Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reklamasjonsrett, 2 eller 5 år?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Reklamasjonsrett, 2 eller 5 år?

    Hvor lang er reklamasjonsretten for bilstereoprodukter?

    Jeg var sikker på at det var 5 år, mens en forhandler hevder at det er to år for bilstereo pga hardt klima.
    Alpine
    Audison
    Hertz
    Soundstream

  • #2
    Jeg vil vel påstå at dersom mobiltelefoner, kameraer og mp3-spillere er ment å vare i mer enn 2 år bør også bilstereoprodukter være det? De blir behandlet på en helt annen måte og befinner seg strengt tatt i et minst like hardt klima som en bil? Ikke noe fasit, kun mitt eget syn...

    Comment


    • #3
      5 år !
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


      Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

      Comment


      • #4
        Jeg er helt enig med deg.

        Sendte en mail til forbrukerrådet nå. Spent på svaret.

        Synes ikke det bør være nødvendig å dra dette til retten for å svar. Forhandleren mener nemlig at de kan tolke det slik at det er to år siden reklamasjon på bilstereo ikke er prøvd for retten.
        Alpine
        Audison
        Hertz
        Soundstream

        Comment


        • #5
          5 år, punktum!
          It's all Pioneer, bby!

          Comment


          • #6
            Jeg er enig i 5år. Epifant sin sammenligning er absolutt realistisk!
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Det heter seg; er en gjenstand/produkt ment å vare i mer enn 2år, så er reklamasjonsretten 5år. Men det betyr ikke at du får dekket enhver skade. Er det åpenbart at det er brukerfeil (brendt spole på bassen f.eks), så mister du retten til reklamasjon. Reklamasjonen skal skje innen rimelig tid. Rettspraksis for dette er ca 3mnd. Mao, du kan reklamere på iboende feil og mangler, men ikke feil som oppstår som følge av bruk.
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                Originally posted by spade View Post
                Hvor lang er reklamasjonsretten for bilstereoprodukter?

                Jeg var sikker på at det var 5 år, mens en forhandler hevder at det er to år for bilstereo pga hardt klima.
                Hardt klima?

                Comment


                • #9
                  Temperatursvigninger, fukt, osv

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Elutstyr.no View Post
                    Hardt klima?
                    Som nevnt i innlegget over; fukt, kondens, varme, kulde osv.

                    Blir folk sjokkerte om jeg sier at det er Bilradiospesialisten som står for denne praksisen?
                    Alpine
                    Audison
                    Hertz
                    Soundstream

                    Comment


                    • #11
                      Haha,hvem ellers?

                      Comment


                      • #12
                        Nå er jo bilradiospesialisten en kjede av frittstående butikker, så er jo ikke nødvendigvis samme praksis i alle butikkene..

                        Men det er kanskje butikken i tr.heim du sikter til ?

                        Det er uansett 5 år.. Og skjønner jo ikke hva de stresser med, reklamasjon går jo mot importør.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by spade View Post
                          Som nevnt i innlegget over; fukt, kondens, varme, kulde osv.

                          Blir folk sjokkerte om jeg sier at det er Bilradiospesialisten som står for denne praksisen?
                          Bilradiospesialisten påstår med andre ord at bilstereokomponenter til flere tusen kroner ikke er konstruert og dimensjonert for å overleve 5 år i det klimaet de er ment å brukes i...?

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by epifant View Post
                            bilradiospesialisten påstår med andre ord at bilstereokomponenter til flere tusen kroner ikke er konstruert og dimensjonert for å overleve 5 år i det klimaet de er ment å brukes i...?
                            bra sagt!

                            Comment


                            • #15
                              Nå skal jeg ikke garantere hvilken butikk det er snakk om. Det er en kompis som har sendt mail til dem og fått dette svaret.

                              Han skal kontakte importør og jeg regner med at de mer villige.
                              Alpine
                              Audison
                              Hertz
                              Soundstream

                              Comment

                              Working...
                              X