Announcement

Collapse
No announcement yet.

PA bass på bilforsterker?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PA bass på bilforsterker?

    Hei, fikk et par JBL 15" med skikkelige kasser av en skole jeg var lydansvarlig på før.
    litt info om disse:

    2 xJBL 15"
    Mob.nr: 2241HPL
    8 ohm
    600w

    har en slik bilforsterker liggende:
    http://www.netthandelen.no/visAuksjo...ntID=&vis=info

    Er det mulig for meg å koble disse elementene på denne forsterkeren bare for i de hele tatt få testet dem, uten å ødelegge noe?

    - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

  • #2
    2241 er et 18" element, de gamle 1800GTI var basert på dette elementet. Kan ikke se noe problem i å teste de sammen med forsterkeren.

    Frode

    Comment


    • #3
      Ser ikke for meg at det skulle være noe problem..

      Jeg regner nesten med at elementene det er snakk om har ganske så høy følsomhet, så lyd blir det jo.
      Alpine 137BTi
      B² Audio = Lyd


      '97 E39 528

      Comment


      • #4
        Det er IKKE ett problem! En høyttaler er en høyttaler, selv om de er beregnet på forskjellige spesifikke områder og har forskjellige egenskaper.

        Jeg kjenner en som har PA bass på en bilforsterker... Nemlig jeg.. :P Funker nice det!
        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

        Comment


        • #5
          Har hatt 2241 i bil selv, funker i høyeste grad bra 100 liter lukket kasse beregnet på liten bil (Fiat Punto) og lav Qtc (~0.5). Det man må ofre i maksimalt lydtrykk får man igjen i bøtter og spann i form av spilleglede, detaljer og moro!

          EDIT: eller var det kanskje 2240 jeg hadde...? Nå ble jeg litt usikker.
          Last edited by epifant; 24-09-2009, 01:06.

          Comment


          • #6
            Det å bruke to slike element på en slik forsterker blir vell omtrent som å kjøre Ferrari med Lada motor

            Personlig hadde jeg heller solgt dette og kjøpt meg noe som var bedre egnet til formålet, er JBLene i bra stand får en nok ett par lapper for de, slik at en heller kan kjøpe en bedre forsterker og mindre sub Eller alternativt behold JBLene og kjøp en forsterker som yter dem rett

            Comment


            • #7
              Ja, tenkte akkurat det samme!

              Hvorfor ikke selge dem og kjøpe en bil-sub, liksom?

              Comment


              • #8
                Selge elementene til meg da Vet om en bil som hadde blitt glad for et slikt element!
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • #9
                  takk for alle svar, hadde egentlig bare tenkt å teste elementene, for å se at de funker slik de skal, og beholde dem. hadde aldri fått plass til disse kassene i en bil, så de hadde da evt blitt med nye kasser
                  hadde bare denne forsterkeren liggende.. hadde tenkt å se om jeg kunne fått meg tak i en forsterker. kansje på samme måten som elementene, eller for en billig penge om det er mulig
                  har foreløpig bass til forsterkeren, så det er ingen problem, har ikke tenkt å oppgradere anlegget i bilen enda, men når jeg gjør det, vil jeg nok sansynlig bytte ut alt.

                  - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

                  Comment

                  Working...
                  X