Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor er det blitt av Morel.no?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hadde vært useriøst av coca cola company å ta domene til pepsi cola?
    de ville antagelig doblet antall treff, så det kan man heller kalle et scoop.
    Prosjekt SQ Audi A3

    Comment


    • #17
      Og, hvis det viser seg at noen har lyst å starte opp med å selge morel sitt utstyr igjen, og ønsker nettstedet, så er det potensiell gevinst der også.

      Det finnes overhodet ingenting galt i dette, jeg støtter elutstyr.no i denne saken. Hadde gjort det samme selv, om det var noen i min bransje som hadde sluttet og jeg hadde hatt bruk for mere trafikk inn på min nettside.
      Sture Vedal

      Comment


      • #18
        Etikk og Mor(e)al.

        Så får dere tolke det som dere vil.
        Mvh
        J. Holm
        www.b2audio.com
        http://facebook.com/b2audio

        Comment


        • #19
          Originally posted by chin View Post
          Og, hvis det viser seg at noen har lyst å starte opp med å selge morel sitt utstyr igjen, og ønsker nettstedet, så er det potensiell gevinst der også.

          Det finnes overhodet ingenting galt i dette, jeg støtter elutstyr.no i denne saken. Hadde gjort det samme selv, om det var noen i min bransje som hadde sluttet og jeg hadde hatt bruk for mere trafikk inn på min nettside.
          Poenget er at han har ikke slutta, men skifta navn. Fint at folk følger med?

          Jeg synes mitt om denne saken og gjør det kanskje lurt i å ikke nevne det jeg mener. Kunne tenkes jeg kom til å svindle noen til slutt vet dere..........
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #20
            Når man setter fra seg bilen på skraphaugen kan man ikke bli sur om noen tar den.

            Fælt så mange som skulle mene noe om dette

            Comment


            • #21
              Originally posted by Elutstyr.no View Post
              Når man setter fra seg bilen på skraphaugen kan man ikke bli sur om noen tar den.

              Fælt så mange som skulle mene noe om dette
              Ja, jeg synes det ikke er rart at noen mener mye om dette. Det handler om etikk.
              Det er det samme som å si: så lenge noen setter fra seg sykkelen kan jeg bare ta den.
              __________________________________________________ __________
              Kristoffer Kåsin
              Clarion DZX786USB | Hertz HKS 165 | Genesis Five channel | Hertz HX 250D x 2|

              Comment


              • #22
                Det er jo ingen som eier morel.no. En sykkel er kjøpt og eid av noen.
                Er ikke noe ufint å overta noe en annen har leid!
                Prosjekt SQ Audi A3

                Comment


                • #23
                  Elutstyr er jo slett ikke de eneste som har benyttet seg av dette og jeg ser heller ikke noe galt i å gjøre det.

                  Det jeg derimot ikke skjønner er at importøren av Morel kvittet seg med domenet, DET er tapte penger det.
                  Alpine
                  Audison
                  Hertz
                  Soundstream

                  Comment


                  • #24
                    Her finner du hvertfall gode gamle Pål: http://www.norskelektroakustikk.no/

                    Comment


                    • #25
                      Syntes ikke det var et skittent, umoralsk eller uetisk triks i det hele tatt.

                      Hvordan i alle dager kan det bli det? Hvis noen legger fra seg domenet, og det ikke er i bruk har det mindre nytte for seg enn om elutstyr linker morel.no videre til seg.

                      Tviler på at folk blir skuffet om de ikke finner morel på morel.no for elutstyr har utrolig mange andre og kanskje mer spennende produkter for noen i sin nettbutikk.

                      Hadde gjort det selv om jeg hadde hatt sjansen, som sikkert veldig mange andre foretak her på forumet ville gjort
                      Tidligere importør for Digital Designs,
                      overtatt av www.dynaBel.no.

                      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                      Comment


                      • #26
                        Synes du det samme om noen f.eks kjøper www.digital-designs.no eller www.dd-audio.no og viderelinker til sin egen bilstereobedrift som gjerne ikke selger DD, men kan levere mange andre og spennende produkter? Tipper du hadde følt det litt urettferdig da, istedet for å tenke "jaja, min egen feil siden jeg ikke har kjøpt opp domenene selv allerede". Selv om det ikke er ulovlig på noe slags vis å kjøpe opp disse domenene?
                        [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                        Comment


                        • #27
                          Jo men da må jeg jo gi fra meg domenet...

                          Det gjør jeg jo ikke uten god grunn eller pris såklart. Elutstyr har jo ikke stjelt domenet såvidt jeg har forstått

                          EDIT: Håkon, man må ha et foretak for å kjøpe .no domene, og man kan ikke bruke et domene uten å kjøpe det. Så her har tydeligvis "morel.no" solgt domenet sitt eller sagt det opp. Men kan jo ikke si noe sikkert ang. dette, men det var min første og mest logiske gjetning hvertfall.

                          Betaler 360,- i året for DDaudio.no og ingen kan bruke det før jeg selger det, sier det opp etc.
                          Last edited by DD-Henrik; 26-09-2009, 17:08.
                          Tidligere importør for Digital Designs,
                          overtatt av www.dynaBel.no.

                          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                          Comment


                          • #28
                            da hadde han jo vært dum som hadde "gitt bort" sin kundegruppe til en annen nettbutikk.
                            Thats life!
                            Prosjekt SQ Audi A3

                            Comment


                            • #29
                              Selv Microsoft glemte å fornye hotmail.co.uk-domenet sitt i 2003, en tabbe de neppe gjør igjen. De fikk det tilbake, men mindre firmaer må nok regne med at det er tapt om de først mister det.

                              Hva som er årsaken til at Pål ikke eier domenet morel.no lengre aner jeg ikke, men Elutstyr driver forretning og hadde uansett ikke fått kjøpe det dersom ikke Pål gav det fra seg. Om Pål bevisst har kvittet seg med det er jo ingen skade skjedd. Skyldes det en forglemmelse må det føres på kontoen for lærepenger.

                              Mer uheldig og kjedelig enn umoralsk og uetisk synes nå jeg.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by epifant View Post
                                Mer uheldig og kjedelig enn umoralsk og uetisk synes nå jeg.
                                Du skriver alltid gjennomtenkte innlegg, men altså, en dødsulykke på veien, det er "uheldig og kjedelig". Her er det en som aktivt har gått inn for å kjøpe et domene med et merkenavn han ikke har noen relasjoner til, for å øke profitten.

                                Uheldig for Morel-Pål, riktignok, men umoralsk av Elutstyr.

                                Comment

                                Working...
                                X