Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine CDA-9887R vs Pioneer DEH-P88RS II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpine CDA-9887R vs Pioneer DEH-P88RS II

    Som tittel sier så står valget mellom Alpine CDA-9887R vs Pioneer DEH-P88RS II.

    Hva er å anbefale? har planer om å prøve meg i Emma så bør ha noe brukbart som ikke koster alt for mye.


    Mvh. Rune H. Karlstad
    SQ Saab 9-3
    Team dynaBel

  • #2
    En ting er sikkert uansett hva, når det gjelder design og brukervennlighet er 88RS-II et hav foran 9887, og hadde det vært den gamle 88RS (og ikke II) så hadde jeg også sagt at alpine'n var et lite hakk over i lyd også, men den nye versjonen (II) er såpass mye bedre lydmessig enn den forrige at jeg syns den er et lite hakk over.
    Har testet 9887 vs 88RS-II i samme bil på utstyr i det øvre sjiktet, og syns at 88RS gjorde en bedre jobb.
    Det virket som den hadde kraftigere prosessorkraft og låt generelt bedre.
    Kunden hadde først 9887, og når den ble stjelt ble 88RS-II satt inn istedet.

    Nå er jeg tilhenger av både Pioneer og Alpine, og har hatt mange modeller av hver av de.
    Lydmessig og kvalitetsmessig er begge disse merkene top-notch, men ingen klarer å stikke under en sacco-sekk at alpine har veldig dårlig brukervennlighet og designet er vel noe nitrist og sært (noen er kanskje uenig?)

    Men nå kan vel 9887 fås for en billigere penge enn 88rs og det er vel også noe å ta med i beregningen?

    Comment


    • #3
      Pioneer ser jo 3 ganger så bra ut, men koster 2000 kr mer og jeg trenger tilkobling til ipod så må ha den ip bus greia til nesten 1000 kr i tilegg.

      Skal innom Bjørnar på Hamar og se på Pioneer'en og få et bra tilbud så får se hva jeg ender opp med
      SQ Saab 9-3
      Team dynaBel

      Comment


      • #4
        Jeg har 9887r nå og den imponerte meg veldig med lydkvalitet og justeringsmuligheter, men den er ikke så brukervennlig som pioneer. Men har du med brukermanualen så går det bra Har ikke hørt 88RS-II, men er sikker på at du blir fornøyd uansett hva du velger.
        Mvh Werner Harstad

        Comment


        • #5
          Deja Vu.

          Dette har vel vært diskutert før,og konklusjonen er jo at smaken er som baken. Jeg er ikke tvil om hva JEG syns er LYDMESSIG best. Og når det kommer til brukervennlghet,så er det vel heller sammenliknet om en har hatt Nokia,SonyEricsson eller Samsung. Det er hva en er vant med tidligere.


          Bol
          No Windows-crap,just Mac Power

          Comment


          • #6
            Tjah, si du aldri har tatt i noen av dem, så er det enkelte som er enklere ved førstegangs bruk enn andre.
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #7
              http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7686

              Kan si at jeg er veldig fornøyd med piooneer p88rs2.
              Keep it country

              Comment


              • #8
                har testa 9887, P88rs og P88rs2 og kan ikke helt si jeg har hørt stor forskjell, men har vært i forskjellige biler med forskjellig utstyr, men foretrekker pioneer pga brukervennlighet..
                www.eirikaspaas.com

                Comment


                • #9
                  Originally posted by neptyr View Post
                  Tjah, si du aldri har tatt i noen av dem, så er det enkelte som er enklere ved førstegangs bruk enn andre.
                  Vet ikke helt om jeg er så enig i det,men det er jo mitt syn på det.
                  Bruker vennligheta ved f.eks Ipod-styring på Alpine-spiller´n ER ET HAV FORAN P88´en. Synes Alpine er mere en "liten datamaskin" som lagrer trykkene dine og som en kan gå tilbake på. Her er P88´en TUNGVINDT,og som trådstarter sier at dette er noe av hans kriterier at det er iPod-styring så da går jeg ut fra at dette blir brukt flittig.
                  No Windows-crap,just Mac Power

                  Comment


                  • #10
                    kanskje legge til at selvom jeg foretrekker P88RS, så sitter det en 9887 i bilen nå.. nettop pga iPod/iPhone styringa
                    www.eirikaspaas.com

                    Comment


                    • #11
                      takk for svar. Bruker ikke Ipod kjempe mye men er kjekt å bruke de gangene jeg er lei alle cd'ene. er litt mer variert musikk på ipod'en.

                      Pioneer'en er mye penere å se på, og etter som dere sier mer brukervenlig også. Men koster jo 2000 kr mer, og så må jeg ha ip-bus til 1000 kr hvis jeg skal kjøre Ipod.

                      Men kjøper jo spiller som jeg skal ha en stund.

                      Skal innom Bjørnar på IB en dag å se på Pioneer'en skikkelig og få et KJEMPE tilbud, hehe
                      SQ Saab 9-3
                      Team dynaBel

                      Comment


                      • #12
                        Jøss, ikke bare jeg som syns 9887 er knall på iPod, alltid trudd at folk har dømt ipod på alpine nord og ned..

                        Men savner brukervennligheten fra P88RS-II , syns det er skikkelig teit at Alpine'n så må jeg ha manualen forran meg for å stille inn noe så enkelt som Eq, står ikke noe om hvilken frekvens eller noe, men bare "band" og nivå..Var "litt" enklere å bruke Pioneer'n sånn.
                        1993 BMW 318is coupe

                        Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

                        Comment


                        • #13
                          Med Pioneer har du mulighet for å kjøpe et USB-adapter til 100,- på eBay, og en USB2.0-minnepinne av ønsket størrelse (fra 50 spenn og oppover, jeg kjøpte 8GB for 179,-). Like lett å navigere som om det er en MP3-CD i spilleren, kjapt og fint (hvertfall på min).

                          Skjønner ikke vitsen med å bruke iPod når man bare kan ha en liten minnebrikke? Ikke i bilen, i alle fall.

                          Comment


                          • #14
                            Hehe.. Ipod har jo fort 160 GB å rutte med da, blir litt forskjell på det og en USB minnepinne , ikke for å pirke i det hele tatt ^^

                            Skader aldri med x antall 1000 sanger i bilen heller
                            1993 BMW 318is coupe

                            Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

                            Comment


                            • #15
                              Har sjøl ca 8000 mp3'er på ipod'en i bilen

                              Comment

                              Working...
                              X