Announcement

Collapse
No announcement yet.

Universiell Bass Remote?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Universiell Bass Remote?

Hei alle forum medlemmer.
    Jeg har nå fått 2 forsterkere som skal dra mine Ground Zero Hydrogen 15 tommere og lurte på om det er noen universellle bass remoter eller må jeg ha bass remoten designet for forsterkeren?. Broren min som bor i USA kjøpte disse og sendte til meg:

http://www.audiodiscounters.com/shop...0DX-p-120.html

Takker for svar!
    Roy "Rovdyr" Reppen

Digital Designs + Rockford Fosgate =

Heisann....

Litt OT for deg her.... For å si det rett ut... Jeg har bass-remote,men bruker den skjelden. Så da kan du jo vurdere om du trenger sånt...

Ikke for å være stygg eller virke støtende på noe vis... Den dærre forsterkeren.... Virker ikke som om den ska klare å pumpe ut 2.5kv i 2 ohm for å si det slik.... men men....

Bol
    No Windows-crap,just Mac Power

Comment

hei bassoflove.
      Ja forventer ikke mye av forsterkerene men er goe nok til jeg får noe bedre (skal ha RF).
      Siden jeg trenger bass remote er at dama og bruker bilen og liker ikke så høy bass som jeg, er derfor litt stress å springe bak i bagasjerommet hver gang å stille ned på forsterkerne. Har 2x 10 RF Punch nå med remote og virker veldig bra. kan stille akkurat hvor mye bass jeg vil ha, lite når jeg hører på vanlige sanger og helt sykt høyt når jeg er ute å "råner" hehe
      Roy "Rovdyr" Reppen

Comment

Av erfaring var det samme Bassremote-kabel på R/F,Dynabel og GZ(utenom selve kontroll-enheten....). Det er vel en slags "telefon/nettveks-kabel"(firkantet med en låsetapp)....
        Hvis du har et sånnt uttak kan du jo prøve med den kontrollen fra R/F....
        Og siden du har 2 stk forsterkere slo det meg litt at du kansje stikker innom Chlas Ohlsson og kjøper et "y-ledd/forgrening" sånn at du har EN bassremote controller framme som justerer BEGGE forsterkerne dine bak.... Var bare et tips.....

PS: Jeg er også en R/F-Fan....Hva FAEN er du...he he

Comment

Man kan jo normalt stille bass på cd spilleren... både subvolum, og generell bass. Begge disse vil jo påvirke sub.

Comment

Originally posted by Bassoflove View Post
            Av erfaring var det samme Bassremote-kabel på R/F,Dynabel og GZ(utenom selve kontroll-enheten....). Det er vel en slags "telefon/nettveks-kabel"(firkantet med en låsetapp)....
            Hvis du har et sånnt uttak kan du jo prøve med den kontrollen fra R/F....
            Og siden du har 2 stk forsterkere slo det meg litt at du kansje stikker innom Chlas Ohlsson og kjøper et "y-ledd/forgrening" sånn at du har EN bassremote controller framme som justerer BEGGE forsterkerne dine bak.... Var bare et tips.....

PS: Jeg er også en R/F-Fan....Hva FAEN er du...he he

Må bare rette på deg litt, Bassremote-kabelen på min GZ amp er faktisk 3,5" jack i ene enden.. Men de andre forsterkerne jeg har hatt (dynabel , Fusion) har den type telefon/nettverkskabelen

Just my 5 cent

Comment

Originally posted by ThKarlsen View Post
              Må bare rette på deg litt, Bassremote-kabelen på min GZ amp er faktisk 3,5" jack i ene enden.. Men de andre forsterkerne jeg har hatt (dynabel , Fusion) har den type telefon/nettverkskabelen

Just my 5 cent
              Denne http://bilstereospesialisten.no/stor...56&c2=1017&c3= har firkantig bass-remote-ledning

Comment

Denne http://www.elutstyr.no/product_info.php?products_id=544 har jack

Men uansett om din forsterker har en firekantet eller jack inngang for bassremote , så går det sikkert ann å få kjøpt de i "løsvekt" Det spørs bare på hvilken av de to du har

Comment

Min erfaring er at selv om kontakten på bassremotene er samme så funker det sjelden mellom forskjellige forsterkere.
                  Jonas Tautra
                  - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                  Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by Hifonic View Post
                    Min erfaring er at selv om kontakten på bassremotene er samme så funker det sjelden mellom forskjellige forsterkere.
                    D.v.s. ledninga passer,men ekke sikkert regulerings-knappen funker overens med div forsterkere....Agree yes....

Comment

Takker for svar
                      ja har sånn nettverkskabel/telefon kabel på remoten og er lik inngang på fosterkerne.
                      Skal nok kjøbe forgreining hehe, men lurte på om det ødelegger forsterkerene hvis de ikke passer?

PS: litt OT men noen som har hørt Ground Zero Hydrogen 15" ? snart ferdig med 150liter kasse til de
                      Roy "Rovdyr" Reppen

Comment

Originally posted by bass91 View Post
                        Takker for svar
                        ja har sånn nettverkskabel/telefon kabel på remoten og er lik inngang på fosterkerne.
                        Skal nok kjøbe forgreining hehe, men lurte på om det ødelegger forsterkerene hvis de ikke passer?

PS: litt OT men noen som har hørt Ground Zero Hydrogen 15" ? snart ferdig med 150liter kasse til de
                        God morgen...

Kompisen min som hadde oppsett med Dynabel og GZ fikk ingen skader på sine forsterkere.... Cluet var at han først hadde Dynabel 6-kanaler,som han senere bytta ut med GZ monoblokk. Han prøvde kabelen som var til Dynabel´en og den passet. Så han brukte kabel fra Dynabel og regulserings.potensiometeret (Bass-kontroller´n) fra GZ. Tror ikke vi prøvde med den som hørte til Dynabel´en....
                        Senere bytta han ut GZ´en med en Power bd1501,og brukte samme ledning men bytta bass-remote´n....
                        Så mye vet jeg....

Bol

Comment

Sørg for å skaffe/bruk remote kontroller som er laget for forsterkerne, det er det aller beste.
                          Kabelen mellom remote og forsterker kan i mange tilfeller være like, og da kan man bruke de opp igjen, en kabel er en kabel.

Værre er det ikke egentlig, og forsterkerne tar ikke skade om du bruker forgrening og 1 remote, så lenge forsterkerne er like og remoten passer på begge to.
                          2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

Comment

Takker igjen for seriøse svar
                            Ja skal inn til byen å kjøpe forgrening imorgen så skal jeg teste ut om det virker.
                            sier ifra om det virker elller sprenger i lufta
                            Roy "Rovdyr" Reppen

Comment

Har selv prøvd bass remote på forskjellige forsterkere og det er noen som du ikke får stille på engang.
                              beste er å ha den som er originalt til forsterkeren.
                              da vet du at den funker iallefall hehe.
                              Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

Comment

Working...
                              X