Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvorfor er folk redd for å gjøre ting med bilen sin?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by DDaudio.no View Post
    Men så tenker jeg på den annen side, at hvis noe går galt kan det jo alltids fikses så hvorfor ikke bare kjøre på og håpe på det beste mens man frykter det verste?
    Dritkult å måtte f.eks. skjøte alle kablene i ledningsnettet bakover i bilen, da.

Ville ikke anbefalt noen å "kjøre på", men heller å "sjekke først". Det er jo bare å bruke huet. Og eventuelt Tec7. :P

Comment

*Ser seg selv i speilet og kjenner ingen frykt for modding!*

Bruk huet litt så går det meste veldig greit Har selv borret litt her og der for å få til ting, aldri vært noe problem. Bare bruke nok Tec7 så blir det tett i allefall
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

Comment

Min frykt ligger i å føkke opp sikkerhetsutstyret i bilen.
        Kan være smådumt å plaste fast en diskant i A-stolpen hvis det er en airbag inni der.
        På en annen side får man jo trykket i panna det merket som står deg nær, ved en kollisjon!
        Og nei, det er ikke greit å koble ut airbaggen på passasjersiden for å få trukket dasjbordet i vienyl etc.

Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Originally posted by Dag Johansen View Post
          Og nei, det er ikke greit å koble ut airbaggen på passasjersiden for å få trukket dasjbordet i vienyl etc.
          What?!
          Mvh Tony

Comment

Originally posted by InstallBay View Post
            Hvor har du det fra? Ja, du kan trygt borre i torpedoveggen. Men den er, i aller høyeste grad, en del av den bærende konstruksjonen i bilen

Ta f.eks en bjelke i tre. Er bjelken 20cm høy, så kan du borre et hull, midt i bjelken, på over halve høyden. For all styrken ligger i topp og bunn. Prinsippet er det samme for en bjelke i stål.
            Fra en som jobber som VAG mekaniker, men det er jo ikke noe fasitsvar
            Men som du sier, noen hull midt i torpedoveggen har ingenting å si for stivheten i karosseriet
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

When in doubt, cut
              Mvh Werner Harstad

Comment

Originally posted by Miniboom View Post
                Dritkult å måtte f.eks. skjøte alle kablene i ledningsnettet bakover i bilen, da.

Ville ikke anbefalt noen å "kjøre på", men heller å "sjekke først". Det er jo bare å bruke huet. Og eventuelt Tec7. :P
                Alle som bruker huet, sjekker vel om det er ledninger bak veggen på punktet man skal borre gjennom. Har borret hull i sikkert 10-12 biler uten problem noen gang, så jo, gjør vel ingenting å bare kjøre på. Skulle noe gå galt, og man skulle bore i noen ledninger får man bare bite sammen tennene og sitte i noen minutter med kabelskotangen. Bedre det enn å få det montert på verksted til en høvding eller to
                Tidligere importør for Digital Designs,
                overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by Dag Johansen View Post

Mvh
                  Dag Johansen
                  Joda, bare sørg for å ha en bakovervendt babystol i passasjersetet som unnskyldning til enhver tid
                  [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Kom faktisk på en ting jeg gjorde i sommer når jeg skulle få plass til midbassen i døra. *kremt* Ivrig sjel som jeg er så tar jeg vinkelsliperen med kappeblad gjennom litt metall i døra. Glemte såklart å sjekke hva som lå bakenfor.

Jeg har enda ikke lodda sammen ledningene, for å si det sånn
                    Mvh Tony

Comment

Husker noen fortalte at du var treig som sirup? Hehe, neida. Regner med du ikke har hatt stort behov for vindusheisen/dørsensor/gamle høyttalerledninger siden du enda ikke har giddet å lodde dem sammen?

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Husker noen fortalte at du var treig som sirup? Hehe, neida. Regner med du ikke har hatt stort behov for vindusheisen/dørsensor/gamle høyttalerledninger siden du enda ikke har giddet å lodde dem sammen?
                        Sirup i vinterkulde tenker jeg vi sier. Har heller ikke verksted og ork om dagen, så da går det ikke.

Eneste som virker er vindusheisen, det andre virker ikke uansett
                        Mvh Tony

Comment

Alle som bruker huet, sjekker vel om det er ledninger bak veggen på punktet man skal borre gjennom. Har borret hull i sikkert 10-12 biler uten problem noen gang, så jo, gjør vel ingenting å bare kjøre på. Skulle noe gå galt, og man skulle bore i noen ledninger får man bare bite sammen tennene og sitte i noen minutter med kabelskotangen. Bedre det enn å få det montert på verksted til en høvding eller to
                          Eller bare kjøpe en loddebolt, tinn og krympestrømpe, så man slipper å gjøre samme jobb om igjen etter noen måneder/år.

Comment

Hehe, bruker du riktig verktøy til kabelskoene og ikke en nebbtang fra biltema bør skjøtestykkene holde i massevis

Men selvsagt er lodding og krympeslange en mye bedre løsning, dog litt mer tidkrevende.

Comment

For å kverulere ytterligere, så tror jeg ikke du hadde fått bedre resultat med en Bacho-nebbtang. Så ikke diss Feiltema uberettiget. Hehe! :P

Jeg bare vet av erfaring at i 90% av tilfellene hvor jeg har funnet feil pga dårlig kontakt, enten det har vært fjernlys/reléer/høyttalertilkoplinger, så har det vært kabelsko som har vært løse. Ettersom kontaktpunkt/skjøter i utgangspunktet nesten alltid er svakeste punkt i et elektrisk nett, er det jo greit å benytte noe annet enn den dårligste løsningen (nest etter tvinning og teiping). Hehe. Derfor jeg ikke under noen omstendigheter hadde brukt det for å reparere ledningsnettet i bilen.

Men nok om det.

Comment

Kabelsko er tabu i bil!

Bruk smelteskjøter med innlagt loddetinn
                                Bare tre på og varme...

Comment

Working...
                                X