Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken retning går bilstereo i fremtiden? (hverdagslig blog/diskusjonstråd ;) )

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

De nye volvoanleggene spiller hvertfall utrolig godt med bass. Sånn ordentlig ordentlig mye bass til å være frontsett bare. Kan høres ut som om det er en ekstra 8" der, men er faktisk ikke det og spiller fortsatt veldig bra. Spiller vel ned til rundt 40-45hz kan det høres ut som. Litt dumt at det er et helsike å få inn nye spillere i mange nye biler da
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Om en hører på den grommeste stereoen Volvo C70 ble levert med i 1998, så tror jeg allerede da at de fleste her inne blir mektig imponert.. Men det vinner ikke Emma, og det gjør så langtifra en Outlander med RF anlegg heller, så vi kommer nok til å holde på en stund til med hobbyen

Det er bra vi er forskjellige, med hver sin lyst og smak til dette med bilstereo..

Jeg synes tråden fikk tydelig frem hvor stor forskjell det er på forumbrukerne`s hobby selv om vi driver med "det samme" hehe..

Så nå skal jeg fortsette å underholde meg selv, med videoer enkelte har lagt ut her inne med skranglende dører, vindu, soltak og skjermer (til og med plastposer i vinduet), og forsøke å forstå den delen av hobbyen også
      (husk, humor folkens )
      02` Volvo V70 D5 197hk/470nm
      01` Seat leon R 4x4 turbo
      Takk til ULVUNDS BILSTEREO for god service og priser!

Comment

Ville vibrasjoner og blafring av klesplagg, hår og plastposer. Det eneste sikre kvalitetsstempelet på en virkelig god bilstereoinstallasjon.

Comment

Er det om å ha minst anlegg nå da eller?
          MVH, Øivind Sandvik
          sigpic
          www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
          www.sandviksbassogbongel.com

Comment

Ja det er en annen ting jeg lurer på... "Anlegg selges" står det på mange annonser. Gladelig klikker jeg meg inn for å se om det kanskje er et røverkjøp som kan gjøres, for så å finne ut at det eneste som selges er et par godt brukte 12" og en overbelasta monoblokk fra bilxtra.

Hva legger folk i ordet "anlegg" egentlig? For meg er det mer eller mindre et komplett lydanlegg. Egentlig er 'anlegg' en forkortning av ordet 'stereoanlegg' vil jeg tro.
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

Comment

Å sånn for å fortsette watt hysteriet så kvervulerer jeg med et spørmål om hvor mange watt og ikke minst hvor mange og hvor store bass elementer trengs til å lage denne "berømte" flexingen og knuse/lage sprekk i frontruta?

Comment

flexing i frontruta krever ikke så mye effekt, har målt 2,5cm flex i ruta med 800w forsterker og 1 stk 12" lissom.

Sprekk i frontruta trenger nok heller ikke så mye effekt sånn sett, men trenger en sub som har litt xmax og en stor kasse

Comment

Jeg måtte bare, siden alt dette watt hysteriet er oppe =) Jeg trengte ikke mere enn 2x125 watt og Leila K med Electric (en klasikker) føre ruta gikk. Flexing i frontruten er 0 stress det går jo nesten kun med et ok frontsett Når jeg mente flexing tenkte jeg på dører, tak og bakluke.

Comment

Originally posted by Nils View Post
                    Jeg måtte bare, siden alt dette watt hysteriet er oppe =) Jeg trengte ikke mere enn 2x125 watt og Leila K med Electric (en klasikker) føre ruta gikk. Flexing i frontruten er 0 stress det går jo nesten kun med et ok frontsett Når jeg mente flexing tenkte jeg på dører, tak og bakluke.
                    Og når du sier at fleksing i frontruten ikke er noe stress med et OK frontsett, da lurer jeg på hva du legger i begrepet "fleksing".

I tillegg stiller jeg meg tvilende til at ruta du tok knekken på, er godkjent for bruk i annet enn vinglass.

Comment

Originally posted by dBcompaniet View Post
                      flexing i frontruta krever ikke så mye effekt, har målt 2,5cm flex i ruta med 800w forsterker og 1 stk 12" lissom.

Sprekk i frontruta trenger nok heller ikke så mye effekt sånn sett, men trenger en sub som har litt xmax og en stor kasse
                      Flex kommer jo veldig an på hvilken bil det er også, noen flexer veldig og andre beveger seg ikke så særlig mye. om taket er dempet eller ikke osv.

Kan jeg spørre hva slags frontrute du hadde og hva du legger i uttrykket "føre ruta gikk"?
                      Mvh Werner Harstad

Comment

Tenker du var ute og kjørte bil og fikk et heftigt steinsprang i frontruta mens du hadde full guffe på anlegget.
                        Så tenkte du fy fan for et heftigt frontsett

Hehe neida

Comment

Jeg må bare si dette (ikke ment til tidligere innlegg), men jeg har hørt mye rart rundt om fra bygdene her angående bilstereo. Folk som har blåst ut bakrutene sine, folk som har sittet på med biler som visstnok har spilt ganske høyt og har fått sprengt trommehinnene, til å med begynt å blø neseblod osv. Så tenkte jeg, javel, spiller han så høyt så må jeg jo høre det selv! Så jeg tok kontakt med en av de som visstnok spilte høyest og ville høre og se hva han hadde, det var jo ett par 15" med noen tusen watt. Om det spilte høyt? vel, det fikk ting i bilen til å bevege seg, men høyt og i stand til tingene som nevnt i historiene? NEI! Så om det blir "knust" noen ruter med så lav effekt og volum, er det helt andre årsaker enn anlegget.

Men bilstereo er jo ikke om å gjøre å ødelegge eller å flexe ting mest mulig, men å ha det gøy og være fornøyd med det man gjør og få en bedre musikk opplevelse. Om det inngår gåsehud eller skrangling i bilen er ett fett, det handler om hva man selv liker og har respekt for hverandres sjanger. SQ eller SPL, man spiller musikk
                          Mvh Werner Harstad

Comment

Originally posted by berniebp87 View Post
                            (...)SQ eller SPL, man spiller musikk
                            Noen nyter sinuskurver og pink noise. :P

Comment

Må jo bare fyre oppunder litt Når ruta sprakk så var det ikke noe steinsprut nei. Det var kun 2 stk Boston pro 12.4 i riktig kasse med en Phoenix Gold MS-2125 og så var det ikke Leila K, Det var Food For Woofers vol 2 som sto i spilleren Setter det med flexing litt på spissen, jeg sier ikke at man klarer å få knekt frontruta med kun med et frontsett eller at ting flexer flere cm. Men bygger man ordentlig så kan faktisk et frontsett virkelig råkke bolla, men ikke klare å lage hair trix

Comment

åh, kan bekrefte at dette oppsettet kan man få til å spille syyyykt!! "...2 stk Boston pro 12.4 i riktig kasse med en Phoenix Gold MS-2125".

Comment

Working...
                                X