Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvilket bilstero anlegg bør eg velge?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hvilket bilstero anlegg bør eg velge?

skal da kjøpe meg bilstero anlegg, men vet ikke ka merke som spiller bra og er verdt pengene.
    så om noen har noen tips til ka anlegg eg bør sette i en 306, så taes tips i mot med takk
    kan godt sette opp en liste over komplett anlegg, vurderer å legge i en plass mellom 10-20 tusen

Til alt av musikk eller bestemt sjanger?
    | http://Sundownaudio.no | http://stereovest.no |

Comment

Originally posted by long_john View Post
      skal da kjøpe meg bilstero anlegg, men vet ikke ka merke som spiller bra og er verdt pengene.
      så om noen har noen tips til ka anlegg eg bør sette i en 306, så taes tips i mot med takk
      kan godt sette opp en liste over komplett anlegg, vurderer å legge i en plass mellom 10-20 tusen
      Sjekk ut http://www.dynabel.no/

De har kommet med Audio System som ser meget bra ut.
      http://www.mamut.net/dynabel/subdet851.htm

Her er det mye lyd for pengene. samt Genesis forsterkere http://www.mamut.net/dynabel/subdet582.htm

Spiller så ville jeg valgt Alpine spiller, mens andre ville ha sagt at de velger Pioneer spiller. Noen liker Nokia og andre SonyErickson...
      Last edited by Tufte; 26-12-2009, 11:44.
      Mvh
      Tufte's hotline

Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

Comment

Det du trenger:

vanlig cd spiller
        12" subwoofer
        Bra komponent frontsett 5,25" eller 6,5a
        Forsterkere, en 2 kanals til høyttalerne og en mono blokk for subben
        batteri
        Kabler til alt sammen

Så spørs det har du lyst å spille med litt trøkk og bra lyd, eller om du vil ha mest mulig trøkk uavhengig av lyd kvalitet?

Regner med at du vil ha bra lyd i anlegget og ikke kun SPL.

her har du en liste over ting jeg ville kjøpt hvis jeg var deg, dette er inkludert lyddemping, og alt fra forsterker til kabelsko.

1 x Pioneer Premier DEH-P610BT
        1 x Hifonics BXi 2610D
        1 x Hifonics ZXi 1010
        1 x Orion HCCA122
        1 x Alpine SPR-17S
        1 x SHURiKEN SK-BT20 (batteri framme)
        1 x SHURiKEN SK-BT80 (batteri bak)
        2 x Tsunami TSBT-PN
        1 x StreetWires FBXS024
        1 x StreetWires DBX3434
        2 x Tsunami CBF180
        1 x Kicker 0/1 AWG (50mm2, 6m)
        1 x Kicker 0/1 AWG (50mm2, 1,5m)
        3 x Monster Cable ILJRC-5M
        1 x Kicker 4AWG (21mm2, 6m)
        1 x Monster Cable MPC S202 2C-7.5M
        1 x Dynamat Extreme 36' Bulk Pack
        1 x Rubber Roller for Dynamat
        1 x e2 ERTC0-2 by Scosche
        1 x Monster Cable MPC P400 CG2-1
        2 x StreetWires FSAFS150
        1 x The Install Bay VXT60

Pirs på alt ink frakt og moms blir 19000kr. Det du får: bra cd spiller fra Pioneer, lyddemping, 2600W rms monoblokk, 2x200W rms forsterker til høyttalerne, bra alpine høyttalere, veldig bra 12" sub, 2 batterier + gode kabler og diverse koblingsutstyr. Og du sitter igjen med 1000kr å bruke på en basskasse.

Hvis du skal sammenligne med en norsk nettbutikk, f.eks. elutstyr.no :

1 x Pioneer DEH-6100BT
        1 x dynaBel BF7501
        1 x dynaBel BF1502
        1 x Ground Zero GZNW12
        1 x Alpine Type-R Komponentset 5" (6,5" burde koste litt mer, tok dem med for sammenlignings grunnlag)
        1 x STPlus Vibroplast-Bulk
        1 x Enersys Odyssey PC 680 Batteri (framme)
        1 x Enersys Odyssey PC 1700T (bak, 200Amp mindre, men sikkert like bra)

Prisen på dette, uten kabler, sikringsbokser, batteri terminaler, annet smått og uten frakt er på 25000kr. Tar du med det manglende utstyret og frakt så blir det nok over 30.000kr.

MEN kjøper du fra en norsk butikk så vil du få det enklere hvis det blir en garantisak, og du har lengre garanti (reklamasjon) i Norge enn i Statene. Så her kommer det frem til hva du foretrekker. Mange har kjøpt fra statene og hatt utstyr i mange år uten problemer (jeg er blant en av dem). Mens andre måtte sende tilbake diverse produkter fordi det er fabrikkfeil osv.

Det er helt opp til deg hva du vil. Jeg ville kjøpt fra statene, mens andre ville kanskje kjøpt fra Norge. Jeg kan bare si at Sonicelectronix er en seriøs butikk med bra service hvis du bestemmer deg for å handle fra Statene.
        Mvh. Damir

Comment

Originally posted by Dammed View Post
          Det du trenger:

vanlig cd spiller
          12" subwoofer
          batteri
          Kabler til alt sammen

Så spørs det har du lyst å spille med litt trøkk og bra lyd, eller om du vil ha mest mulig trøkk uavhengig av lyd kvalitet?

her har du en liste over ting jeg ville kjøpt hvis jeg var deg, dette er inkludert lyddemping, og alt fra forsterker til kabelsko.

1 x Hifonics BXi 2610D
          1 x Hifonics ZXi 1010
          1 x Orion HCCA122
          1 x Alpine SPR-17S
          2 x Tsunami TSBT-PN
          1 x StreetWires FBXS024
          1 x StreetWires DBX3434
          2 x Tsunami CBF180
          2 x StreetWires FSAFS150

Pirs på alt ink frakt og moms blir 19000kr. Det du får: bra cd spiller fra Pioneer, lyddemping, 2600W rms monoblokk, 2x200W rms forsterker til høyttalerne, bra alpine høyttalere, veldig bra 12" sub, 2 batterier + gode kabler og diverse koblingsutstyr. Og du sitter igjen med 1000kr å bruke på en basskasse.

1 x Pioneer DEH-6100BT
          1 x dynaBel BF7501
          1 x dynaBel BF1502
          1 x Ground Zero GZNW12
          1 x Alpine Type-R Komponentset 5" (6,5" burde koste litt mer, tok dem med for sammenlignings grunnlag)

Prisen på dette, uten kabler, sikringsbokser, batteri terminaler, annet smått og uten frakt er på 25000kr. Tar du med det manglende utstyret og frakt så blir det nok over 30.000kr.

MEN kjøper du fra en norsk butikk så vil du få det enklere hvis det blir en garantisak, og du har lengre garanti (reklamasjon) i Norge enn i Statene. Så her kommer det frem til hva du foretrekker. Mange har kjøpt fra statene og hatt utstyr i mange år uten problemer (jeg er blant en av dem). Mens andre måtte sende tilbake diverse produkter fordi det er fabrikkfeil osv.

Det er helt opp til deg hva du vil. Jeg ville kjøpt fra statene, mens andre ville kanskje kjøpt fra Norge. Jeg kan bare si at Sonicelectronix er en seriøs butikk med bra service hvis du bestemmer deg for å handle fra Statene.
          Når man handler for over 20k så får man normalt rabatter, så det vil nok forandre prisen en del. Når det gjelder odyssey batteriene så er jo disse ekstremt dyre. De dyreste batteriene vi har, og man kanskje finner i Norge? Dette trekker prisen en del opp..

Forresten er frakten hos oss gratis over 5000,- så å anslå det vil bli over 5000,- mer med frakt og noe småtteri, er vel å dra det LITT langt? ;-)
          Last edited by Elutstyr1; 26-12-2009, 15:15.

Comment

Ja 5000kr er kanskje litt å ta i, men skal du handle 50 kvadrats kabel, batteri terminaler, fordelingsblokker, ++ så blir det fort en del tusenlapper. Men så glemte jeg at frakten var gratis over 5000kr.

Men som du sa, man kan forvente som regel en real pakke tilbud når man skal handle for 20.000kr. Det er det ikke så mange amerikanske butikker som driver med. Har selv kjøpt fra norske nettbutikker istedenfor statene til tider, når pris forskjellen var minimal.

Men en ting er sikkert, er veldig få butikker som klare å matche innholdet i den første handlelisten til 19.000kr. Hvis man vil kjøpe fra Norge og ingen klarer å matche produktene, så kan man selvsagt velge svakere forsterker, annen cd spiller etc etc for å få summen ned. Første handlelisten lagde jeg egentlig for å vise hva man må kjøpe ha hvis man skal ha et skikkelig bilstereo fra starten av. Lite vits med bra forsterker hvis frontlysa ikke funker...

edit: Odessy batteriene var de eneste dere hadde som var av typen AGM og som var like kraftige som dem Shuriken batteriene, så det ble en god del penger ja. Men hvis jeg ikke tar feil nå, så er vel dere gamle Morel.no? Hvor har det blitt av Kinetik batteriene?
            Last edited by Dammed; 26-12-2009, 15:35.
            Mvh. Damir

Comment

Originally posted by StereoVest View Post
              Til alt av musikk eller bestemt sjanger?
              nei spiller for det meste radiomusikk og trance og noe dance

Comment

Det du trenger:

vanlig cd spiller
                12" subwoofer
                batteri
                Kabler til alt sammen

1 x Hifonics BXi 2610D
                1 x Hifonics ZXi 1010
                1 x Orion HCCA122
                1 x Alpine SPR-17S
                2 x Tsunami TSBT-PN
                1 x StreetWires FBXS024
                1 x StreetWires DBX3434
                2 x Tsunami CBF180
                2 x StreetWires FSAFS150

1 x Pioneer DEH-6100BT
                1 x dynaBel BF7501
                1 x dynaBel BF1502
                1 x Ground Zero GZNW12

takker for hjelpen, men dette kommer fra en utenlandskbutikk så kommer vel toll i tillegg til dette?

Comment

Jeg selv ville valgt det største som jeg har plass til, men det gjør ikke de fleste fordi de fleste vil ha litt bagasjerom også. Valgte 12" fordi det er det de fleste velger. For å være helt ærlig så tenkte jeg ikke noe over det i det hele tatt. Og en 12" i en 306 vil være ganske greit, spiller greit dypt og passer til de meste av musikk.

Noe spesiell grunn til at dere mener han bør gå for 8", 10", 15" eller 18" istedet?

edit: Det er ikke toll på bilstereo er kun moms på det du kjøper og på frakta, 19000kr er inkludert moms på varene og på frakta og det er inkludert selve frakta. Det kommer rundt 200kr ekstra for fortollingsgebyr som jeg ikke tok med. Men så lenge dollarkursen ikke endrer seg så vil det ikke koste mer enn sånn ca 19000kr ferdig levert hjem til deg.
                  Last edited by Dammed; 26-12-2009, 17:46.
                  Mvh. Damir

Comment

Jeg selv ville valgt det største som jeg har plass til, men det gjør ikke de fleste fordi de fleste vil ha litt bagasjerom også. Valgte 12" fordi det er det de fleste velger. For å være helt ærlig så tenkte jeg ikke noe over det i det hele tatt. Og en 12" i en 306 vil være ganske greit, spiller greit dypt og passer til de meste av musikk.

Noe spesiell grunn til at dere mener han bør gå for 8", 10", 15" eller 18" istedet?
                    hehe for å si det slik, hadde 3stk 12" før, å da var det liten nok plass fra plata i bunn til hattehylla, så skulle eg hatt inn 15" måtte eg bygga om heile plata som ligger i bunn, men i værstefall er det ikke nok plass for det, måtte nok tatt ut hattehylla da.

så må nok bli 12" eller 10"

Comment

Ja 5000kr er kanskje litt å ta i, men skal du handle 50 kvadrats kabel, batteri terminaler, fordelingsblokker, ++ så blir det fort en del tusenlapper. Men så glemte jeg at frakten var gratis over 5000kr.

Men som du sa, man kan forvente som regel en real pakke tilbud når man skal handle for 20.000kr. Det er det ikke så mange amerikanske butikker som driver med. Har selv kjøpt fra norske nettbutikker istedenfor statene til tider, når pris forskjellen var minimal.

Men en ting er sikkert, er veldig få butikker som klare å matche innholdet i den første handlelisten til 19.000kr. Hvis man vil kjøpe fra Norge og ingen klarer å matche produktene, så kan man selvsagt velge svakere forsterker, annen cd spiller etc etc for å få summen ned. Første handlelisten lagde jeg egentlig for å vise hva man må kjøpe ha hvis man skal ha et skikkelig bilstereo fra starten av. Lite vits med bra forsterker hvis frontlysa ikke funker...

edit: Odessy batteriene var de eneste dere hadde som var av typen AGM og som var like kraftige som dem Shuriken batteriene, så det ble en god del penger ja. Men hvis jeg ikke tar feil nå, så er vel dere gamle Morel.no? Hvor har det blitt av Kinetik batteriene?
                      Nei, vi er ikke gamle morel. Det er bilradiosenteret.no. Vi kun forhandler morel.

Comment

ahh, ok. Rart, skrev morel.no i adresse linja og kom til dere...

Jeg personlig er litt skeptisk til 8 tommere, de er jo så små. Nesten nusselige. :P Men det meste funker jo, lurer litt på åssen de 8 tommerne hadde taklet en Rap/Reggae sang, men hvis de spiller greit dypt så funker det sikkert bra.
                        Last edited by Dammed; 28-12-2009, 00:57.
                        Mvh. Damir

Comment

Etter min erfaring så har de fleste rap/reggae sanger bass veldig langt nede på frekvensskalaen.

jepp, men prisen hos dem pleier å være litt høyere. Men det kan man ta en titt på selv.
                          Mvh. Damir

Comment

ahh, ok. Rart, skrev morel.no i adresse linja og kom til dere...

Jeg personlig er litt skeptisk til 8 tommere, de er jo så små. Nesten nusselige. :P Men det meste funker jo, lurer litt på åssen de 8 tommerne hadde taklet en Rap/Reggae sang, men hvis de spiller greit dypt så funker det sikkert bra.
                            Ja, vi kjøpte domenet da det var ledig. Du får sikkert en update med miniboom eller ved å søke på morel på forumet her :-)

Comment

det er fordi Sonicelectronix ble en sertifisert kicker forhandler, før de ble det så var prisene på kicker hos dem mye lavere. Aner ikke hvorfor, men teorien min er at importøren/distributøren tvinger sine forhandlere til å ha høyere priser slik at de ikke fører en priskrig, eller så stammer disse Kicker produkter fra den amerikanske distributøren, mens kanskje woofersetc skaffer sine fra Asia. Litt bakvendt siden Kicker blir produsert i statene, men har hørt at slikt skjer.
                              Mvh. Damir

Comment

Working...
                              X