Announcement

Collapse
No announcement yet.

hva er det jeg skal velge ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hva er det jeg skal velge ?

hei jeg skal kjøpe meg nytt frontsett . men vet ikke hva jeg skal velge . valgene står melom focal.hertz.alpine.
    hva er det som spiler høyt og pent. har hertz nå og syntes det låter bra . men vill prøve noe nytt .
    så da spør jeg hva jeg burde velge . har ikke tenk og bruke mere en 5000 på frontsett.
    takker for alle svar
    Digital Designs. hertz .usamp .alpine
    bil uten lyd og bass er som og dra seg ned i en dass

Du burde definitivt vurdere et KRX2.

Det står ikke noe om hvor du bor hen i Norge?

Om du er i nærheten av Molde, skal det bli en enkel sak å overbevise deg :-)

Focal 165KRX2 - 2-veis Power komponentsystem
    http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=3292

Comment

molde er litt lang unn :P. må ha 5.25 skal ikke byge om sparke panela dene gange .hehe

Comment

Du vil ikke teste DD High End settet vårt da?

Satt ned fra ca 7800,- til 6800,-

Kan gi deg en testpris om du ønsker å skrive en liten anmeldelse av det her på forumet
        Tidligere importør for Digital Designs,
        overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Jeg har morel hybrid ovation selv, riktignok 6 ikke 5 og de spiller pent som bare det, men er ikke helt fornøyd selv. Synes de takler lave frekvenser veldig dårlig. Når jeg brukte highpassfilteret på forsterkeren og satte det på 80hz kunne jeg skru opp høyt før de begynte å slite. Men det bedret seg kraftig når jeg brukte highpassfilteret på spilleren istedet og justerte ned midtbassen litt, da spiller de fortsatt rent og pent og jeg kjenner det piper i øra etter å spilt en stund. Men nå er jeg ganske fersk innen bilstereo selv, vet ikke om det er sånn at alle frontsett ikke klarer å spille både midtone og midtbass og samtidig spille høyt.

Nå har jeg dempet diskantene ganske mye så det ikke skriker i øra under spilling og vil kanskje oppleves noe lavere.
          I tillegg til jallamontering i et alt for lite kassevolum i udempa dører, så vet ikke om intrykket mitt kanskje forandres med en ordentlig montering. Alikevel vurderer jeg selv og selge frontsettet og kanskje gå for ett morel hybrid 4 eller noe og kjøpe noen eksterne midtbassere, for deler jeg dem høyt så spiller de som bare pokker.

Comment

Originally posted by DDaudio.no View Post
            Du vil ikke teste DD High End settet vårt da?

Satt ned fra ca 7800,- til 6800,-

Kan gi deg en testpris om du ønsker å skrive en liten anmeldelse av det her på forumet
            hmm hvor mye er test prisen a?

Comment

morel frister ikke .

Comment

Originally posted by Andersv90 View Post
                I tillegg til jallamontering i et alt for lite kassevolum i udempa dører, så vet ikke om intrykket mitt kanskje forandres med en ordentlig montering.
                Er Morel-fan til tusen selv, og anbefaler det alltid på det varmeste - men ikke forvent særlig mye bass i forhold til andre merker. Hvertfall ikke fra toveis-settene, mulig treveis midbass er laget annerledes. Vet ikke. Jeg hadde et sett ekstra 6,5" subwoofere sammen med Morel-høyttalerne, da låt det veldig gøy. Tror det blir det i neste prosjekt også.

Uansett - en stor nok kasse og nok forsterkerkraft, så er du godt på vei - men man MÅ jo ha sub og, ville ikke hatt Morel i en bil jeg brukte daglig, dersom det ikke var subwoofer i den. Ville blitt litt kjedelig.

Min personlige erfaring er at Hertz har veldig rå midbasser i "normal" prisklasse (MLK-165/HSK-163), har ikke hørt de rimeligste seriene.

Focal sine midbasser syns jeg ikke har vært spesielt "rå" i noen av ordets betydninger. Sikkert detaljert og alt sånt, men veldig lite morofaktor til "ordentlig" musikk. Har hørt K2P og 165V2, blant annet. Og den gamle Access-serien, som faktisk låt BEDRE i mine ører!

Alpine Type R har heller ikke så voldsomt med midbass, men det KAN ha vært installasjonen jeg hørte. Ble hvertfall lite imponert. Grusomt skarpt i diskanten og platt i midbassen. Og greit å huske at Type R er regnet for å være middelmådig i USA, mens det blir skrytt fælt av her til lands, hvertfall blant folk jeg kjenner... Hehe. Tipper Type X låter bra, dog!

Om jeg skulle prøvd noe nytt selv nå, hadde det blitt Alpine Type X, tror jeg....!

Eller laget et custom treveis frontsett med Morel mellomtone/diskant, og en eller annen morsom midbass (f.eks. Hertz).

Comment

Working...
                X