Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger mer strøm i en gammel MB w124 bil.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trenger mer strøm i en gammel MB w124 bil.

Hei..

Har montert et lite anlegg i en gammel e300 merche..
    bestående av:
    RF 1100a2 til sub, 1stk 12" sub på 4ohm som er brokoblet.
    RF 4004 punch som driver 1 sett 6.9 JBL og noen råttene frontgreier.
    2F kondensator.

som kabling så har jeg 1stk 35mm2 kabel fra batteri og 135mm2 som jording i kaross bak ( bra kontakt)

Problemet er jo at når jeg drar godt på så faller spenninga til ca 11.1-11.2v når bassen drar på.. så er tydlig at jeg går tom for strøm..( dette er med motorn på 2000rpm , lader 14.2 når bassen ikke slår) Dette er målt ved forsterkerene.

Så spørsmålet er jo: hva vil hjelpe best mot dette? ( jeg har ikke oppgradert noen kabling i selve bilen, kun kablinga til forsterkere og spiller.)
    Finnes det noen større dynamo som passer rett i? blir det bedre med et nytt batteri i bagasjen og? så jeg har 2 stk?

Vil helst ikkr bruke så alt for mye spenn til på dette annlegget da det funker ok som det gjør..men irriterer meg litt at jeg ikek kan holde høyere spenning ved bass...

Er vel 100amp dynamo på din? Er vertfall det på min 300TDT...
    Ta og legg nye kabler fra dynamo til batteri, fra batteri til chassi, klin til med 50mm2 kabel
    Så kan du selge de kondis greiene og kjøpt et skikkelig stereo batteri

Comment

okay, så du mener det burde være nok med den dynamoen jeg har?
      hvor tykk kabel trenger jeg fra dynamo til batt mener du da? er vel ikke så lett og få på en 50mm2 på utgangen til dynamoen.. :-(

Comment

Ja holder i massevis, jeg har monoblokk på 5500w
        Det er batteriet som forsterkeren trekker strøm fra.

Du bruker en slik i enden på kabelen http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=3706

Comment

Kan anbefale deg dette batteriet, billigt og bra http://www.elutstyr.no/product_info....roducts_id=729

Synd at de har steget i pris, kosta 1900kr før... Men jeg syntes det er et bra batteri

Comment

Har du målt spenninga ved forsterkeren? ved full belasting..
            hvilken forsterker har du?

Comment

Nei har ikke det, har knapt nokk fått utstyret i bilen enda
              Men jeg vet det går fint, siden jeg har 2 agm batterier på forsterkeren.

http://lydibilen.no/forsterkere/lib-5000-1d

Oppgraderer du kabelen fra dynamo så er det mye og hente der, tror det er 6 eller 8mm2 som ligger orginalt... så det er noe spenningsfall når subben din slår...
              Så legger du ny jordingskabel fra batteri til chassi.

Comment

okay, skal ta og se litt på det så fort jeg får tid..

Comment

å hvis du trenger 50mm2 kabel, så har jeg ca 6-7 meter til salgs (dynabel)
                  bilstereo pensjonist!

golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

Comment

Working...
                  X