Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva spiller best? Mest trøkk? :D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Michal View Post
    Okeiokei
    har et spørsmål
    hvis jeg kjøper kicker solo x 12", hvor stor forsterker trenger jeg da?
    http://www.megabillig.no/index.php?p...t2=144&id=1029
    Det står der recomended RMS power 2500 altså denne
    http://www.megabillig.no/index.php?p...t2=156&id=1587
    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

    Comment


    • #32
      Originally posted by Michal View Post
      Dårlig sammenskrudd bil? :S hva skal det bety?
      Det betyr vel enkelt å greit at man med så mye bass så er det en viss fare for at skruer skrur seg ut, noe gir etter o.s.v.. Bare se på prosjekt tråden til Hifonic. Var vel noen fester å greier som knakk der...
      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
      Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

      Comment


      • #33
        Originally posted by biffen071278 View Post
        Det betyr vel enkelt å greit at man med så mye bass så er det en viss fare for at skruer skrur seg ut, noe gir etter o.s.v.. Bare se på prosjekt tråden til Hifonic. Var vel noen fester å greier som knakk der...
        I den sammenheng så MÅ du nevne hva Vadsøs store sønn kjører rundt i. Den var antagelig ikke spesielt godt skrudd sammen fra fabrikken heller

        mobb mobb
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #34
          *finner fram litt Smash og Cola* Grandisen er allerede i ovnen her
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #35
            å ja må vel nesten det. er vel en FIAT PUNTO
            Last edited by biffen071278; 20-10-2009, 20:24.
            Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
            Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

            Comment


            • #36
              Originally posted by biffen071278 View Post
              å ja må vel nesten det. er vel en FIAT PUNTO
              han hadde vel kansje noen mere effekt å reke rundt med også
              MVH, Øivind Sandvik
              sigpic
              www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
              www.sandviksbassogbongel.com

              Comment


              • #37
                husker ikke i farta hva han hadde men var vel en modifisert SPL amp mener jeg...
                Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                Comment


                • #38
                  Originally posted by biffen071278 View Post
                  husker ikke i farta hva han hadde men var vel en modifisert SPL amp mener jeg...
                  han har gitt den bilen juling me mye forskjellige våpen! hahaa:P
                  MVH, Øivind Sandvik
                  sigpic
                  www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                  www.sandviksbassogbongel.com

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Elutstyr.no View Post
                    Nei, her har du også misforstått meg. Jeg sa aldri 7 db, jeg sa dobbelt så høyt, eller 3 db. Jeg påstod vel aldri at lydnivået økte logaritmisk med størrelsen på spolen.. Det var det nok du som fant på =)

                    Når det gjelder YTELSEN til en sub, så sier jo max effekt noe om hvor høyt man kan forvente den spiller sett i sammenheng med andre subber på markedet. Det sier ingenting om lydkvaliteten, nei.

                    Ser jeg skrev dobbel effekt ja, vet at en sub ikke gir i fra seg effekt. Effekttålighet da. Går litt hett for seg på tastaturet av og til... Jeg får lære at jeg må være mer nøyaktig med hvordan jeg ordlegger meg her inne om jeg skal delta i en diskusjon :-)
                    Og jeg påstå heller aldri at du nevnte noe om spole Men effektåligheten til en sub bestemmes av hvor mye spolen tåler. Derfor er større spole mer effektålighet. Og jeg skreve 7 dB da den teoretiske forkjellen mellom 2 og 10 kw er 7dB. Og dette stemmer så lenge det er snakk om tilført effekt på SAMME element.

                    Ikke for være for kverulerende her, men hvor mye effekt en sub tåler sier ikke mye om hvor høyt en sub spiller.Tror du denne subben http://www.elutstyr.no/product_info....roducts_id=466 spiller 7dB høyere enn denne http://www.elutstyr.no/product_info....roducts_id=465 ?

                    Og en 10" som tåler 1500w spiller ikke 5dB høyere enn en 15" som tåler 500w

                    Grunnen til at jeg blir så revet med her er at dette er myter som ødelegger for miljøet. Og det finnes så utrolig mange slike myter som denne om watt på subber. Det ENESTE den opplyser om er spolens effekttålighet, ikke noe annet. Nytter ikke om spolen tåler en gigawatt om subben har svintung membran og ræva motorsystem og alt dette står i kasse som er helt feil for elementet..

                    Jonas Tautra
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by InstallBay View Post
                      I den sammenheng så MÅ du nevne hva Vadsøs store sønn kjører rundt i. Den var antagelig ikke spesielt godt skrudd sammen fra fabrikken heller

                      mobb mobb
                      Blaah
                      Kan garantere at hva som helt gir etter når det svingningene begynner å nærme seg desimeter :P
                      Jonas Tautra
                      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                      Comment


                      • #41
                        Men en 10" er jo mye kjappere enn en 15" !!!11
                        Mvh
                        Rolf Try Nygård

                        Comment


                        • #42
                          hehe om ikke du har fått fiat,n til å bli ubrukelig snart skal jeg klare det me golfen å jeg er på god tru nå
                          MVH, Øivind Sandvik
                          sigpic
                          www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                          www.sandviksbassogbongel.com

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by neptyr View Post
                            Men en 10" er jo mye kjappere enn en 15" !!!11
                            Hæhæhæhæ
                            MVH, Øivind Sandvik
                            sigpic
                            www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                            www.sandviksbassogbongel.com

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by Øivind Sandvik View Post
                              hehe om ikke du har fått fiat,n til å bli ubrukelig snart skal jeg klare det me golfen å jeg er på god tru nå
                              Mistenker vel at den er litt skjev i karosseri ja. Og det meste er ødelagt. Takluke, sprekk i taket på to plasser, bakluke skjev, pyntelister ramler av hele tiden, plastdeksler skraller, baklyktene har sprukket, langlysreflektor er løs, varmeskjoldet til eksosannlegget ramla av, vindusviskermekanismen er rista i filler, sidespeilene er slappe, festene til org luftfilter er knekt, taktrekket er ikke stivt lenger bakerst i bilen osv.. sikkert mye mer :P

                              Men ingenting av det der påvirker vel bilens verdi?
                              Jonas Tautra
                              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Hifonic View Post
                                Mistenker vel at den er litt skjev i karosseri ja. Og det meste er ødelagt. Takluke, sprekk i taket på to plasser, bakluke skjev, pyntelister ramler av hele tiden, plastdeksler skraller, baklyktene har sprukket, langlysreflektor er løs, varmeskjoldet til eksosannlegget ramla av, vindusviskermekanismen er rista i filler, sidespeilene er slappe, festene til org luftfilter er knekt, taktrekket er ikke stivt lenger bakerst i bilen osv.. sikkert mye mer :P

                                Men ingenting av det der påvirker vel bilens verdi?
                                anser bilen som like mye verdt:P

                                haha, da har jeg noen mål å strekke meg etter:P
                                MVH, Øivind Sandvik
                                sigpic
                                www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                                www.sandviksbassogbongel.com

                                Comment

                                Working...
                                X