Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppbevaring av høyttalere

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Oppbevaring av høyttalere

Er det noen som har erfaring med å oppbevare høyttalere i garasjen?
    med tanke på kulde og varme. det vill muligens bli slitasje på grunn av sol lys osv ?
    har vurdert å selge mine høyttalere men nå tenker jeg å beholde dem og sette dem i garasjen men lurer på om de vill ha noe skade av det etter en hvis tid? er relativt nye høyttalere.
    Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

Hvis det blir veldig kaldt i garasjen, eller det er veldig fuktig luft der, kan det vel ikke være særlig gunstig om det er mye papp/papir i høyttalerne, i alle fall.

Eller om det er skum-oppheng på dem, så blir det kanskje fortere morkent?

Det er vel generelt en litt annen kvalitet på de fleste nye høyttalere, sammenliknet med de gamle papp/papirgreiene. Og selv mange av de har jo overlevd lenge. Så går sikkert greit...

Comment

er 7 mnd gammle cerwin vega VE-15F høyttalere. men de bruker Stoor plass. og har ikke noe annet stede enn garasjen å ha dem i nå.
      men kan vell legge noe plast over høytttalerne slik at fuktigheten holder seg ute?
      hvis ikke plast gjør sånn at fuktigheten holder motsatt da hehe.

i garasjen min så er det ikke fuktighet men blir jo dødens kaldt inni garasjen.kulde burde dem tåle.
      kjipt å ødelegge noen høyttalere grunnet plass mangel og.

Comment

Sånn jeg ser det, så hadde det vel vært like greit å selge dem? Med mindre du regner med å få bruk for dem innen en viss tidsramme, så klart.

Comment

det blir jo det samme som å ha de i en bil (fukt, Varm/kaldt, sol osv) ?
          // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
          //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
          Mvh
          Rune Kvaal

Comment

så det vill nokk gå bra altså? legge et teppe over høyttalerne kanskje ?

Comment

Legg et teppe over i så fall.. Ikke bruk plast! Det vil bare holde fuktigheten inne, så spon/mdf vil relativt raskt begynne å gå i oppløsning i hvert fall.
              Alpine 137BTi
              B² Audio = Lyd

'97 E39 528

Comment

Working...
              X