Announcement

Collapse
No announcement yet.

1 rca utgang til 4 forsterkere??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 1 rca utgang til 4 forsterkere??

Har et spørsmål:

Om jeg har 4 forsterkere som skal drive la oss si 8 subber, å det er ingen rca ut fra forsterkerne,å jeg har bare 1 rca ut fra spilleren som går til sub, hvordan får jeg dette koblet opp`på en skikkelig måte?

Håper dere forstår hvajeg mener:P

1. Kjøp cd spiller med 3 utganger

2. Bruk y-ledd:
    ACV C-QUENCE RCA Y-LEDD 1XHUNN, 2XHANN BLUELINE
    http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=1826
    eller

3. Prosessor:

HELIX DXP-6 DIGITALT DELEFILTER/PROSESSOR MED 2 STK DSP
    http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=3649

Har en liggende i på lager i Molde om du vil bruke denne.

Comment

Om spilleren har 3 rca utganger å 2 av de er brukt til en 4 kanals forsterker, så er de opptatt.

da står det igjen 1 utgang, ikke sant:P?

å få "splittet opp denne siste utgangen til 4 stk alså.

Er lydprosessor veien å gå? har ikke peiling på de engang :P

Comment

Har ikke noe særlig erfaring med denne selv, men man trenger jo ikke stille inn noe særlig på den om man kun skal dere signalet. Men det er jo en ganske dyr løsning. Slik det høres ut for meg, så burde du hatt to, eller en større en, med flere utganger. Finnes sikkert :-)

Y-ledd vil fungere og er forholdsvis billig, men det vil jo bli en jungel av kabler baki der.

De aller fleste nyere forsterkere deler jo signalet videre, så dette er sjelden et problem..

Comment

Jeg brukte Y-ledd en periode, og det funka fjell. Hadde bare en linjeutgang, trengte egentlig tre stykk.
          Var en kar jeg snakka med, som sa at man ikke burde kjøpe billige Y-ledd, da man faktisk kan høre forskjell.
          Jeg har to stykk Cube Y-ledd (koster 179,- på BilXtra) liggende, som er lite brukt. Send meg en PM om du vil ha de...
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

PS: Jeg kobla det slik, og det ble riktig m.t.p høyre/venstre signal:

Men du må vel ha to Y-ledd til, altså 6 stykk istedenfor 4...
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Jeg kan sende 3 slike pakker (pakke med 2 stk) fraktfritt med brevpost:

ACV C-QUENCE RCA Y-LEDD 1XHUNN, 2XHANN BLUELINE
              http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=1826

God kvalitet, om du vil ha noe av enda høyere kvalitet ville jeg nok ha sett på disse:

CONNECTION BTM 030 - Y-LEDD "BEST", 1X HUNN TIL 2X HANN
              http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=2167

Comment

Kjøp fire stykk av han Elutstyr-karen, også kan du få mine høykvalitets-ledd til en billig penge Betalte 358,- for begge og de er brukt et par måneder.

Edit: Elutstyr: Hvis han skal ha Y-leddene utifra spilleren sin trenger han 1hann til 2hunn, ikke omvendt...
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Slik ser de ut. Kan godt sende de til deg, hvis ikke du bor i Skedsmo?

Dette er da 2 stykk hann til to hunn...
                  Last edited by TakeTheTime; 29-12-2009, 17:42.
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                    Kjøp fire stykk av han Elutstyr-karen, også kan du få mine høykvalitets-ledd til en billig penge Betalte 358,- for begge og de er brukt et par måneder.

Edit: Elutstyr: Hvis han skal ha Y-leddene utifra spilleren sin trenger han 1hann til 2hunn, ikke omvendt...
                    Han har vel en signalkabel i mellom spilleren og forsterkerne vil jeg tro, noe som tilsier at han trenger 1 hunn il 2 han?

Comment

Se på tegninga mi. Skal han koble slik jeg tror, må han ha signalkabler som går inn i disse forsterkerne. Han må da ha 4 Y-ledd med 2xhunn på hver for å få kobla til 4 signalkabler.

Spiller: to stykk < deretter fire stykk <

< = Y m/ en hann til to hunn

På denne måten får han kobla to hann inn i rød og hvit RCA-utgang på spilleren, 4 signalkabler kan kobles til åtte hunn.
                      Litt kronglete forklart, men håper du skjønner hvor jeg vil
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                        Se på tegninga mi. Skal han koble slik jeg tror, må han ha signalkabler som går inn i disse forsterkerne. Han må da ha 4 Y-ledd med 2xhunn på hver for å få kobla til 4 signalkabler.

Spiller: to stykk < deretter fire stykk <

< = Y m/ en hann til to hunn

På denne måten får han kobla to hann inn i rød og hvit RCA-utgang på spilleren, 4 signalkabler kan kobles til åtte hunn.
                        Litt kronglete forklart, men håper du skjønner hvor jeg vil
                        Men hvis han kjører en signalkabel bakover og splitter denne, istedetfor og splitte den ut ifra spilleren, sparer han seg for veldig mye trøbbel med å få plass til så mange sett bakover.
                        Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                        Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                        Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                        -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Originally posted by Crazytaxi View Post
                          Men hvis han kjører en signalkabel bakover og splitter denne, istedetfor og splitte den ut ifra spilleren, sparer han seg for veldig mye trøbbel med å få plass til så mange sett bakover.
                          Det er sant. Kjipt å ha så mange Y'er bak spilleren, veit åssen det er
                          Men da må han enten ha ganske lange Y-kabler, eller noen ekstra signalkabler?
                          Hvis ikke må vel forsterkerne ligge veldig nærmer hverandre eller oppå hverandre...
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Disse har vært på markedet ei stund nå, hva er egentlig problemet?
                            Roar Sørlie
                            Tlf 90127075
                            Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

Originally posted by r3mark View Post
                              Disse har vært på markedet ei stund nå, hva er egentlig problemet?
                              De er ikke isolert, så de støyer for mye xD
                              Mvh Even S. Jensen
                              Tlf 41091189
                              Digital Designs, nothing is even close!

Comment

Working...
                              X