Announcement

Collapse
No announcement yet.

frontsett volum

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• frontsett volum

hei lurer på dere som bygger ny plassering for frontsettet. lager dere en lukket kasse eller er det bare et "panel" som dere fester elementet i??

jeg har et seas reference sett. i opplysniger om bass/mellomtone står det nemlig at anbefalt kassevolum er 19 liter.. det blir litt vanskelig å kunne få plass til dette i et dashbord...

ser at det er noen av dere som plasserer elemtene på a stolpen, hvordan blir det lydmessig??????

mvh jørgen
    Mvh
    Jørgen
    Alpine IVA-D310R, Alpine PXA-H701, Seas Reference, Supra, Stinger, Dynabel (til salgs)

jeg har ca 6-8liter i dørene mine. spiller bra. men tror kansje kassene skulle vært et par liter til.

Comment

Jeg bruker Peerless HDS Exclusive 8" som er beregnet til stuebruk. De spiller nå delvis freeair boltet fast med m6 bolter til døra. Så lenge de er dønn solid festet og ikke henger løst skal du få nogelunde bra lyd.. de er jo tross alt bilelementer og tåler free air.. Men pass å å feste de skikkelig.. Tror det blir bedre enn en alt for liten kasse, som kan resultere i at de ikke spiller så dypt..
      Prosjekt SQ Audi A3

Comment

Originally posted by mr.seas View Post
        hei lurer på dere som bygger ny plassering for frontsettet. lager dere en lukket kasse eller er det bare et "panel" som dere fester elementet i??

jeg har et seas reference sett. i opplysniger om bass/mellomtone står det nemlig at anbefalt kassevolum er 19 liter.. det blir litt vanskelig å kunne få plass til dette i et dashbord...

ser at det er noen av dere som plasserer elemtene på a stolpen, hvordan blir det lydmessig??????

mvh jørgen

Sikker på at dette ikke er portet kasse da? Syntes det virka litt rart at et element som er beregnet på bil, skal ha 19 liter lukket. Det er jo så og si "umulig"..

På min Eton midbass, er også anbefalt kasse 12,7 liter portet, men lukket skal den ha bare 4,8 liter. Dette er en 7" så jeg syntes 19 liter er litt mye på en 6,5"(?).
        Mvh.
        Roy
        Mob: 40 30 99 06

Comment

jeg brukte samme element i min bmw, det fungerte knall, aldrig hatt slik midbass noen gang, fungerte utmerket i 7.5 liter.

Comment

Originally posted by autod View Post
            jeg brukte samme element i min bmw, det fungerte knall, aldrig hatt slik midbass noen gang, fungerte utmerket i 7.5 liter.

Har du hatt, eller har du ikke hatt?
            Mvh.
            Roy

Comment

ikke helt sikker på hva du mener med det men,midbassen i min bmw var det ikke mange som kan måle seg med, men det er desverre som i eventyrene.....

Comment

Originally posted by autod View Post
                ikke helt sikker på hva du mener med det men,midbassen i min bmw var det ikke mange som kan måle seg med, men det er desverre som i eventyrene.....

hehe.. Nei, over her så skriver du at du har hatt samme element, men du har aldrig hatt sånn midbass. Skjønte ikke helt den, jeg da

Du mener at du hadde samme Seas-element i BMW'en, men du har aldri hatt sånn Eton midbass?
                Last edited by aFFekak; 26-08-2007, 04:15.
                Mvh.
                Roy

Comment

Tror nok han mener han ikke har hatt sånn midbass før eller etter.. som seas midbassen han hadde i bmw'en..
                  sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                  IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

hehe, var dette så vanskelig da poenget var at seas ref elementet fungerte velidig bra i i mine kasser på 7,5 liter men jeg har ikke bilen lengre så der for så er det som i eventyrene, (det var en gang...)

Comment

Working...
                    X