Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hertz HSK 163 VS MLK 165

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hertz HSK 163 VS MLK 165

    som topic sier. hva vil gi best lyd. skal stå i en polo eller golf. demping osv blir selvfølgelig gjort...
    blir delt aktivt. tenkte å bruke hertz ep 4 forsterkere
    med hsk 163 blir det
    ep 4 4x60w (brokoblet) 190w på midt bass begge sider.
    ep 4 4x60 på diskant og mellom tone begge sider.
    ep1 på en eller annen hertz sub

    mlk settet blir drevet av en ep 4 4x100 w

    og en ep1 på sub..

  • #2
    jeg har hsk 163 og er kjempe fornøyd med det, kjører det med ep 4..

    Kan til tider være litt skarp diskant, men trøkket fra midtbassen veier opp mot dette...
    SQ Saab 9-3
    Team dynaBel

    Comment


    • #3
      oki. noen som vet hvordan midt bassen i mille settet er.

      Comment


      • #4
        hvordan er alpine spx177pro kontra mille settet ?

        Comment


        • #5
          Midbassen i Mille-settet er helt rå den også, men i teorien skal/vil vel mellomtonen lide litt når midbassen skal gjengi 50hz (noe disse gjengir med glans). Kan imidlertid ikke huske at det var ille, men var i grunn opptatt av å skjerme ørene mine mot den sylskarpe diskanten, så rakk ikke tenke så mye på det. Hehe...

          Men igjen, midbassen er en av de desidert tøffeste jeg har hørt. Ganske lettdrevne var de også (montert i døra).

          Comment


          • #6
            Om man deler mlk 165 aktivt så kan man jo stille diskanten akkurat slik den vil. Jeg må si meg meget uenig i at den er sylskarp. Slik jeg liker lyden, og har stillt den inn i vårt demorack i butikken, er mellomtone og sub stillt på samme nivå, mens jeg måtte stille diskant en del opp for å få lyden jeg og kundene vil ha.

            Så her kan det høres ut som om du eller den du har hørt dette settet med har stillt inn på fullt med diskant på f.eks spiller, eller feil matching av forsterker.

            Nettopp slike ting gjør at det egentlig er "umulig" å sammenligne høyttalersett, da man med både forsterker og spiller kan bestemme hvordan man vil det skal spille.

            Comment

            Working...
            X