Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine Type-R Komponentsett 5" og hertz ep 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpine Type-R Komponentsett 5" og hertz ep 4

    Halla jeg har Alpine Type-R Komponentsett 5" og en hertz ep 4 og orginal høytalere bak i hattehylla.

    så lurte jg på om jeg skal bro koble forsterker sånn at den bare driver Alpine Type-R Komponentsett 5" og alpine spillern driver org. høytalere i hattehylla.

    jeg sitter foran så driter jo i hvordan lyden er bak.

    vurderer å kaste ut subben pga plass mangel..


    hva mener dere?

  • #2
    Hvis du driter i lyden bak så kan du vel kutte det helt ut?
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      greit å ha lyd der ifra. sitter folk bak men de synes bryr seg hvordan det lyden er bare det er lyd. det jeg mente var at første pri. er å ha best mulig lyd foran..

      Comment


      • #4
        Hvorfor skriver du denne tråden da?
        Roar Sørlie
        Tlf 90127075
        Strandgata 26; mitt andre hjem :P

        Comment


        • #5
          fordi jeg lurer på om frontsette spiller bedre om jeg brokobler forsterkern. eller kjører den vanlig i 4 kanal sånn at den har 60 watt.

          Comment


          • #6
            Originally posted by eirik845 View Post
            fordi jeg lurer på om frontsette spiller bedre om jeg brokobler forsterkern. eller kjører den vanlig i 4 kanal sånn at den har 60 watt.
            Du lurer altså på om du skal bruke kun to av de fire kanalene(f.eks 4x60watt) eller om du skal brokoble forsterkern og bruke den som to-kanaler(f.eks 2x120watt)?
            No Windows-crap,just Mac Power

            Comment


            • #7
              det er vel bare å koble om å prøve det vel???

              eller kjøre aktiv deling på alpine frontsettet?

              Comment


              • #8
                ja kan jo det men. hva er aktiv deling?

                men jeg spørr får jeg har lite peiling.. vil fronsette spille eller like bedre å få 60 watt eller 2 Ch.: 190 Watt x 2 @ 4 Ω?

                eller får jeg bedrfe lydbilde ved å koble forstekern til høytalerne i hattyhylla også?

                har en alpine 9880r spiller, men skjønner ikke instillngene på denne...

                har ikke fått til alpine fronsette ennå.. men håper det vil trykke endel bedre enn orginal høytere kobla på spillern..

                Comment


                • #9
                  Originally posted by eirik845 View Post
                  ja kan jo det men. hva er aktiv deling?

                  men jeg spørr får jeg har lite peiling.. vil fronsette spille eller like bedre å få 60 watt eller 2 Ch.: 190 Watt x 2 @ 4 Ω?

                  eller får jeg bedrfe lydbilde ved å koble forstekern til høytalerne i hattyhylla også?

                  har en alpine 9880r spiller, men skjønner ikke instillngene på denne...

                  har ikke fått til alpine fronsette ennå.. men håper det vil trykke endel bedre enn orginal høytere kobla på spillern..
                  Du får ikke "ryggmassasje" av et 6.5-sett. Ha et Componentsett(midbass og løs diskant) foran,og et par Coax bak(eller et sett der også)
                  Bruk innebygd forsterker til å drive Coax bak og to av kanalene på forsterker til å drive sett foran og brokobler de siste to kanalene til en sub.
                  Det er mitt forslag. Skal du ikke ha sub så kan du jo koble høytalere bak til forsterker.
                  No Windows-crap,just Mac Power

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Bassoflove View Post
                    Du får ikke "ryggmassasje" av et 6.5-sett. Ha et Componentsett(midbass og løs diskant) foran,og et par Coax bak(eller et sett der også)
                    Bruk innebygd forsterker til å drive Coax bak og to av kanalene på forsterker til å drive sett foran og brokobler de siste to kanalene til en sub.
                    Det er mitt forslag. Skal du ikke ha sub så kan du jo koble høytalere bak til forsterker.

                    oki takk for et bra svar

                    er egentlig ute etter fin lyd.. og synes subben ikke merkes så godt på de sangene jeg har på minne penn np.. kunn sexy bicht og da ser jeg egentlig lite vits i ha i subben når den tar jævla stor plass, når jeg har verktøy baki der..

                    Comment


                    • #11
                      om du brokobler så får du mono lyd forran
                      VW Golf 4
                      Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                      Simen Sormbråten

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by eirik845 View Post
                        oki takk for et bra svar

                        er egentlig ute etter fin lyd.. og synes subben ikke merkes så godt på de sangene jeg har på minne penn np.. kunn sexy bicht og da ser jeg egentlig lite vits i ha i subben når den tar jævla stor plass, når jeg har verktøy baki der..
                        Hvilken bil har du forresten. Kan jo få plass til et par 8-tommere i hattahylla(hvis du har en sedan) eller kjøpe disse http://www.pioneer.no/no/products/25...03i/index.html hvis du vil ha litt større enn 8-toms og en mere komplett løsning
                        No Windows-crap,just Mac Power

                        Comment

                        Working...
                        X