Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag på hvilke subber som egner seg i kasse på ca 180 liter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forslag på hvilke subber som egner seg i kasse på ca 180 liter?

    Har en kasse på omlag 180 liter stående.Som jeg ikke helt vet hva jeg skal bruke til. Mangler bare en plate og avstivning så er den grei.Går vel sikkert bort 10-15 liter i avstivning.Så står igjen med rundt 165-170 liter.

    Merke er ikke så viktig,da jeg er åpent for det meste.Må ikke være så alt for tungdrevet,da jeg for tiden ikke har all verden med effekt å rutte med.Ca 900 watt rms pr bass i 1 ohm.

    Utvendige kassemål: Bredde 112,høyde 44 ,dybde: øvre 42 og nedre 52.
    Skal brukes midlertidig i en omega b stv 1996 mod.

    Jeg har plass til 3x12",2X15" eller 4 stk 10"

    Har sett litt på :

    Hertz HX 380 D x2
    Alpine type R 15" x2
    Fusion ppsw150 x2

    Noe i den duren jeg tenkte på.Må kunne spille relativt pent,men også høyt og dypt.
    Noen som kunne være så greie å komme med noen synspunkt?

  • #2
    I den kassen vil 2 x HS15" passe perfekt. Har en litt mindre kasse i en nyere passat som er tilsvarende størrelse som bilen din. Peaken ligger i praksis ved 42 Hz ved rask kontrollmåling til konkurranse. Høyt spiller det også ved lav frekvens. slik at dashbordet sto og dansa i takt til musikken.


    Ellers kunne et annet bud være en HD18. Vil passe som fot i hose der også eller 4 x AC12"

    Et bilde av HS15

    Last edited by B2 Audio; 04-09-2009, 03:02.
    Mvh
    J. Holm
    www.b2audio.com
    http://facebook.com/b2audio

    Comment


    • #3
      Jeg har 4stk pioneer ts-w3001d4 du kan få til en god pris av meg! Har de i en kasse på ca.180liter nå, og det spiller som bare det!
      Andreas Dibbern
      Ford Fiesta
      Takk til B2Audio
      B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

      Comment


      • #4
        Takk for forslagene Valget falt på 2 stk Hertz hx 380 D.Da jeg aldri har prøvd Hertz før.2 slike i en kasse på ca 170 liter med 4 stk 4".Skulle fungere utmerket.

        Comment


        • #5
          Absolutt ikke et dårlig valg
          Andreas Dibbern
          Ford Fiesta
          Takk til B2Audio
          B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

          Comment


          • #6
            Men blir ikke 180l litt lite til 2 hx 380? Jeg har 110l kasse på min ene ihvertfall
            1989 Volvo 740 GL

            Comment


            • #7
              Selv anbefaler Hertz 60 liter pr bass portet.Så ligger jo endel over.Så skulle bli greit tenker jeg Siden du har en slik selv daruu.Hvordan spiller de egentlig? Får vel mine etter helgen i posten.

              Comment


              • #8
                Okei, det går nok det å
                Ble anbefalt kassa jeg har av dag johansen jeg, å den fungerer veldig bra.
                Masse trøkk samtidig som det spiller veldig pent
                1989 Volvo 740 GL

                Comment

                Working...
                X