Announcement

Collapse
No announcement yet.

High-End SQ forsterker til 6.5" ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by jonka View Post
    Har en Tru Tech T-2.100 til salgs her.
    Brukte den til å drive et SQ frontsett(Hertz Mille MLK2), den spiller melodisk og pent.
    Følte 2x100W var litt lite en gang i blant, men til kun mellomtone/midbass funker den nok helt fint.
    Pris på denne forsterkeren ?

Hva brukte du den til kun 6.5"?

Grunnen til søk etter evt mulig en knall god amp til Seas Lotus Ref RW165 (som har liggene), er disse er på 4 ohm - Mens mine Sony Xes-M50 er oppgitt til 2x50watt i 4ohm osv > 2x100watt i 2ohm / 2x200watt i 1ohm pr kanal.

Har "testet" en Xes forsterkeren på Seas elementet, spilte BRA. "men" trenger mye mer effekt dessvere føler jeg da....

Den ga ikke så mye midbass punch som da min Xes-F50 6" elemetene gjør da di er på 2ohm og forsterkeren mater dem med 2x100watt..

Men Seas spilte mer åpen , renene og tydeligere enn Xes syns jeg.. Men resten av Sony Xes systemet funker kano`n...

Derfor sku kanskje hatt en amp til dem som machter opp samme nivå some en Sony Xes-M50.... Så tydelig / rene forsterkeren har jeg ikke vært borti..

Ellers kanskje noen andre 6,5" elementer som kan koble opp til en Xes forsterker med god resultat

Fått no tilbud på en Phass HP 100 forsterker.. Noen erfaring med Phass ?
    Last edited by Soundboy; 02-09-2007, 09:41.

Comment

Originally posted by Soundboy View Post

Fått no tilbud på en Phass HP 100 forsterker.. Noen erfaring med Phass ?
      Hvor får du tilbud fra? Dette er skikkelig gromt utstyr, men det er for spesielt interesserte og de fleste modellene ser ikke ut Hvorfor ikke slå til på den TRU C7.2T, du får ikke noe bedre til prisen.
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Originally posted by InstallBay View Post
        Hvor får du tilbud fra? Dette er skikkelig gromt utstyr, men det er for spesielt interesserte og de fleste modellene ser ikke ut Hvorfor ikke slå til på den TRU C7.2T, du får ikke noe bedre til prisen.

Ang Phass amp , fått det via en jeg har handla en del fra. Han har 4 stk Phass amp liggene.. Demo-brukt!

Får dem får £300,- pr amp. (kosta vel £1000,-). Men kjenner ikke til Phass , så derfor litt beskjeden ang dem. Har søkt litt info om den , men ikke ikke enkelt.. Mesteparten på søkemotoren kommer opp på japansk språk.

Ang TRU , så har jeg ikke fått noe pris på den.. Bare tips en som nevnte at hadde noen til lav pris.. Har spurt etter pris , men ikke fått no svar ang det ennå. Men tror det er godt over 10 000,- SÅ da spørs om det er da noe av interesse ang den.. Så Kommer Phass bedre ut for min del ang pris.

Grunnen til nevnt om pris klasse opp til 10lapper er for å se hva en kan få kjøpt til den pris som har en høy SQ nivå..

Men "hørt" det kan være vanskjelig å skaffe disse rørene til dem hvis en ble ødelagt..

Comment

http://www.phass.com/eap-4.htm
          volvo s60
          vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
          Member of VW Audi Club Norwegen

Comment

Originally posted by Soundboy View Post
            Men "hørt" det kan være vanskjelig å skaffe disse rørene til dem hvis en ble ødelagt..
            Nei, det er bare tull. Rørene som sitter i TRU ampene er enkle å få tak i og finnes i en rekke forskjellige lydkarakterer, kvaliteter og prisklasser. Så med TRU amepen har du fordelen av å kunne bytte rør og teste deg frem til akkurat den lyden du vil ha, for det kan være veldig stor forskjell på rør av samme type. Det kommer an på merke, fabrikk, årsmodell osv.

Skulle du ha behov for det, så skaffer vi det meste.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Working...
            X