Announcement

Collapse
No announcement yet.

spm ang alpine pdx og type x og div stuff:)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • spm ang alpine pdx og type x og div stuff:)

    hei hei..
    skal bygge meg anlegg i en polo.
    planen er litt sq.
    bilen blir full dempet med vibroplast osv osv...
    spørsmålet er da:
    hvordan vil dette funke sammen (med tanke på effekt osv)

    Pioneer 88rs (har fra før)
    Alpine PDX 1.600 (til sub) (må kjøpes)
    Alpine PDX 4.100 (front sett aktivt delt) (måkjøpes)
    Alpine typex 17PRO (må kjøpes)
    Alpine Type R 10" (har fra før)
    Blir nytt batteri av ymse slag og conection cabler.
    noe som bør endres?

    har lurt litt på fokal 16krx2 eller noe til rundt om 5-6000kr. men trenger jo ikke dele filtre så kan jo kjøpe løse elementer. men blir forsterkeren for "spinkel" eller for "dårlig" til noe sånt?
    har ett Seas Reference sett som er litt skabbete som jeg tenkte å bruke i bak dørene drevet av spiller. er det mulig med spiller i pro mode?(er leeeenge siden jeg har brukt den i pro mode.)
    Last edited by mx_power; 25-09-2009, 20:01.

  • #2
    Hei. Det oppsettet du nevner over skal i utgangspunktet kunne levere kjempe fin lyd. Men for at elementene skal komme til sin rett, er det kjempeviktig å ikke slurve med installasjonen. Det vil si dempe dørene godt, feste elementet i stålet på døra om mulig. Gjerne via en spacerring du lager selv. Men alle dise tingene rundt montering er jo kanongodt dokumentert på forumet foruten, så du kommer nok i mål der.
    Med hånden på hjertet tror jeg ikke du blir å skjemmes over PDX ene. Nå har jeg ikke tatt meg anledning til å måle min forsterker i praksis, men det følger med et målebrev på hver enkelt forsterker fra fabrikk der målt effekt er oppgitt. På min PDX 4.100 står det 4*130 watt 4 ohm. Om man skal ta dette med en 5 kilos saltsekk er mye mulig, men det står no ihvertfall.
    Så konklusjonen får bli at om du ikke har til intensjon å rive dørene av hengslene, eller blåse takluka ut i verdensrommet, fungerer i allefall forsterkerne.
    Focal har jeg ingen formening om, men det er det nok 100 andre figurer som kan svare på. Når det gjelder Alpine sine høytalere, er de ganske så stive i oppheng og slikt. Dette medfører en ganske lang innspillingsperiode før de yter som de er ment.

    Litt usikker på om du kan kombinere spillerens forsterker i pro mode. Den kan ihvertfall slås av og på i menyen når du bruker eksterne forsterkere. Men det går jo sikkert an å gløtte i manualen. Tror neppe du knuser spilleren på å prøve dette ut.
    Raymond Pedersen

    Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
    Tar det som det kommer, og løser det som det går.

    Comment


    • #3
      tenkte bare om spilleren sender ut high og low pas sånn som den gjør i linje utgangene. en isåfall er jo det ikke noe problem om jeg tenker etter. deler bre aktivt bak og.. men det er ikke noe problem. jeje

      har hatt alpine type x før og er kjempe fornøyd. så ville prøve det igjen bare pro utgaven..
      demping osv osv er ikke noe problem. har gjort det noen ganger i flere biler. og fresen og sveise pparatet er også på plass..
      så forsterkerene spiller "bra nok" for front settet? tenker liksom at mye av prisen er at de er så liten..

      Comment


      • #4
        Størrelse er ikke alt vet du. De kunne jo valgt å bryte litt elektronikk inn i et chassie som var laget av panserstål, og på størrelse med et kaffebord for å imponere. Nå er det jo snudd tvert om. Kort sagt PDX ene er til å få ståkuk av. Nuff said.
        Raymond Pedersen

        Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
        Tar det som det kommer, og løser det som det går.

        Comment

        Working...
        X