Announcement

Collapse
No announcement yet.

krympestrømper

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• krympestrømper

Fant ingen tråd om dette så lager en Lurte på hva slags krympestrømer folk anbefaler. Har prøvd biltema og clas ohlson sine men de blir jo sittende rimelig løst selv etter krymping. Bør man bruke sånne med lim? el hva bør man bruke`?
    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Har brukt clas ohlsson sine, og aldri hatt noe problem med at de sitter løst..
    sikker på at du ikke bruker for stor strømpe da? hehe..
    Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
    Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
    Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
    -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

nei er akkurat så jeg får tredd den på før krymping. men kan være jeg har nylonstrømpen for langt opp.
      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima

Comment

bruker clas ohlson sine og de funker kung syns jeg. Aldri hatt noen problemer
        SQ Saab 9-3
        Team dynaBel

Comment

Originally posted by biffen071278 View Post
          nei er akkurat så jeg får tredd den på før krymping. men kan være jeg har nylonstrømpen for langt opp.
          har som regel nylonstrømpa helt opp omtrent jeg, og teip ytterst, og aldri noen probleme som sagt.. ikke uvanlig at man nesten ser avtrykket til nylonstrømpa i krympestrømpa..
          Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
          Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
          Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
          -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Kan jo hende du ikke har nok varme?

Jeg har ikke varme pistol så bruker en gammel ting som ble brukt til å smelte på glider på ski og snowboard og sånt. Propan XD

Funker men er ikke å annbefale...
            SQ Saab 9-3
            Team dynaBel

Comment

Har utelukkende brukt lighter på de tingene jeg har krympa og det har i hovedsak vært clas ohlson-vare.

Fungert fint for min del!
              Alpine 137BTi
              B² Audio = Lyd

'97 E39 528

Comment

Forsiktig bruk av lighter og biltema krympestrømper fungerer for meg, sitter som støpt etterpå!
                Mvh Werner Harstad

Comment

forsiktig? skal varmes så man ikke kan ta på de etterpå, funker som bare F
                  sound.vision.soul

Type R

Comment

Originally posted by LLH View Post
                    forsiktig? skal varmes så man ikke kan ta på de etterpå, funker som bare F
                    Så de ikke blir svartsvidd
                    Mvh Werner Harstad

Comment

Er en mellom ting ja:P
                      sound.vision.soul

Type R

Comment

Würth krympestrømpe med lim... Uten tvil
                        Øyvind Kalbækken

Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

Comment

jeg å lurte på å bruke med lim. elektrikeren på jobben bruker det og når de er festet sitter de bom fast.

Comment

Originally posted by biffen071278 View Post
                            jeg å lurte på å bruke med lim. elektrikeren på jobben bruker det og når de er festet sitter de bom fast.
                            hehe... self "sitter bom fast" da dette er limt sammen... men limen har som funksjon å holde en luft tett isolasjon slik at fuktighet ikke trenger inn -opprinelig-

Men jeg lurer på om du bare bruker lighter på de andre "billige" strompene? fordi det er fort gjør å varme for mye eller for lite i forhold til resten av strompa og da for du en hard overflate som blir mindre elastisk -bruk varm luft pistol isteden og bruk litt mindre varme og lengre tid -da varmes opp strompen jevnere og stramer jevnere og bedre... ellers er en fordel å ta et par runder med isolasjons teip på kablen og mellom kabel skon feks -dette gjør overgangen mer jevnt og gir bedre feste for krympe strompen... strorste forkjell mellom de "billige" og dyre er tykkelsen på strompa først og fremst, deretter fleksibiliteten... så om du skal utsette strompa for mye bevegelser så bør du kjøpe en dyrt strompe
                            --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                            -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

jeg bruker varmluft pistol men har gitt bånn gass. kanskje litt mindre varme og litt lenger tid neste gang da

Comment

Working...
                              X