Announcement

Collapse
No announcement yet.

"magisk" boks for aktiv deling, fins det?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Nemoas View Post
    Hvor nyttig er det justerings kitet til imprinten? er det verdt kronene eller kan man llike gjerne justere det manuelt?
    Men med Alpine 9887 er det også kun 3 kanaler og dele aktivt på og de står som front, rear, and sub preamp outputs. altså 2 av dem er kanaler med hele spekteret og sub kanalen kun gir ut lavere tonere? Skulle helst delt diskant, mellomtone og midbass for seg selv da jeg innbiller meg at det vil gi meg den beste lyden. altså jeg har brukt opp alle 3kanelen der... Hvordan gjør jeg det da med subben?

Kommer med mye rare og rotete spørsmål nå sikkert, men dette med aktiv deling er nytt for meg.
    Justeringsmulighetene forsvinner om du bruker kittet, så hvis du ikke blir fornøyd med kitjusteringen så må du gjøre alt fra bunnen av manuelt, så er jo litt opp til deg da, hehe..

For å enkelt dele 4 kanaler kan du kjøre ut diskant, mellomtone og sub, så deler du subben ganske høyt på spilleren, men splitter signalet på to forsterkere, en til sub og en til midbass, hvor du igjen justerer delingen mellom disse, men helt optimalt blir det jo ikke slik, men det vil nok funke

Comment

Tror jeg kommer til og gjøre det på den måten du og hifonic beskriver...
      Hva ville dere anbefale av og kjøpe en Alpine 9887 Eller beholde min gamle Pioneer spiller og kjøpe en RF 3sixty.2
      Ender på 3sixty'en vil ende på ca 500,- mer enn alpinen. Eller ender jeg jo med 3veis aktiv deling på begge to har jeg finni ut. Så uten at jeg har hørt på noen av de stiller de likt for min del.
      Spiller: Pioneer p6600DVD
      Frontsett: Seas Lotus Performance
      Sub:Morel Elate Sw10

Comment

Originally posted by dBcompaniet View Post
        For å enkelt dele 4 kanaler kan du kjøre ut diskant, mellomtone og sub, så deler du subben ganske høyt på spilleren, men splitter signalet på to forsterkere, en til sub og en til midbass, hvor du igjen justerer delingen mellom disse, men helt optimalt blir det jo ikke slik, men det vil nok funke
        Største issuen her er jo tidskorrigering :/
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

Comment

Hva tenker du på da? ingen av dem som har det eller kun 1? eller er den generelt dårlig på begge alternativene.

Er helt ny på det her og trenger og få det inn med teskje

Comment

Hvis du lurer på RF 360 så gå for 360.2, mye mer justeringsmuligheter i forhold til forgjengeren.

Sorry for å stjele tråden litt her, men er justeringskitet fra alpine (ktx-100eq) verdt pengene for en som ikke er helt inne på diverse justeringer av lyden?
            Mvh Werner Harstad

Comment

Hva ville dere anbefale av og kjøpe en Alpine 9887 Eller beholde min gamle Pioneer spiller og kjøpe en RF 3sixty.2
              Gjør ikke noe med litt låning av tråden da jeg lurer på det samme selv..

Comment

Hva tenker du på da? ingen av dem som har det eller kun 1? eller er den generelt dårlig på begge alternativene.

Er helt ny på det her og trenger og få det inn med teskje
                Det jeg mente var at avstanden mellom midbass og lytteposisjon ikke er det samme som avstanden mellom sub og lytteposisjon. Ergo får man ikke riktig tidskorrigering
                Mvh Tony

Comment

aaah, den burde jeg egentlig skjønt sjøl. Så du vil heller anbefale og kjøre midbass aktivt og diskant og mellomtone passivt, samt aktivt på subben? Det vil vel bli mest riktig med tanke på tidskomp siden mellomtone og diskant vil være de som står nærmest hverandre? Har jeg skjønt det riktig da?

Comment

Hvis diskant og mellomtone på har lik avstand til lytteposisjon så er det sikkert like greit å kjøre passiv deling mellom de ja.
                    Mvh Tony

Comment

Har ikke montert det enda, men de får ikke lik avstand, det kan jeg si med sikkerhet. Men det er de som er nærmest i hvertfall. diskanten vil sitte i a-stolpen mens mellomtonen vil sitte øvers på døra og mot frontruta. Fra lytteposisjon(hodet?) vil det nok skille 20-25cm vil jeg tippe. Hvor kritisk vil dette være? kjører nå med et toveis sett med passiv deling og ikke noe tidskomp. Savner og kunne justere litt på delinga, hvertfall noe mer enn det jeg kan på forsterkeren. Sånn med tidskompen har jeg egentlig ikke noe savn nå, så sånn super nøyaktig vil jeg ikke tro det trenger og være...

Comment

Hvis du absolutt skal ha aktiv deling på alt annet så er det minst like viktig, om ikke mer viktig, akkurat der. Det gjelder og tidskomp. Men hvorfor har du mellomtonen i døra egentlig? Hvor stor er den? Mulig å plassere den nærmere diskant?
                        Mvh Tony

Comment

Grunnen til at jeg ville har den i døra er at da dørtrekket uansett må bygges om så hadde det vært lettest og plassere den der. Er litt skeptisk til og begynne og bølle med dashbordet da jeg ikke syns jeg har kompetanse til og få dette til og se bra nok ut... Bilen er forøvrig en Nissan Primera p11 sri, noen som vet hva som befinner seg under dash,en der? Går det fint ann og få bygd inn mellomtonen tenker jeg på. Den er 4" forresten

Comment

Har funnet en boks som vil fikse denne biffen for meg.
                            http://www.dreamtm.no/shop/vare.asp?...571&catid=3716

Men lurer på hvor god den er? Er jo tross alt en god del billigere enn andre alternativer.
                            Noen som har prøvd den?

Comment

Ja man får vel deling, men tidskomp er det vel dårligt med på en slik boks...
                              Kan ikke skjønne at kvaliteten er noe og skryte av til den prisen?

Comment

Tidskompen er jeg klar over. Men En slik boks kan vel ikke forvrenge signalet så altfor mye? Det jeg stortsett høreer på er musikk fra mp3, som jo ikke har den beste kvaliteten fra før av. Vet ikke hvor relevant det er men. Skjønner jo selvfølgelig at det ikke er topp kvalitet over dette her da prisen er såpass lav.

Comment

Working...
                                X