Announcement

Collapse
No announcement yet.

USA handel, toll???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • USA handel, toll???

    hei hei allesammen..
    Er det noen her som har bestillt utstyr fra USA før??
    Har bestilt meg CDspiller fra USA og lurer på to ting.

    1.Om det er 0 % toll på spilleren siden det er elektronikk.
    2.Er radioen på usa modeller ubrukeligg i norge.

    Håpe på tilbakemelding!!
    mikkey mouse in the house

  • #2
    du betaler toll på frakt kostnadene, ikke hva spilleren koster. radioen har ikke jeg hatt noen problemer med her jeg bor vertfall (vestlandet).

    Comment


    • #3
      du betaler KUN moms, ikke toll, på det du har kjøpt!
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        Ok..
        Takk for opplysningene
        mikkey mouse in the house

        Comment


        • #5
          Du kan ta prisen du har betalt inkl frakt og gange den med 1,25 + 250kr

          Så har du vel prisen du må betale totalt.

          Radioen er ikke "ubrukelig" men den er veldig redusert i forhold til en norsk en, en usa modell har ikke RDS som gjør at du selv må søke alle kanalene mens du kjører fra ett område til ett annet, samt at det er enkelte frekvenser den tar dårlig inn da en usa modell hopper over alle partallsfrekvenser..

          Comment


          • #6
            Det viser seg gang på gang at det ofte ikke er så mange kronene å spare på å handle fra utlandet.

            Det man sparer på er ofte amerikanske merker som RF og slikt.

            Det meste annet er som oftest ikke verd de få kronene man kan spare om man slipper unna problemer som dekkes av garanti f.eks.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Elutstyr.no View Post
              Det viser seg gang på gang at det ofte ikke er så mange kronene å spare på å handle fra utlandet.

              Det man sparer på er ofte amerikanske merker som RF og slikt.

              Det meste annet er som oftest ikke verd de få kronene man kan spare om man slipper unna problemer som dekkes av garanti f.eks.
              Du har sikkert importert mye til eget bruk, tenker jeg.

              Hver gang jeg handler, havner totalprisen etter frakt og mva på under 50% av veiledende norsk pris, noen ganger til og med under 40% (spørs på mengden).

              Jeg vil si det er ganske vesentlig.

              Focal, Ground Zero, Hertz, Audison, Morel osv. (ikke-amerikanske merkenavn) lønner det seg riktignok ikke å importere. RF lønner seg faktisk heller ikke så veldig å importere, med mindre du skal ha de dyreste modellene (da lønner det seg veldig).

              Alpine/MTX/Phoenix Gold/JL Audio/Kicker (merker som generelt er overpriset i Norge), samt alt man ikke får tak i her i Norge (Boston Acoustics, Soundsplinter, o.l.), er genialt å kjøpe fra USA til en billig penge.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Miniboom View Post
                Du har sikkert importert mye til eget bruk, tenker jeg.

                Hver gang jeg handler, havner totalprisen etter frakt og mva på under 50% av veiledende norsk pris, noen ganger til og med under 40% (spørs på mengden).

                Jeg vil si det er ganske vesentlig.

                Focal, Ground Zero, Hertz, Audison, Morel osv. (ikke-amerikanske merkenavn) lønner det seg riktignok ikke å importere. RF lønner seg faktisk heller ikke så veldig å importere, med mindre du skal ha de dyreste modellene (da lønner det seg veldig).

                Alpine/MTX/Phoenix Gold/JL Audio/Kicker (merker som generelt er overpriset i Norge), samt alt man ikke får tak i her i Norge (Boston Acoustics, Soundsplinter, o.l.), er genialt å kjøpe fra USA til en billig penge.
                ja det gjeldt og utnytte seg mtp dollarkursen i disse tider
                mikkey mouse in the house

                Comment


                • #9
                  Jeg bestilte meg kabler fra USA og jeg sparte meg mye penger. bestilte 30 meter med 50mm2, 30 meter med høytaler kabel og noen phono kabler.
                  Fi BTL 15"
                  Rockford Fosgate T4000-1bd
                  Alpine

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Miniboom View Post
                    Du har sikkert importert mye til eget bruk, tenker jeg.

                    Hver gang jeg handler, havner totalprisen etter frakt og mva på under 50% av veiledende norsk pris, noen ganger til og med under 40% (spørs på mengden).

                    Jeg vil si det er ganske vesentlig.

                    Focal, Ground Zero, Hertz, Audison, Morel osv. (ikke-amerikanske merkenavn) lønner det seg riktignok ikke å importere. RF lønner seg faktisk heller ikke så veldig å importere, med mindre du skal ha de dyreste modellene (da lønner det seg veldig).

                    Alpine/MTX/Phoenix Gold/JL Audio/Kicker (merker som generelt er overpriset i Norge), samt alt man ikke får tak i her i Norge (Boston Acoustics, Soundsplinter, o.l.), er genialt å kjøpe fra USA til en billig penge.
                    Har ALDRI handlet fra utlandet noen gang :-)

                    Men det kommer ofte folk innom butikken som skryter at hvor billig det er i statene, og hver eneste gang viser det seg at prisen ikke er så fantastisk likevel..

                    Sjekket en alpine d106 spiller her en dag, og man sparte vel en 1000-1500,- på veil pris på en spiller til 8500,- hadde en kunde handlet en del andre ting i tillegg hadde han nok fått samme prisen på spilleren med meg. Men da hadde han hatt garanti etter norske lover, angrerett, norsk bruksanvisning, og RDS radio med på kjøpet

                    Comment


                    • #11
                      Det jeg blir dårlig av, er at det er billigere å handle norske SEAS fra usa enn det er å kjøpe fra Dynabel i norge. Ganske rart at det skal være biligere å sende det fra norge til usa, inn på lager der, så sendes tilbake til norge. Kikk litt på de ulike SEAS elementene på www.madisound.com og så på www.dynabel.no , jeg har vel ikke funnet noen ennå som det lønner seg å kjøpe her til lands. (Selvfølgelig om man kjøper ett og ett av de billigeste diskantelementene f.eks så overgår nok frakt og behandlingsgebyr prisen på selve elementet, men de fleste andre lønner det seg å kjøpe i usa).
                      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                      Comment


                      • #12
                        Låner denne tråden litt da jeg også kunne tenkt meg å prøve dette. Men forstod ikke helt, er det moms på både det du kjøper og frakt, el kun frakt?
                        Mvh Julian Sommer
                        Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

                        Comment


                        • #13
                          helt enig i hva miniboom skriver her, spesielt ang enkelte merker som i dette landet er OVERpriset!. det er sinnsyke forskjeller på enkelte ting. og faktisk store prisforskjeller i usa, så visst man leter litt så finner man ting som er enda billigere enn f.eks det som ligger på ebay.

                          kan jo ta den fantastiske limited edition ampen til rockford fosgate (5 kanaleren). som bilradiospes påstod hadde en veiledende pris på ca 20000,- (my ass). aldri blitt solgt for det, den har vert på "tilbud" så lenge den har bitt solgt her til lands for 9990,-. fra statene så fant jeg den til rundt 1500,- pluss moms og frakt.

                          overpriset i norge?? hmmm.. fins altfor mange slike tilfeller.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Haakon O View Post
                            Det jeg blir dårlig av, er at det er billigere å handle norske SEAS fra usa enn det er å kjøpe fra Dynabel i norge. Ganske rart at det skal være biligere å sende det fra norge til usa, inn på lager der, så sendes tilbake til norge. Kikk litt på de ulike SEAS elementene på www.madisound.com og så på www.dynabel.no , jeg har vel ikke funnet noen ennå som det lønner seg å kjøpe her til lands. (Selvfølgelig om man kjøper ett og ett av de billigeste diskantelementene f.eks så overgår nok frakt og behandlingsgebyr prisen på selve elementet, men de fleste andre lønner det seg å kjøpe i usa).
                            Det norske markedet er mye mindre, og den butikken der selger sikkert elementer i bøtter og spann, så da blir prisene deretter.. dynaBel kjøper nok på langt nær så mye og må jo også selge med priser som gjør produktene attraktive for underforhandlere igjen..

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Custom View Post
                              Låner denne tråden litt da jeg også kunne tenkt meg å prøve dette. Men forstod ikke helt, er det moms på både det du kjøper og frakt, el kun frakt?
                              Det er moms på hele varens verdi inklusive frakt. Gang totalprisen med 1,25 og så koster det vel noe å fortolle det, var vel snakk om noe rundt 300,-?

                              Comment

                              Working...
                              X