Jeg ville gått for SWS8 selv, om ikke annet fordi DD ikke vil ha en norsk forhandler om kort tid, med de problemene det fører med seg.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
2 8 tomere eller 1 12 tomer?
Collapse
X
-
Strengt tatt fører det vel ikke med seg noen problemer, med mindre man har et problem i utgangspunktet. Det er mulig jeg har vært svært heldig opp igjennom årene (?), men jeg har blitt nødt til å ta kontakt med forhandler/importør to-tre ganger gang i løpet av min "elektronikkarriere". Det begynner å bli mange år og enda flere produkter som prismessig strekker seg fra "en halvliter på byen" til "en helt ålreit bruktbil".
Har du lyst på DD, fort deg å kjøpe elementene og kjør dem hardt noen dager. Gir de seg ikke innen det kommer de sannsynligvis ikke til å gjøre det før noen gjør kål på dem. Skulle de bli stille og avgi magisk røyk eksisterer fremdeles Henrik og kan ta dem tilbake.
Comment
-
Tjaaa. Er det så stort problem da? er jo bare å sende mail til ddaudio.com så tror jeg de tar seg av reklamasjon-og garanti saker. Frakta tar som regel de seg av. Du får bare en adresse og et referansenummer som du legger ved den innpakka subben for så å sende til adressen de oppgir. Det negative er da at du må skrive engelsk..
Var iallefall slik da jeg måtte hjelpe en kompis av meg å få levert inn en VAIOMvh
Asbjørn Aarø
2000 Mitsubishi Galant 2.0 GLX + Kicker+ Kenwood + B2 +++
Comment
-
Garantisaker etter at vi legger ned vil nok bli noe vanskeligere ja. Men jeg kommer nok alltids til å drive med DD, og har (litt hemmelig enda hehe) bestilt et enormt oppsett til den nye bilen min. 40 000 kroners verdt, og kan nok sikkert ordne reconingskit til kostpris osv etter at vi legger ned, for dem som skulle være uheldig å ha produksjonsfeil, selv om det er noe som er utrolig sjeldent.
Jeg har to kunder som har hatt prodfeil på elementer, og disse har virkelig vært uheldige. Selv mine leverandører kunne nesten sverge til at det var misbruk av elementene som førte til feilen, da de nesten aldri har hatt elementer inne for garantibehandlinger. Kun fordi brukere sprenger dem, men begge kundene får helt nyreconede elementer tilbake gratis, da det viste seg at det var prodfeil.
Så, hvis noen i ettertid skulle være ekstremt uheldige å få elementer med prodfeil, kan jeg nok ordne billige reconingskit, eller så kan sikkert leverandørene tar garantibehandlingen, noe dem uansett hadde gjort om vi ikke hadde lagt ned. Soundpressure er ekstremt serviceinnstilte typer, og svarer på mail fra 8 på morgenen til over 12 på natta hver eneste dag. Så slike saker bør ordne seg finfint!Tidligere importør for Digital Designs,
overtatt av www.dynaBel.no.
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
Comment
-
Originally posted by Eirik Aspaas View PostSå kunder som får et produkt med produksjonsfeil får et recona element tilbake? Hadde jeg ALDRI godtatt :P
Men nok OT i denne trådenJonas Tautra
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
Ja skjønner heller ikke hva som er problemet med det?? Alle DD subber er håndlagde fra fabrikk, noe som betyr at dem alle på ett sett er reconet, eller det mer rette vil være å kalle dem conet. Så om dem recones eller at kunden får et nytt element er 100% samme tingen.
Soundstream sine subber er vel også håndlaget om jeg ikke tar helt feil? Så ville blitt samme greia der også, hvis jeg ikke tok feil der
Syntes den kommentaren var litt på jordet, Eirik...Last edited by DD-Henrik; 03-11-2009, 18:14.Tidligere importør for Digital Designs,
overtatt av www.dynaBel.no.
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
Comment
-
Blir litt feil sammenligning det. Blir mer riktig om du får en ny motor i bilen. For det er ingenting i magnet eller chassis som blir slitt. Mange billigsubber blir faktisk bedre av å bli rekonet grunnet ræva liming fra fabrikk. Men dette gjelder ikke DD.Jonas Tautra
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
Originally posted by Eirik Aspaas View PostFordi at hvis jeg kjøper en ny bil og motoren ryker, så vil jeg ha ny bil, ikke nyoverhalt motor..
Hvis det er samme greie om elementet er conet eller ikke, så bør det være like billig for DD å gi et nytt element da?
Kanskje om bilen din i utgangspunktet kanskje hadde kosta 110 000,- så ville de mest sannsynligvis valgt å skrote bilen, å gi deg penger igjen på forsikringen, menneh om bilen din kosta la oss si 220+++ så ville de bytta motor.. Eventuelt overhalt den gamle, alt ettersom hvor feilen oppstår.Sture Vedal
Comment
-
Ny bil synes jeg ærlig talt er å kreve alt for mye. At du får valget mellom pengene tilbake eller ny motor synes jeg derimot er helt kurant, da står du selv fritt til å la forhandleren fikse mangelen ved varen eller ta pengene dine og gå en annen plass. Hadde jeg drevet bilbutikk og du hadde krevd ny bil hadde du sannsynligvis fått høflig avslag på kravet og oppriktig hjelp til å finne en passende bil hos en konkurrent.
Comment
-
Faderen hadde en flunka ny volvo v70 2.4tdi til over halve millionen (forhåndsvis ny enda ) men der røk toppen pga feilkonstruksjon etter kort tid. Han fikk da bytta toppen og retta på feilkonstruksjonen men ikke helt ny motor.
Men motor har iallefall funket siden og tror nok ikke det hadde hjulpet med ny motor siden dette var i en periode der det et halvt år senere ble funnet feil i flere v70'er fra samme tidsrom. Det betyr at han da hadde større kjangs for å få en motor i skikkelig stand med bare å skifta toppen enn å skifta motor, for da fant de i tillegg ut feilen som forårsaket at motoren røk. Om de hadde trasha motoren og kasta i en ny hadde det kunne blitt negativ for både selger og kjøper.
Men sant det chin sier. Alt etter hvor stor feilen erMvh
Asbjørn Aarø
2000 Mitsubishi Galant 2.0 GLX + Kicker+ Kenwood + B2 +++
Comment
Comment