Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anbefaling 8" med lang slaglengde

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Anbefaling 8" med lang slaglengde

Heisann folkens.

Jeg er på utkikk etter en 8" med lang slaglengde, men dog til en vettug pris. Skal brukes i ett rør som har opp mot 35liter i volum. Alt nedover går fint, men får ikke noe mer enn 35 liter ut av røret jeg skal bruke. Er det noen som har noen anbefalinger? Skal være en ren sub, ikke noe mellomtone, og blir bygget i lukket kasse. Så kom med forslag om dere har noen.

Mvh hilsen Sture
    Sture Vedal

Har du noe budsjett? Jeg trylle frem linker til alt fra Tang Band til Scan-Speak, men det er greiere å finne anbefalinger når man har en maxpris å gå ut fra...

Uansett er vel SoundSplinter Rl-i8 en het kandidat. 18mm Xmax og kassestørrelse på 15 liter. 960 kroner pluss frakt og moms

Comment

Originally posted by epifant View Post
      Har du noe budsjett? Jeg trylle frem linker til alt fra Tang Band til Scan-Speak, men det er greiere å finne anbefalinger når man har en maxpris å gå ut fra...

Uansett er vel SoundSplinter Rl-i8 en het kandidat. 18mm Xmax og kassestørrelse på 15 liter. 960 kroner pluss frakt og moms

Sabla tøff den der!!
      Mvh.
      Roy
      Mob: 40 30 99 06

Comment

Tenkte å bevege meg opp mot 1500 pr element, jeg skal ha to stk.. Hvor får man kjøpt det elementet som du linka til der?
        Sture Vedal

Comment

Elementet jeg linket til får du kjøpt direkte fra Soundsplinter i USA, bare klikk på elementnavnet i det forrige innlegget mitt. Linker synes litt dårlig på dette forumet. Mulig du kan få med deg et par stykker til på et gruppekjøp, de har veldig mye spennende til like spennende priser

Peerless SLS213 og Seas H1208 er også interessante, og godt innenfor budsjett.

Ellers skal det fremdeles være mulig å få kjøpt TC Sounds TC-1000 med doble 4 ohms spoler, 925 kroner pluss frakt og moms.

EDIT: jeg glemte helt JL Audios 8W7. Den er egentlig over budsjettet (3.166,- inkludert frakt og moms), men kan jo nevnes uansett.

Last edited by epifant; 04-09-2007, 22:47.

Comment

En morsom video av Soundsplinter åttetommeren:
            http://www.realmofexcursion.com/vide...ter/rli8.1.wmv

Og en som nok bør taes med en klype salt, "two twelves" er vel stort sett det eneste de fleste av testdeltakerne har erfaring med. Biltypen og kassekonstruksjonen har jo også endel å si... Men litt morsomt er det jo lell:
            http://www.realmofexcursion.com/vide...ter/rli8.2.wmv

Comment

Mye spennende forslag her, men hva med Hertz HX200? Kanskje ikke like brutal som mye av det andre her, men står nok ikke tilbake for noen av dem hva gjelder lydkvalitet, vil jeg tro
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

re har også endel subber med litt slaglengde
                www.eirikaspaas.com

Comment

Finnes det en norsk importør av Soundsplinter?
                  Sture Vedal

Comment

nei, må nok bestille selv
                    www.eirikaspaas.com

Comment

Klovnster: sant det, Resonant Engineering RE8 har Xmax på 12mm og koster 398,- fra Morel.no. Mye slaglengde for pengene!

Påls forslag var heller ikke dumt. Utvalget er med andre ord ganske stort, nesten større enn jeg hadde trodd.

Comment

Dette ser jo faktisk lovende ut i massevis da.. 400,- er jo ikke ille for ett 8" element med 12mm xmax..

Spørs om morel.no får inn ei bestilling i september eller oktober Men den Soundsplintersubben så jævli rå ut den også da.. Men så var det prisen også... Får smake litt på den etterhvert..
                        Sture Vedal

Comment

Som sagt vil jeg tro det er flere som kan være interessert i SoundSplinter-elementer, så et gruppekjøp bør gå an å arrangere. Hadde sannsynligvis kjøpt noen selv for test, hadde det ikke vært for at jeg allerede er godt dekket i bassområdet

Comment

Jepp, vil tro det lar seg gjøre å få ordnet ett gruppekjøp.. Men sånn kjapp hoderegning og litt klyper med salt, så ender man fort opp på rundt 1500-1800 ferdig inn i landet for ett Soundsplinter element, right?

Så tanken har slått meg at jeg kanskje heller bare skal legge pengene igjen hos morel å få flere elementer til samme prisen som 1 element fra usa..

Selv om de testene jeg har lest som soundsplinter RI-i8 rocker..

Tanken er nemlig å bruke 2stk ute i min egen bil, EVENTUELT prøve med 4stk 8"... 10" gjør at kassa blir for bred på en måte, og jeg får ikke setene helt bak slik som jeg trenger for å kjøre behagelig.
                            Sture Vedal

Comment

Hei, har 2 slike http://www.crucialconcepts.com/cc/Ro...20rfd2208.html liggende hvis du er inntresert? temmelig råe elementer:-)

Begge er dine for 1500-

Mvh

Comment

Working...
                              X