Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til utstyr til min kjære BMW E34 vinterbil

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

10" i kickpanelet? Hmm. Du må finne ut hva du kan ha i dashen, da. Det er jo det interessante.

Men dra den helt ut, da vel; finn noen greie 10" midbasser som du kan dele ved 1,5k eller noe, og noen greie horndiskanter du kan dele ved 1,8-2k eller så... Så kan du delta i Cyclone, eller hva det nå het, der man måler spl utenfor bilen. Muaha.

Har du et mål av noe slag? For moro, eller SQ som vanlig? :P

Jeg har masse rare idéer, vanligvis, men for tiden er jeg litt for opphengt i hjemmesubwoofer-tegninga til å kunne komme på noe annet lurt.

Comment

Originally posted by Miniboom View Post
      Har du et mål av noe slag? For moro, eller SQ som vanlig? :P
      Du har enda ikke lært nei?! Du mener fortsatt at en SQ-bil låter kjedelig?

Vel... venter fortsatt på et KJEMPETILBUD fra en eller annen...
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Typhon View Post

Vel... venter fortsatt på et KJEMPETILBUD fra en eller annen...
        Da tror jeg du må vente lenge! Han som er ute og går med dissa kjempetilbuda, er både utprega sårbeint og overkjørt en rekke ganger.. Sist'n ble sett, så var'n svimeslått og overvelda og reka rundt nerri Nederland ett sted og er sikkert der ennå..

Du får heller traske en tur nerrover til Revetal Rånærlaug og koke sammen noe som spellær sånn passe. Har ikke så veldig mye gammalt ræl borti vognskjulet, men noen velartikulerte iddeær kan a komma rekandes...
        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Jeg har følgende liggende på boden/skjulet/kjelleren/loftet.. (spredt litt overalt, egentlig..)

2x 12" rockford P2 kjøpt ca 2005 på bilradiospesialisten.
          2x 10" es250d som jeg tenkte å bruke til en bandpasskasse i lexusen (mulig den blir solgt nå)

1 bitteliten amp fra dynabel som yter visstnok 2x80w
          1 4x75w kanal fra Rainbow, meget SQ vennlig sak.
          1 par coaxialer fra hertz som jeg ikke har navn eller modell på, kosta rundt 700kr + frakt fra installbay. Er visstnok 6.5" med diskant foran.

Hmm.. det tror jeg skulle være det jeg har liggende å slenge som ikke er i bruk i dag. Du får nå se om noe av det er interessant, så får jeg høre fra deg i tilfelle.

/sture
          Sture Vedal

Comment

Var jo noe spennende der, men Hertz-opplegget kan du beholde for deg selv Makan!

Kan sende deg PM jeg.
            Mvh Tony

Comment

Jeg har en Audison Vrx 2.150 liggende Men du er vel ikke noe stor fan av audison? :P

Comment

2xRE SR10
                herts es200
                kenwood monoblokk på 650w
                mvh Sindre Carlsen

Comment

Originally posted by Stianuno View Post
                  Jeg har en Audison Vrx 2.150 liggende Men du er vel ikke noe stor fan av audison? :P
                  Vrx duger jo da
                  Mvh Tony

Comment

Jeg har både Morel Supreme 130 og Gamma VLD13 bånddiskanter liggende

Comment

Tja, i den bilen hadde jeg vel helst satt et par høykvalitets coaxer og noen gode 8-10" basser i kickpanelet?

Får ikke du fatt på Integra Ovation 4" da?

Forsterkere kan du vel fint bruke noe ræl du har liggende?

Av spillere så skal jeg komme med et litt vågalt men lurt tips til deg.
                      Ta en titt på Kenwood KDC-W7644 eller KDC-BT8044 (om du vil ha BT handsfree).
                      Disse har faktisk veldig gode lydmessige egenskaper, og har også tidskomp og EQ (dog noe begrenset).
                      Du kan jo bruke front til coax'n på dashen, og rear utgangen til midbass'n i kickpanelet, og sub til sub.
                      Da kan du bruke tidskompen fullt ut også.

Så er spillerne kanonfine å bruke og ser også veldig pen ut! Det fineste er vel at den koster som en middels vanlig cd spiller til bil

Comment

Originally posted by Typhon View Post
                        Mente det faktisk ikke sånn denne gangen. Men om du satset på en viss grad av SQ, eller bare skulle slenge inn noe greier, siden det er en vinterbil. Hehe. Ikke at SQ ikke kommer billig også, men når det er billig blir det vel i større grad et valg mellom pent og skikkelig moro.

Comment

Originally posted by Miniboom View Post
                          Mente det faktisk ikke sånn denne gangen. Men om du satset på en viss grad av SQ, eller bare skulle slenge inn noe greier, siden det er en vinterbil. Hehe. Ikke at SQ ikke kommer billig også, men når det er billig blir det vel i større grad et valg mellom pent og skikkelig moro.
                          Hehe... så du HAR lært

Ja nei en typisk "SQ-bil" har vel utstyr som er verdt litt, men med Pioneer P9 og slikt så blir det nok ikke dumt uansett
                          Mvh Tony

Comment

Originally posted by InstallBay Tønsberg View Post
                            Tja, i den bilen hadde jeg vel helst satt et par høykvalitets coaxer og noen gode 8-10" basser i kickpanelet?

Får ikke du fatt på Integra Ovation 4" da?

Forsterkere kan du vel fint bruke noe ræl du har liggende?

Av spillere så skal jeg komme med et litt vågalt men lurt tips til deg.
                            Ta en titt på Kenwood KDC-W7644 eller KDC-BT8044 (om du vil ha BT handsfree).
                            Disse har faktisk veldig gode lydmessige egenskaper, og har også tidskomp og EQ (dog noe begrenset).
                            Du kan jo bruke front til coax'n på dashen, og rear utgangen til midbass'n i kickpanelet, og sub til sub.
                            Da kan du bruke tidskompen fullt ut også.

Så er spillerne kanonfine å bruke og ser også veldig pen ut! Det fineste er vel at den koster som en middels vanlig cd spiller til bil
                            Coax er aldri dumt det, men vil aller helst unngå å vinkle en diskantdome via frontruta på grunn av en typisk spredningskarakteristikk. Kunne derfor sett sett for meg et snasent komponentsett istedet.

Angående spiller så har jeg en Pioneer P9 på vei i posten snart tenker jeg. Så tror den er rimelig 'bænkers'
                            Mvh Tony

Comment

Er ikke diskantene på Morel coaxer justerbare?

Comment

Originally posted by Stianuno View Post
                                Er ikke diskantene på Morel coaxer justerbare?
                                Det er de sikkert, på Tempo-serien. Men ikke på Integra Ovation. Uansett får man ikke vinklet de nok bakover uansett.
                                Mvh Tony

Comment

Working...
                                X