Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anbefaling av Batterier!?:)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Anbefaling av Batterier!?:)

Nå har jeg solgt unna Optima batteriene mine og da må jeg begynne med en plan for å få god lyd til neste sommer
    Da begynner jeg med strømmen, og batteriene

Jeg har vurdert kinetic hc2400..noen som vet pris og hvor man får kjøpt disse?

Vurderte 2 stk av disse batteriene..eller 3.

Noen som har forslag til noen batterier som er bedre enn disse ??

Kommer til å bruke de til såkalt "fest spilling" full guffe over lengre perioder

takk til alle som hjelper meg med dette

www.ddaudio.no

har de batteriene
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

Comment

flott..har du prøvd disse batteriene ?

Comment

forresten..noen som vet om jeg kan bruke ett mindre kinetic batteri forran i bilen ? har ikke plass til det store der fram..eller om jeg må ha helt likt batterier i hele bilen ?

Comment

Originally posted by Mo3 View Post
          forresten..noen som vet om jeg kan bruke ett mindre kinetic batteri forran i bilen ? har ikke plass til det store der fram..eller om jeg må ha helt likt batterier i hele bilen ?
          du kan ha forskjellie størrelser i bilen, gjør ingen ting

jeg har ikke prøvd batteriet.
          men Øivind Sandvik her på forumet har, så snakk med han
          // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
          //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
          Mvh
          Rune Kvaal

Comment

okey...men kan jeg ha ett annet batteri forran så lenge det er gele batteri da ? for det fram blir jo kun som ett start batteri uanz..så orker ikke å legge til mange tusen da om jeg kunne brukt 1 stk optiam forran f.eks ?

Comment

Originally posted by mustang<3 View Post
              du kan ha forskjellie størrelser i bilen, gjør ingen ting
              Ingenting annet enn at du risikerer å sitte strømløs etter en stund.

Når bilen ikke går vil det ene batteriet lade det andre og dermed tappes. Så jeg anbefaler å kjøpe to like batteri.
              Alpine
              Audison
              Hertz
              Soundstream

Comment

Originally posted by spade View Post
                Ingenting annet enn at du risikerer å sitte strømløs etter en stund.

Når bilen ikke går vil det ene batteriet lade det andre og dermed tappes. Så jeg anbefaler å kjøpe to like batteri.
                det er bare tull... har hadt forskjellige oppsett med gele og syre og tørrbatt i bilen,, bilen har aldri blitt tappa tom for strøm bare med det.
                MVH, Øivind Sandvik
                sigpic
                www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                www.sandviksbassogbongel.com

Comment

det blir jo 3 stk batterier i bilen da... 2 kinetic hc2400 bak tenkte jeg..og 1 mindre ett forran

Comment

Originally posted by Mo3 View Post
                    det blir jo 3 stk batterier i bilen da... 2 kinetic hc2400 bak tenkte jeg..og 1 mindre ett forran
                    nej det er det ikke noe i veien for
                    MVH, Øivind Sandvik
                    sigpic
                    www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                    www.sandviksbassogbongel.com

Comment

tror det skal bli bra jeg..da kommer det ann på hva jeg skal satse på i diskanter..har egentlig det meste klart nå tror jeg :P

Comment

Originally posted by Øivind Sandvik View Post
                        det er bare tull... har hadt forskjellige oppsett med gele og syre og tørrbatt i bilen,, bilen har aldri blitt tappa tom for strøm bare med det.
                        Ja det har gått bra for mange. Det har også gått dårlig for mange. Så tull er det slett ikke.

Jeg anbefaler ikke folk å satse på noe som kan føre til havari av dyre batterier.
                        Alpine
                        Audison
                        Hertz
                        Soundstream

Comment

Har vel noe med at det skal være samme teknologi og oppbygging av batteriet. Ikke nødvendigvis samme størrelse?
                          f.eks kinetik hc2000 + hc1400 fremme vil fungere greit uten noe stort spenningsfall. Mens f.eks hc2000 + yellow top vil ikke funke like bra selv om begge har agm teknologi. Det pga en del forskjellige modifikasjoner/patenter på de forskjellige batteriene.
                          Rett meg om jeg tar feil
                          Mvh
                          Asbjørn Aarø
                          2000 Mitsubishi Galant 2.0 GLX + Kicker+ Kenwood + B2 +++

Comment

Originally posted by Assa91 View Post
                            Har vel noe med at det skal være samme teknologi og oppbygging av batteriet. Ikke nødvendigvis samme størrelse?
                            f.eks kinetik hc2000 + hc1400 fremme vil fungere greit uten noe stort spenningsfall. Mens f.eks hc2000 + yellow top vil ikke funke like bra selv om begge har agm teknologi. Det pga en del forskjellige modifikasjoner/patenter på de forskjellige batteriene.
                            Rett meg om jeg tar feil
                            Ikke helt enig her.

Det som bør være likt på batteriene er indre motstand. Så teknologi har ingen betydning om batteriene har lik indre motstand.

Større batterier har gjerne lavere indre motstand enn mindre batterier.
                            Alpine
                            Audison
                            Hertz
                            Soundstream

Comment

Kan ikke dette løses ved bruk av en batteri-isolator i tillegg?
                              Jeg bruker Optima Red-Top framme,og Odyssey bak. Har kjøpt Stinger 200 Amperé isolator men ikke montert enda(10 kalde og ikke snø=BRRRRRRRR)

Bol
                              No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Working...
                              X