hehe...stereo er sommer prosjekt ja
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Anbefaling av Batterier!?:)
Collapse
X
-
Originally posted by Bassoflove View PostKan ikke dette løses ved bruk av en batteri-isolator i tillegg?
Du har fremdeles forskjeller i hvor mye lading hvert enkelt batteri tar imot, men i praksis tror jeg ikke det blir noe problem.Alpine
Audison
Hertz
Soundstream
Comment
-
Originally posted by spade View PostDet vil eliminere problemet med at det ene batteriet lader ut det andre, ja.
Du har fremdeles forskjeller i hvor mye lading hvert enkelt batteri tar imot, men i praksis tror jeg ikke det blir noe problem.
Hvis det er et (i dette tilfelle) optima forran i bilen,og x-antall batteri bak vil jo ikke dette berøre de bak hvis optima er "dårlig/ikke tar imot lading". da er det vel dynamo som lader unødig strøm til et batteri som ikke klarer å holde på strømmen(dette med isolator montert)(kun spille på batteri bak når motor er av,og kan få start og lading når dynamo begynner å svive...) Eller er jeg selv helt på jorde(og på feil jorde i tillegg....)No Windows-crap,just Mac Power
Comment
-
Ikke at jeg er noen som helst bilstereoekspert, men jeg har et HC2400 baki min bil og det fungerer helt ypperlig Bruker kun det batteriet til alt og har fungert knirkefritt Utrolig godt fornøyd!Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
Hifonics XX-Colossus II
Kinetik HC2400
Club 140dB +
Comment
-
Med isolator vil det bli som du sier at forsterkerne trekker strøm fra batteriene bak når du spiller uten motoren i gang. Den største fordelen er nok at når bilen står uten noe påskrudd så vil ikke batteriet foran kunne lade ut batteriet bak eller motsatt. Et batteri kan nemlig lade ut et annet om de er forskjellige.
Det med lading går ut på at batteriene har forskjellig indre motstand. Det batteriet med lavest indre motstand vil ta imot mest lading. Men siden det er et langt kabelstrekk til batteriet bak vil det også bli litt motstand i kabelen og dermed vil batteriet bak få mindre ladestrøm enn det foran. Men som sagt tror jeg ikke det vil være noe problem i praksis.Alpine
Audison
Hertz
Soundstream
Comment
-
Originally posted by spade View PostIkke helt enig her.
Det som bør være likt på batteriene er indre motstand. Så teknologi har ingen betydning om batteriene har lik indre motstand.
Større batterier har gjerne lavere indre motstand enn mindre batterier.Mvh
Asbjørn Aarø
2000 Mitsubishi Galant 2.0 GLX + Kicker+ Kenwood + B2 +++
Comment
-
Originally posted by Assa91 View PostNei, det beste er vel om det er to identiske batteri, men likevel vil vel to kinetik funke bedre enn et optima og ett kinetik selv om de har forskjellig størrelse.Alpine
Audison
Hertz
Soundstream
Comment
-
-
Originally posted by spade View PostDet er best å bruke to batterier med lik indre motstand. Om Optima har lik indre motstand som et Kineticbatteri er det en bedre kombinasjon enn to forskjellige Kineticbatteri.
Ser at det er en del på forumet som har mye tull med døde celler og en del spenningsfall på større kinetik batteri. Virker jo som sterke batteri, men har en del svakheter ser det ut til..Mvh
Asbjørn Aarø
2000 Mitsubishi Galant 2.0 GLX + Kicker+ Kenwood + B2 +++
Comment
-
Litt offtopic, men bedre enn å lage ny tråd på en veldig lite spørsmål:
Hva bør hvilespenningen på et batteri ligge på (nyladet sådan)?
Jeg sjekket nå på et Optima Redtop og målte 12.9xV. Er det godkjent og tegn på et frisk batteri?Alpine 137BTi
B² Audio = Lyd
'97 E39 528
Comment
-
hvilespenning sier lite om et batteri. Et elendig batteri kan ha 13v i hvilespenning, men med engang det belastes faller spenning meget fort.Jonas Tautra
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
Mens det er en tråd oppe om batterier så lurer jeg på om du kan ha et oppsett med f.eks 1 Syre batteri og 2 Agm batterier
er det noe i veien for dette?Bass kan sammenlignes med pupper jo større jo bedre
(men det er måte på f.eks http://flyingchaos.blogg.no/12424974...t_lolo_fe.html )
Comment
-
Jeg hadde ikke koblet forskjellige batterier i sammen.....
Det går en stund, så er det fort gjort at det ene eller de to andre batteriene sier takk for seg........( egen ærfaring )TEAM RE-LOUD
Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz
Comment
Comment