Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diskanter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Ang. Mille - troro du problemet ditt blir løst ved å bytte til det?

    Ref. en annen tråd vedr. lyttetretthet og Hertz (ja, det kan skyldes andre ting, men hvorfor legge ting til rette for strikkepinneterror?).

    Comment


    • #47
      Jeg vil tro at enten det er i konkurransesammenheng eller til fritidsbruk vil det nok ha en mye mer positiv effekt om du bruker tid på riktig montering samt betaler noen kroner for å få justert utstyret (eller enda bedre: betaler noen for å lære deg justere det selv) enn effekten du får av å gå opp ett steg i utstyrskvalitet...

      Å bytte dårlig montert/justert billig utstyr i dårlig montert/justert dyrere utstyr kan tilogmed forverre sluttresultatet... Nå sier jeg ikke at monteringen din er dårlig, men av billigere diskanter så er HT25 aldeles ikke dårlig og da er det noe som sier meg at du har gjort noe "feil" om du ikke føler den kan levere greit nok til førstegangsbruk i EMMA...

      Det er litt som folk nevner her i tråden om f.eks. Focal - akkurat samme utstyr kan feil montert være noe av det verste man kan lytte til - riktig montert kan det lett være nært klassifisert "en opplevelse" å ha lyttet på..

      Få skikk på det du har, ta så steget og hopp i det - du dømmes ikke på bakgrunn av prisen på utstyret, men av lyden som kommer ut av det
      /////ALPINE Mobile media solutions
      Lotus by seas
      BR?X German car audio

      Comment


      • #48
        Hat støpt diskantene i a-stolpen. Grunnen til at jeg kjøper nye er at syns ht 25 er litt for skrikete. Ikke bare pga Emma jeg bytter, det er mest fordi jeg vil ha en mer behagelig diskant : )

        De som mener at Focal er best, hvorfor har ikke alle det da???

        Jeg har hørt på Prs diskanten i dag og syntes den spilte pent og rent. skal å høre på Mille senere i kveld så får jeg høre forskjell. Det jeg hørte i demo racket på IB så hørtes det ut som at Mille hadde "varmere" diskant enn Prs
        SQ Saab 9-3
        Team dynaBel

        Comment


        • #49
          Originally posted by Runek View Post
          Hat støpt diskantene i a-stolpen. Grunnen til at jeg kjøper nye er at syns ht 25 er litt for skrikete. Ikke bare pga Emma jeg bytter, det er mest fordi jeg vil ha en mer behagelig diskant : )

          De som mener at Focal er best, hvorfor har ikke alle det da???

          Jeg har hørt på Prs diskanten i dag og syntes den spilte pent og rent. skal å høre på Mille senere i kveld så får jeg høre forskjell. Det jeg hørte i demo racket på IB så hørtes det ut som at Mille hadde "varmere" diskant enn Prs
          Jeg tror det er samme diskant på HSK165 som i HSK 163. Jeg har HSK 165 i bilen min, og det låt skrikete når jeg spillte høyt med den gamle sonyspilleren min. Men når jeg gikk over til en Clarion med der jeg kan dele aktivt, nivåjustere og tidskompensere har det blitt vanvittig mye bedre. Så det kan hende at det er litt å hente på andre delefrekvenser/steilheter i bilen din.

          Uansett blir det nok meget bra med Mille...
          __________________________________________________ __________
          Kristoffer Kåsin
          Clarion DZX786USB | Hertz HKS 165 | Genesis Five channel | Hertz HX 250D x 2|

          Comment


          • #50
            Hadde knalla til på de PRS-diskantene som 'hugomidt' skal selge jeg. Rett og slett!
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #51
              Originally posted by Runek View Post
              De som mener at Focal er best, hvorfor har ikke alle det da???
              Et argument jeg i utgangspunktet burde likt (fordi det er delvis Focal-uvennlig), men det faller jo litt på sin egen urimelighet. For det første syns jeg det er skrekkelig mange som har Focal. Og i tillegg har man alle de som ikke har hørt om Focal, men som sikkert kjøper det om en eller annen random bilstereofant med bittelitt mer peiling enn dem selv kommer og forteller dem at Focal er "sååååå beeeest altsåååå".

              Enig med Tony, egentlig. Hvorfor ikke slå til på et bra PRS-tilbud? Pioneer har da good shit.

              Comment


              • #52
                Ble Mille. Syns Mille diskanten var varmere og spilte bedre enn Prs etter min mening
                SQ Saab 9-3
                Team dynaBel

                Comment


                • #53
                  w00t? Har du da hørt den i en bil, langt fra mellomtonen? For det har jeg, i et toveis oppsett, og det låt ikke bra (med nevnte forbehold om justeringsmanko).

                  Vil gjerne høre oppdatering på hvordan den låter installert!

                  Comment


                  • #54
                    Ble hørt i kent olav sin golf, riktig nok 3 veis og diskant og mellomtonen ganske nært..

                    Skal komme med en liten anmeldelse da jeg får støpt og vinkla de ordentlig i a stolpen
                    SQ Saab 9-3
                    Team dynaBel

                    Comment


                    • #55
                      Du ringte nå ikke... vært på hedemarken noen dager nå! Men nå er jeg hjemme igjen
                      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                      Comment


                      • #56
                        å faen det glemte jeg, trodde du skulle være i hamar til i morgen jeg : (

                        Men har ikke hatt muliget i disse dager, vært på julebord og litt diverse greier så : )
                        SQ Saab 9-3
                        Team dynaBel

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by Runek View Post
                          Ble hørt i kent olav sin golf, riktig nok 3 veis og diskant og mellomtonen ganske nært.
                          Høres ut som et flott utgangspunkt for å velge en diskant til et toveis oppsett.

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by Miniboom View Post
                            Høres ut som et flott utgangspunkt for å velge en diskant til et toveis oppsett.
                            Det som er fordelen med å kjøre det aktivt, er at man kan f.eks ja, "fjerne" høyttalere og justere veldig enkelt. som f.eks ved at man fjerner mellomtonene og kjører opp delinga på midbassene, og da har man vel to-veis oppsett, hvis jeg ikke har misforstått helt da. Greit nok, delinger og sånt, vil ikke være optimalt, når det blir gjort sånn on the fly, men han fikk et rougly inntrykk av det.
                            Han hørte på diskanten hovedsaklig spillende i 3-veis, men fikk også høre på det i 2-veis.
                            Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                            Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                            Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                            -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                            Comment


                            • #59
                              Det er bra.

                              Jeg bare tenkte med skrekk på da jeg hørte den i toveis. Men kanskje det er annen diskant i MLK165 enn den dere snakker om her også. Hva vet jeg. :P

                              Comment


                              • #60
                                Det er Space 1 diskant i MLK-165 settet , bare at den er i grå utførelse i stedet for svart...
                                Roar Sørlie
                                Tlf 90127075
                                Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                                Comment

                                Working...
                                X