Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 8 tomere eller 1 12 tomer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2 8 tomere eller 1 12 tomer?

hei skal handle inn dd subbere nå . men vet ikke og jeg skal ha to 8 eller en 12?
    hva ville egentlig gi mest tryk egentlig ?og spille pent ?
    takker for alle svar
    Last edited by luckys; 25-10-2009, 04:16.
    ole k bergerud til tjeneste
    b2 aduio. ddaudio.alpine.kenwood.focal.dynabl.Crescendo

Det er ganske vanskelig å svare på, da DD har flere 12" og du ikke nevner hvilken. Samtidig kunne det vært fint å vite hvilken forsterker du har å drive disse med, samtidig med at det kunne være greit å vite om det ikke spiller noen rolle om kassen fyller....

2 x 8" i en god kasse kan gi mer trykk enn 1 x 12" i en tilfeldig kasse.
    Men utifra den informasjonen som du har oppgitt er det vanskelig å kunne svare konkret.
    Mvh
    J. Holm
    www.b2audio.com
    http://facebook.com/b2audio

Comment

den 12 jeg mener er DD2512.
      forsker jeg har nå er en usamp md2 monoblock. hukser ikke hvor stor den er. skal ta og sjekke det i morgen har manulan til forsterker i garasjen .

Comment

fant ikke manualan . men hva vil gji mest tryk av 2 8t eller en 12
        Last edited by luckys; 25-10-2009, 20:23.

Comment

som allerede nevnt her i tråden:

2 x 8" i en god kasse kan gi mer trykk enn 1 x 12" i en tilfeldig kasse.
          MVH, Øivind Sandvik
          sigpic
          www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
          www.sandviksbassogbongel.com

Comment

så jo det. men vis 12 får en god kasse så gjir vell den mere trøkk ?

Comment

kommer an på men,, sånn gjenomsnittlig ja
              MVH, Øivind Sandvik
              sigpic
              www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
              www.sandviksbassogbongel.com

Comment

Hvorfor ikke 2x10"?
                SQ Saab 9-3
                Team dynaBel

Comment

Ville kanskje tatt 2x8" jeg. Er jo tøft å ha to små søte elementer som spiller fletta av mye annet rart. Veldig mange kaster inn er ferdigkasse med 2stk 12" i, og ofte med altfor liten forsterker, så med 2x8" i god kasse og med nok forsterkerkraft vil du nok ofte høre at folk tipper det er 2stk 12" etc. og bare det er jo morro i seg selv.

Ellers er DD2512 er meget rå sub, og gir en fantastisk lydkvalitet. Den liker seg dessuten meget godt i både båndpasskasser og porta kasser
                  Tidligere importør for Digital Designs,
                  overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

To 8" er jo mer anvendelig i tilfelle du skulle finne på å bytte bil en gang (til en bil med mindre plass, altså), og "alle" har jo 12".

Jeg syns du skal gå for 18". *Kremt*. Ok, 8", da.

Comment

Originally posted by DDaudio.no View Post
                      Ville kanskje tatt 2x8" jeg. Er jo tøft å ha to små søte elementer som spiller fletta av mye annet rart. Veldig mange kaster inn er ferdigkasse med 2stk 12" i, og ofte med altfor liten forsterker, så med 2x8" i god kasse og med nok forsterkerkraft vil du nok ofte høre at folk tipper det er 2stk 12" etc. og bare det er jo morro i seg selv.
                      er enig i denne, og som sagt folk flest kjøper oftest ferdigkasser uavhengig av parametrene til elementet. dette har absolutt 2x8" potensiale til å overgå med glans i en kasse som er rett for elementet.

forøvrig er det absolutt ikke alltid lurt å høre på kasse anbefalinger fra butikken man kjøper hos (sikter absolutt ikke til deg henrik) som f.eks eltek eller bassbrothers (prøv å ring bass brothers, de anbefaler 30 liter lukket kasse til alle 12ere. hvilket ikke bare er villedende men også direkte feil.)

hadde en enkel 12" zachry som er et billig element som ble kjøpt på ljudia i sin tid. denne fikk jeg flere spørsmål om var 15" hvorpå jeg måtte åpne bagasjelokket for å overbevise om at det var en enkel 12" i porta kasse.
                      Last edited by omegadti; 26-10-2009, 17:30.
                      Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

Comment

Ville uten tvil gått for 2 8"
                        Mvh Werner Harstad

Comment

ville gått for 2 stk 8'ere, ja!
                          Mvh
                          Asbjørn Aarø
                          2000 Mitsubishi Galant 2.0 GLX + Kicker+ Kenwood + B2 +++

Comment

Jeg har ett par nye Earthquake SWS8 på lager som i en god kasse med Md2 forstkerkeren din vil ha potensiale til å spille meget bra.
                            Mvh
                            Lars Engen

Comment

Cadence har jo komt med noen 8" som ser litt tøffe ut

Comment

Working...
                              X