Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor er det blitt av Morel.no?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor er det blitt av Morel.no?

    Som topic sier, hvor er Morel Pål? www.morel.no funker ikke mer..
    VW/Audi ende-tusi-ast!

  • #2
    Det har den ikke gjort på en god stund...

    Comment


    • #3
      De har skiftet navn og har ny nettside.Husker ikke adressen i farta.Er sikkert noen andre som kommer på den

      Comment


      • #4
        bilradiosenteret.no

        For øvrig et snodig valg å kutte ut et så velkjent domenenavn som Morel.no har blitt... Burde beholdt domenet og bare laget en link videre...

        Comment


        • #5
          Ja her har vi den gode gamle kjente www. problematikken igjen :-)

          Comment


          • #6
            Herregud, har du/dere overtatt domenet? Har vel ikke Morel i nettbutikken engang. Er det virkelig mulig...?

            Går jo ikke an å kalle det www.-problematikk, forresten, når problemet ligger i at man ikke er interessert i å betale for å beholde et velkjent domenenavn (da rettet til bilradiosenteret, ikke deg).

            For øvrig, hvorfor ikke bruke en leverandør som tilbyr nettadresser uten "www." foran? Eller betale ekstra for det? Tar det som en selvfølge at nettsidene jeg skal inn på, er kjent med det faktum at folk har blitt for late til å taste "www." når man vanligvis ikke trenger det.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Miniboom View Post
              Herregud, har du/dere overtatt domenet? Har vel ikke Morel i nettbutikken engang. Er det virkelig mulig...?
              Den der var drøy!!! Greit at det virker smålig/meningsløst av Morel importør å ikke beholde morel.no domene, men at en "konkurent" tar i bruk domene for så å videresende til sin egen webshop synes jeg var direkte ufint overfor oss forbukrere

              Originally posted by Miniboom View Post
              For øvrig, hvorfor ikke bruke en leverandør som tilbyr nettadresser uten "www." foran? Eller betale ekstra for det? Tar det som en selvfølge at nettsidene jeg skal inn på, er kjent med det faktum at folk har blitt for late til å taste "www." når man vanligvis ikke trenger det.
              Dette er bare ett DNS oppslag og det kan alle leverandører fikse dersom en ber de om det.

              Comment


              • #8
                Såvidt jeg vet så er det fritt frem for alle og enhver å registrere domener, hvis morel ikke vil beholde domenet sitt, så ser jeg ikke noe galt i at andre tar det?

                De hadde det før og vil ikke ha det lenger.

                Comment


                • #9
                  Ser ikke problemet selv..

                  Men jeg føler vel at det hadde blitt mer riktig å la domenenavnet peke til elutstyr om dere hadde forhandlet Morel-produkter!?
                  Alpine 137BTi
                  B² Audio = Lyd


                  '97 E39 528

                  Comment


                  • #10
                    Joda, det er fritt frem å registrere domenet (såvidt jeg vet) når det er ledig.

                    Det forandrer ikke det faktum at det udiskutabelt er det sleipeste PR-trikset jeg har sett på en stund, fordi det er veldig misvisende for kundene. Du kunne i det minste ordnet deg en forhandleravtale med Morel-Pål, så du ikke virket helt useriøs... Men det er kanskje en avtale i anmars, hva vet jeg? Du gir dog ikke inntrykk for det.

                    Personlig hadde jeg ikke giddet å betale 500,- i året for å virke som en fjomp, så jeg hadde enten fått Morel i butikken, eller avbestilt domenet. Men du kan overføre domenenavnet til meg, så kan jeg lage en nettside der med link til bilradiosenteret.

                    Comment


                    • #11
                      Man er jo dum som ikke gidder å beholde kjennemerket (morel.no) til en bedrift da. Morel sitt tap og elutstyr sitt vinn.
                      det er jo billig reklame og hverken skittent triks eller useriøst.
                      Prosjekt SQ Audi A3

                      Comment


                      • #12
                        Nei, det er jo ikke kynisk i det hele tatt. Forstår virkelig ikke hvordan du ærlig kan påstå at det IKKE er useriøst. For meg er det jo ÅPENBART useriøst.

                        Om jeg vil ha en Mercedes, går inn på Mercedes.no og blir sendt videre til en Lexus-forhandler, er ikke det useriøst av Lexus-forhandleren da? Hadde virket akkurat like idiotisk, spør du meg.

                        Greit, Mercedes har ikke villet betale for Mercedes.no, det gir ikke automatisk noen logikk i at Lexus skal overta domenet for å selge Lexus.

                        Men jeg har ikke et rent bedriftsøkonomisk syn på det, så klart. Logikk, derimot...

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Miniboom View Post
                          Joda, det er fritt frem å registrere domenet (såvidt jeg vet) når det er ledig.

                          Det forandrer ikke det faktum at det udiskutabelt er det sleipeste PR-trikset jeg har sett på en stund, fordi det er veldig misvisende for kundene. Du kunne i det minste ordnet deg en forhandleravtale med Morel-Pål, så du ikke virket helt useriøs... Men det er kanskje en avtale i anmars, hva vet jeg? Du gir dog ikke inntrykk for det.

                          Personlig hadde jeg ikke giddet å betale 500,- i året for å virke som en fjomp, så jeg hadde enten fått Morel i butikken, eller avbestilt domenet. Men du kan overføre domenenavnet til meg, så kan jeg lage en nettside der med link til bilradiosenteret.
                          Her kommer du med mye rart, skal jeg virkelig gi vekk domenet til deg for at du skal lage en nettside med link til bilradiosenteret? Hvis vi ville linket til de, så hadde jeg da klart å gjøre det helt for meg selv?

                          Vi har selvsagt ikke betalt 500 kroner for å registere domene, det er kanskje lenge siden sist du gjorde det, men nå koster det 110,-. Årlige utgifter er 90,-
                          Last edited by Elutstyr1; 27-09-2009, 15:08.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by hc_tk View Post
                            Man er jo dum som ikke gidder å beholde kjennemerket (morel.no) til en bedrift da. Morel sitt tap og elutstyr sitt vinn.
                            det er jo billig reklame og hverken skittent triks eller useriøst.
                            Kunne ikke sagt det bedre selv

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by hc_tk View Post
                              Man er jo dum som ikke gidder å beholde kjennemerket (morel.no) til en bedrift da. Morel sitt tap og elutstyr sitt vinn.
                              det er jo billig reklame og hverken skittent triks eller useriøst.
                              Er helt enig med dette. Handler rett og slett om god markedsføring.
                              Ford Mondeo MK2 Ghia '97

                              -JL Audioi, Alpine, Monster Cable-

                              Comment

                              Working...
                              X