Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynabel forsterkere.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dynabel forsterkere.

hei hei.
    sikkert nevnt 100steder før på forumet.
    men hvordan er dynabel forsterkeren sånn generelt. er en gutt med masse planer så nyeste plan er følgene
    pioneer 88rs
    alpine spx117PRO
    alpine type r 10"
    dynabel bf0802 (diskant)
    dynabel bf1502 (midtbass/mellomtone)
    dynbeel bf4501 (bass)

hvordan vil dette bli. er forsterkerene dugelig nok? er jo billige men har hørt en del bra om de før..

Dynabel er hvertfall kjent for å gi mye for penga når det gjelder power. Lydkvalitetsmessig syntes jeg dem er helt ok også
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by DDaudio.no View Post
      Dynabel er hvertfall kjent for å gi mye for penga når det gjelder power. Lydkvalitetsmessig syntes jeg dem er helt ok også
      Det er litt som ble sagt her, om du er ute etter sound quality ville jeg kanskje sett på hertz eller focal til å drive andre ting enn sub element. Hvis du er ute etter billigst mulig oppsett, skjønner jeg ikke hvorfor du ikke går for en bf0804, til å drive frontsettet ditt. De færreste frontsett trenger 150 watt x 2... og en diskant trenger jo nesten ikke strøm..

Du har valgt en ganske "vill" cd spiller, skal du ha noe utnyttelse av denne tror jeg nok jeg ville gått for f.eks denne:

Hertz EP 2 - 2-kanals forsterker 2 x 60 watt RMS
      http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=2243

eller denne:
      Focal SOLID 2 black - 2 Kanals Forsterker 80W x 2
      http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=3035

Comment

Forsterkeriet matchet kanskje ikke helt med resten av komponentene hverken i pris eller kvalitet her føler jeg, men jeg har ingenting stygt å si om bf4501-blokka, som jeg har hatt selv.

Den gjør det den blir bedt om å gjøre den..
        Alpine 137BTi
        B² Audio = Lyd

'97 E39 528

Comment

pioneer spilleren har jeg fra før. og samme med alpine tingene..
          spilleren skal i pro mode med aktiv deling.. så må ha 4 kanaler på front settet,, er ute etter at alle forsterkerene skal være lik i design.. forslag.. maks 10000kr for alt.

Comment

Hva med alpine-forsterkere? PDX-serien får jo en del skryt.. I tillegg er de små og snasne å se til.

Eller kanskje focal? Finnes mangle lekre focalforsterkere der ute..

Bare et eksempel - link
            Alpine 137BTi
            B² Audio = Lyd

'97 E39 528

Comment

eller hva med en high end forsterker i form av Audison VRX 6.420ex 6 kanals forsterker
              http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7635

Comment

dynaBel-forsterkerne jeg hadde for noen år siden, var hvertfall veldig bra, de. Brukte dem ikke på noe svær sub, men hadde en firekanals forsterker brokoblet på frontsettet. 2 x 160w eller noe sånt, tror jeg det ble.

Har ikke noe stygt å si om lyden i dem, men nå sitter jeg ikke i bilen og hører på EMMA-CD'en mens jeg napper i stanga heller, da.

Comment

Originally posted by Miniboom View Post
                  Har ikke noe stygt å si om lyden i dem, men nå sitter jeg ikke i bilen og hører på EMMA-CD'en mens jeg napper i stanga heller, da.
                  Den plata er ikke stort å nappe til anyway
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Typhon View Post
                    Den plata er ikke stort å nappe til anyway
                    GO superhits of the 90's
                    Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                    Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                    Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                    -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Working...
                    X