Originally posted by Elutstyr.no
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
USA handel, toll???
Collapse
X
-
-
Det er noen ganger mye billigere fra USA og andre ganger ikke. Jeg har bestilt mye fra statene, men en forsterker som koster 10 000 kr er i Norge, ville jeg ikke kjøpt fra USA om den totale prisen for å få den hjemm til meg er f.eks. 7000 kr. Da vil jeg heller ha garantien
Men monteringstilbehør er genialt fra statene. Kan ta dette som eksempel:
Jeg trengte høyttaleradaptere til dørene i Audien, og istedenfor å få noen til å frese og styre med masse mikkmakk bestilte jeg noen.
Jeg kjøpte ved et uhell 4stk adaptere istedenfor 2. Men den totale prisen for å få dem hjem til meg i hånda ble 130 NOK.
Og det var de eksakt samme som disse: http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=1492
Skulle jeg bestilt dem i Norge som over, ville det kostet meg over 400kr mot 130kr som jeg gav når jeg bestilte fra statene.
Ikke for å sette elutstyr i et dårlig lys. Det er nødt til å koste så mye her i landet for å kunne gå i profitt når alt kommer til alt, da det er fantastisk mye utgifter å drive butikk i Norge.
Men ville heller kjøpt feks. Dynabel b8501 fra elutstyr for 10 lapper enn for 6-7 i USA. Kjappere levering, bedre kundeservice, garanti, angrefrist, reklamasjonsrett osv osv.
Men så har man jo andre ting som er verdt å kjøpe fra statene: http://cgi.ebay.com/NEW-Alpine-CDA-9...item53de9a95f7
Her følger i tillegg ipodkabelen med. Totalt 2000 ca for å få den i hånden her hjemme
Så det blir jo en vurderingssak for hver enkelt, og utrolig mange har brent seg på dette med garanti, så produkter over 5 lapper anbefaler jeg sterkt å kjøpe fra Norge hvertfallTidligere importør for Digital Designs,
overtatt av www.dynaBel.no.
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
Comment
-
Originally posted by DDaudio.no View PostMen så har man jo andre ting som er verdt å kjøpe fra statene: http://cgi.ebay.com/NEW-Alpine-CDA-9...item53de9a95f7
Her følger i tillegg ipodkabelen med. Totalt 2000 ca for å få den i hånden her hjemme
Så det blir jo en vurderingssak for hver enkelt, og utrolig mange har brent seg på dette med garanti, så produkter over 5 lapper anbefaler jeg sterkt å kjøpe fra Norge hvertfall
$242.95 - spiller
$137.31 - frakt
----------
$380.26 - totalt
----------
380.26 US$ = 2 208.96459 Norwegian kroner
----------
2 209,- x25% MVA = 2761,25,-
Og si 200,- i fortolling
~2950,-
pluss at spilleren ikke har radio som funker spesielt bra i norge, kjett med tanke på garanti, reklamasjon og service......
Alternativ da:
http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=3746
Så hva du mener skjønner jeg ikke.............Øyvind Kalbækken
Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.
Comment
-
På dette forumet, som alle andre, er det en funksjon som heter SØK. Bruker man den, vil man finne ca 10 andre tråder om AKKURAT samme emnetMvh
Pål Andréas Bryng
Bilstereosenteret.no
Vi forhandler bl.a.:
Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX
Følg oss på Facebook
Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!
Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!
Comment
-
Originally posted by Øyvind View PostPrisen vil bli nesten 3000................
$242.95 - spiller
$137.31 - frakt
----------
$380.26 - totalt
----------
----------
Og si 200,- i fortolling
~2950,-
pluss at spilleren ikke har radio som funker spesielt bra i norge, kjett med tanke på garanti, reklamasjon og service......
Alternativ da:
Så hva du mener skjønner jeg ikke.............Originally posted by Øyvind View PostPrisen vil bli nesten 3000................
$242.95 - spiller
$137.31 - frakt
----------
$380.26 - totalt
----------
----------
Og si 200,- i fortolling
~2950,-
Alternativ da:
Så hva du mener skjønner jeg ikke.............
Da jeg kjøpte min telefon som har like stor eske som en spiller, betalte jeg 16 USD for frakten. Bare å finne en annen selger det, som har avtale med andre transportselskaper
F.eks. UPS/USPS eller lignendeTidligere importør for Digital Designs,
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
Comment
-
De gangene jeg har brukt ups har de greid å sende ei pakke frem og tilbake mellom oslo og trondheim 2 ganger, og en gang lå den bare 1 uke på sentralen i oslo. Fungerer greit til det kommer til oslo virker det som...
Jeg betaler ihvertfall ett par dollar ekstra for å bruke ett annet firma1989 Volvo 740 GL
Comment
-
UPS er vel også dyrest, såvidt jeg vet.
USPS (posten i USA) er crap. Spesielt når varen omsider kommer til Norge, og Posten tar over...
Har god erfaring med FedEx. Går fort, og de leverer på døra uten å kreve betaling for mva før du får pakka. Er også fornuftig priset.
Comment
-
Originally posted by DDaudio.no View PostHehe, ikke vanskeligere enn å finne en annen kjøper med samme pris på selve spilleren. Frakten bør komme på maks 20$ tenker jeg
Da jeg kjøpte min telefon som har like stor eske som en spiller, betalte jeg 16 USD for frakten. Bare å finne en annen selger det, som har avtale med andre transportselskaper
F.eks. UPS/USPS eller lignende
Norway
UPS Worldwide ExpeditedSM
varies for items shipped from an international location
Seller ships within 1 day after receiving cleared payment.
Står det på linken din... Det er da UPS!!!
Greit nok att det sikkert er rimligere måter og frakte på.. Finn dem, somregel er prisen på selve produktet skrudd opp og frakten ned... Men det kan være så mangt, så sier ikke at du har feil.
Men ble ett veldig dårlig eksempel på det du prøvde å fremme legre opp..
Originally posted by halseth View Postjeg betalte 19dollar for frakt når jeg bestilte et grenrør, så 137 dollar for en cdspiller tviler jeg sterkt på..
Originally posted by daruu View PostDe gangene jeg har brukt ups har de greid å sende ei pakke frem og tilbake mellom oslo og trondheim 2 ganger, og en gang lå den bare 1 uke på sentralen i oslo. Fungerer greit til det kommer til oslo virker det som...
Jeg betaler ihvertfall ett par dollar ekstra for å bruke ett annet firmaLast edited by Øyvind; 17-12-2009, 04:21.Øyvind Kalbækken
Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.
Comment
-
Originally posted by Øyvind View PostUS $137.31
Norway
UPS Worldwide ExpeditedSM
varies for items shipped from an international location
Seller ships within 1 day after receiving cleared payment.
Står det på linken din... Det er da UPS!!!
Greit nok att det sikkert er rimligere måter og frakte på.. Finn dem, somregel er prisen på selve produktet skrudd opp og frakten ned... Men det kan være så mangt, så sier ikke at du har feil.
Men ble ett veldig dårlig eksempel på det du prøvde å fremme legre opp..
Se linken til DDaudio.no... men, ja sikkert billigere måter.......
Har vel noe med at Posten i Norge tar over... Og det kan bli liggenes i tollen en stund... Men andre ganger kan det gå knirke fritt... Men er somregel Posten i Norge sin skyld.Tidligere importør for Digital Designs,
Comment
-
Originally posted by DDaudio.no View PostOkei, kanskje dårlig eksempel jeg tok opp, og hvis jeg vil garanterer jeg at jeg finner noe som koster 2 lapper levert mine hender. Har handlet utrolig mye fra statene, og har aldri en eneste gang betalt mer enn 32 dollar i frakt. Og da bestilte jeg en stor eksospotte
Jeg betalte 170 dollar i frakt for et komplett eksosanlegg (til 130 doillar). Det er gay. Men det var fortsatt halv pris ift. Norge. Hehe.
Men klart du kan garantere at du finner noe som koster 2 lapper "levert i dine hender". Det er jo ikke så vanskelig når du ikke spesifiserer hva du skal kjøpe, og det i tillegg kan hende du får momsen på etterskudd - altså etter at du har fått varen i hendene.
Comment
-
Poenget er vel helst å få fram forskjellen på TOLL og MVA på produkter importert fra sanzibar!
KLÆR er det toll på, 10,2% eller hva det nå var. Burde vært lagd en sticky tråd som forklarer dette, inklusive hvordan dette med 200kr-regelen FAKTISK fungerer... Alt for mange reposts på samme tema her inne! Fiks triks!Roar Sørlie
Tlf 90127075
Strandgata 26; mitt andre hjem :P
Comment
Comment