Det er jo ganske mange her på forumet som har en eller annen form for aktiv deling, og hadde jo vært moro å se hva slags instillinger folk har på sine anlegg, selv om det ikke er noe grunnlag for å kunne bruke dette selv da alt koker ned til hva slags bil, bilstereoanlegg og montering man har osv..
Kan jo begynne med min egen bil, tatt litt etter hukommelsen detta, ligger med lungebetennelse også, så orker ikke ut for å dobbeltsjekke.
Bil: 2005 Ford Focus
Anlegg: Alpine og MTX
Justeringer er gjort manuelt med Imprint
Balanse
+1 til høyre
Bass, (begge subbene)
Level 5
Delefrekvens 40Hz
Tidskorrigering 239cm
Mellomtone/midbass venstre side:
Level 0
Nedre Delefrekvens 25Hz
Øvre Delefrekvens 5000Hz 12dB
Tidskorrigering 119cm
Mellomtone/midbass høyre side:
Level 0
Nedre Delefrekvens 40Hz
Tidskorrigering: 78,2cm
Diskant venstre side:
Level -3
Nedre Delefrekvens 4000Hz 24dB
Tidskorrigering 98cm
Diskant høyre side
Level -5
Nedre Delefrekvens 5000Hz 24dB
Tidskorrigering 81,6cm
EQ
63Hz -1dB
150Hz 0dB
400Hz +1dB
1000Hz +4dB
2500Hz +1dB
6300Hz 0dB
17500Hz 0dB
Driver å tester ut litt vinkling på diskantene og sånt, men pga sykdom har jeg altså ikke hatt så mye tid til det i det siste.
Samt at jeg tidligere hadde diskantene delt ned til 1600Hz og syntes det spillte bedre da, så justerer de muligens ned dit igjen..
I tillegg til dette har jeg også justert noen nivåer på den parametriske eq'en, men dette klarer jeg ikke ta i hodet, så det får jeg oppdatere med når jeg har kommet i litt bedre form
og da er sikkert noen av nivåene og slikt endret litt siden jeg har flyttet diskantene til dashen i en mer permanent løsning.
Kan jo begynne med min egen bil, tatt litt etter hukommelsen detta, ligger med lungebetennelse også, så orker ikke ut for å dobbeltsjekke.
Bil: 2005 Ford Focus
Anlegg: Alpine og MTX
Justeringer er gjort manuelt med Imprint
Balanse
+1 til høyre
Bass, (begge subbene)
Level 5
Delefrekvens 40Hz
Tidskorrigering 239cm
Mellomtone/midbass venstre side:
Level 0
Nedre Delefrekvens 25Hz
Tidskorrigering 119cm
Mellomtone/midbass høyre side:
Level 0
Nedre Delefrekvens 40Hz
Tidskorrigering: 78,2cm
Diskant venstre side:
Level -3
Nedre Delefrekvens 4000Hz 24dB
Tidskorrigering 98cm
Diskant høyre side
Level -5
Nedre Delefrekvens 5000Hz 24dB
Tidskorrigering 81,6cm
EQ
63Hz -1dB
150Hz 0dB
400Hz +1dB
1000Hz +4dB
2500Hz +1dB
6300Hz 0dB
17500Hz 0dB
Driver å tester ut litt vinkling på diskantene og sånt, men pga sykdom har jeg altså ikke hatt så mye tid til det i det siste.
Samt at jeg tidligere hadde diskantene delt ned til 1600Hz og syntes det spillte bedre da, så justerer de muligens ned dit igjen..
I tillegg til dette har jeg også justert noen nivåer på den parametriske eq'en, men dette klarer jeg ikke ta i hodet, så det får jeg oppdatere med når jeg har kommet i litt bedre form
og da er sikkert noen av nivåene og slikt endret litt siden jeg har flyttet diskantene til dashen i en mer permanent løsning.
Comment