Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva spiller best? Mest trøkk? :D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva spiller best? Mest trøkk? :D

    Har en Megavox sub 12" her hjemme ( MX-12trs).
    Hvis jeg skal bruke den, sp kjøper jeg enda en, altså blir en dobbel kasse da.

    Er i tvil om jeg skal bruke den, eller kjøpe denne svindyre her: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

    ELLER to doble kicker, 12"

    hva spiller best av de tre? vil ha masse trøkk

  • #2
    Hva med Orion HCCA 122 eller HCCA 124

    HCCA koster 7995,-. Du skal få den for 6000,- (vi har HCCA 122 på lager. 124 er et par dager unna)

    Her kan du se HCCA i test mot endel andre lementer
    http://www.orioncaraudio.com/Promos/...e_Results.aspx

    Hertz SX 300D kan kanskje også være et alternativ? Mye billigere, men mulig ikke så "rå" som disse andre kandidatene. Koster veil 3795,-
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      eh, skal se på det
      men svar meg da? (a)

      Comment


      • #4
        Originally posted by Michal View Post
        Har en Megavox sub 12" her hjemme ( MX-12trs).
        Hvis jeg skal bruke den, sp kjøper jeg enda en, altså blir en dobbel kasse da.

        Er i tvil om jeg skal bruke den, eller kjøpe denne svindyre her: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

        ELLER to doble kicker, 12"

        hva spiller best av de tre? vil ha masse trøkk
        Hvis vi antar at du har en forsterker som klarer å drive elementet (elementene) så vil elementene med størst oppgitt effekt spille høyest.

        Comment


        • #5
          men altså
          bare for å ta noen enkle tall
          hvis to 12" elementer med 2500W spille bedre enn en 15" med 3000 watt?
          i teorien er jo 2 12" 5000W da? er det sånn det virker?

          Comment


          • #6
            Mye avhenger vel egentlig av hva forsterkeren takler. Hva slags forsterker skal drive dette`?
            Og watt på høytalere er vel egentlig ikke så mye du skal henge deg opp i.
            Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
            Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

            Comment


            • #7
              Årh, husker det ikke helt. Det er en blaupunkt, ligger uti garasjen, men er for slapp til å gå å se
              Hvilket merke er best av kicker og megavox da?
              sånn generelt?

              Comment


              • #8
                vil tro kicker er safe.
                MVH, Øivind Sandvik
                sigpic
                www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                www.sandviksbassogbongel.com

                Comment


                • #9
                  Originally posted by biffen071278 View Post
                  Mye avhenger vel egentlig av hva forsterkeren takler. Hva slags forsterker skal drive dette`?
                  Og watt på høytalere er vel egentlig ikke så mye du skal henge deg opp i.
                  Nå var det vel subwoofer han snakket om, og det er vel ikke til å stikke under en stol at en sub på 1000 watt spille dobbelt så høyt som en på 2000 watt, tatt i betraktning at det er på en forsterker som yter dette.

                  Hvis han vil ha bråkete subber er nok kicker ganske safe :-)

                  Hadde han sagt han ville ha lydkvalitet, så hadde jeg vel ikke dratt frem watt diskusjonen, men det er jo ganske tydelig at han vil ha høyest mulig bass.

                  Comment


                  • #10
                    det var ikke spørsmål om SQ der nej


                    men dobbelt er å ta i

                    finn ut hva slags amp du har du så tar du det derifra
                    MVH, Øivind Sandvik
                    sigpic
                    www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                    www.sandviksbassogbongel.com

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Elutstyr.no View Post
                      Nå var det vel subwoofer han snakket om, og det er vel ikke til å stikke under en stol at en sub på 1000 watt spille dobbelt så høyt som en på 2000 watt, tatt i betraktning at det er på en forsterker som yter dette.
                      Vær vennlig å utdype dette med watt og dobelt så høy
                      Mvh
                      Pål Andréas Bryng
                      Bilstereosenteret.no
                      Vi forhandler bl.a.:
                      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                      Følg oss på Facebook
                      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                      Comment


                      • #12
                        Om forsterkeren er den samme, så vil membranareal og følsomhet på elementet være det som bestemmer hvilket element som spiller høyest. Dessverre er det få elementer i denne klassen som har høy følsomhet. De fleste er veldig tungdrevene. Noe som igjen krever stor forsterker(e), større batterier, kabler og alt annet som er dyrt

                        12" Kicker L5 og L7 har membranareal som tilsvarer 13-14". Stemmer ikke det sånn ca?
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:
                        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                        Følg oss på Facebook
                        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                        Comment


                        • #13
                          skal se på det øystein
                          har dere noen tips om hvilke subber som spiller "ren" lyd da?

                          Comment


                          • #14
                            denne f.eks Audio-System HX-12PHASE subwoofer
                            Attached Files
                            Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                            Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                            Comment


                            • #15
                              Jeg har dessverre ikke fått gleden av å teste dette i praksis, og skulle nok ikke vært så bastant i min uttalelse, men jeg ser det ikke som usansynlig at en sub med dobbel effekt spiller nært opp til 3 db mer enn en som er halvparten så kraftig oppgitt.

                              Selvfølgelig er det mange andre faktorer som jeg ikke utdypet i mitt første innlegg, da jeg ikke ønsket å starte noen debatt i denne tråden. Følsomhet er en av de.

                              At brukeren av utstyret har batteri, kabler og forsterker dimensjonert for max effekten til subwooferen tar jeg som en selvfølge i mitt utsagn.

                              Du har sikkert mer erfaring på dette området, Pål, og jeg er ikke elektriker, men vil anta at en lyspære på 200 watt lyser dobbelt så sterkt som en på 100 watt.

                              Comment

                              Working...
                              X