Announcement

Collapse
No announcement yet.

Haster: Pioneer P88rs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haster: Pioneer P88rs

    Noen som vet om man kan kjøre aktiv deling me pioneer deh-p88rs-II?

    Hvis det går, gjelder det da kun to-veis frontsett siden det kun er 3-linje innganger..?

    Legger ved en link til spilleren:
    http://www.pioneer.no/no/products/25...-II/index.html

    Hvis det er mulig tenkte jeg og bruke den sammen med denne forsterkeren:
    http://www.pioneer.no/no/products/25...900/index.html
    Last edited by Beemer; 04-01-2010, 15:36.

  • #2
    Hvis du søker på forumet og leser litt, så vil du se at det er muligheter for aktiv deling ja

    Comment


    • #3
      hvilken cd spiller du bruker spiller ingen rolle for aktiv deling. Så lenge den har linje utgang til front høyttalere så går det bra. Du bruker forsterkeren eller en prosessor mellom cd spiller og forsterkeren for å justere crossovers.
      Mvh. Damir

      Comment


      • #4
        Dammed: det finnes spillere med aktiv deling. (DVS innebygget prosessor for akkurat dette)
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          Her forutsetter jeg at du ikke kobler høyttalerne direkte til cd spilleren, men til en forsterker.

          Hvordan skal du dele et signal med LPF og to forskjellige HPF? Front utgang på diskanter og bak utgang til mellomtone/bass eller hva?

          Jeg ville kjøpte en Pioneer 6XXXX spiller eller bedre for aktivt deling, ingen vits å bruke 6000kr på en spiller hvis hoved målet ditt er aktiv deling av høyttalere. Du klarer deg fint med en billigere spiller. Men en P88rs har selvsagt mange andre funksjoner som er bra, og har man pengene til en slik spiller så er det bare å kjøre på. Men jeg ville heller gått for en prosessor + cd spilleren enn kun en cd spilleren.
          Mvh. Damir

          Comment


          • #6
            Er jo her den innebygde DSP'n i P88RS2 kommer inn i bildet. Der kan du dele alle utgangene med både lpf og hpf.
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #7
              To forskjellige HPF? Han kan i 9 av 10 tilfeller skru av delefilteret i forsterker og kun styre dette fra spiller, ELLER sette delefilteret såppas høyt/lavt at det ikke forstyrrer innstillingene fra spiller.

              Hvis han har lyst på litt mer justeringsmuligheter (velge slopes og litt tidskorrigering f.eks) så er det vel ikke noe i veien med å velge en P88rs? Er en fet nok spiller det.

              Og JA, man bruker et sett med linjeutganger for diskant, et sett for mellomtone e.t.c.

              Og hva har han å tjene på å kjøpe en spiller PLUSS en prosessor, da faller jo argumentet ditt enda mer i frø Ender vel opp med en enda dyrere løsning som du i utgangspunktet ikke støtter.
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #8
                hva med å lese hva andre skriver:
                ""Men en P88rs har selvsagt mange andre funksjoner som er bra, og har man pengene til en slik spiller så er det bare å kjøre på.""

                Slik jeg ser det så skal en mellomtone ha LPF og HPF, mens en diskant trenger kun HPF. Så to forskjellige HPF og en LPF. Mente selvsagt innstillinger.

                Prosessor har som regel flere justering muligheter både med tanke på slopes, høyere range på LPF og HPF osv osv. Skrev dette i den andre tråden.

                Når jeg sammenligna PH88rs mot en billigere spiller og prosessor, så fikk jeg et billigere oppsett med flere valg. Dette var på amerikanske nettbutikker. Om prisen på prosessorer er veldig høy i Norge, så velger man selv om man vil gå for det rimeligere valget eller det som er dyrere med evt flere muligheter.
                Mvh. Damir

                Comment


                • #9
                  Hva slags prosessor snakker du egentlig om? Litt viktig i denne sammenligningen her. Blir litt som å gå til BMW og klage på prisene der, når du var hos Lada rett før og der kunne du også få en bil men til en fjerdedel av prisen.

                  Om du ikke har brukt en spiller som har aktiv deling, og derfor ikke forstår logikken i menysystemet i en slik spiller så anbefaler jeg deg å innhente litt slik kunnskap før du skriver om det på et forum.
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

                  Comment


                  • #10
                    Men hvis dere ser åssen forsterker jeg har tenkt å bruke, så ser dere det at den ikk har noen form for innebygd delefiltre...

                    Forklarte meg kanskje ikke godt nok når jeg startet tråden, men det jeg hadde håpet å få svar på var egentlig om prs88II kan brukes på tilnærmet samme måte som dens storebror DEX-P99RS???
                    http://www.pioneer.no/no/products/25...9RS/index.html

                    Comment


                    • #11
                      Stemmer at du kun kan kjøre 2-veis frontsett aktivt med p88, mens med p99 kan du kjøre 3-veis front aktivt.
                      Jonas Tautra
                      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                      Comment


                      • #12
                        Ja, den kan kjøre 2-veis front + sub.

                        Edit: Hifonic var kjappere
                        Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                        Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                        Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                        -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                        Comment


                        • #13
                          Okai Da fikk jeg svar på det jeg lurte på

                          Tenkte først på DEX-P99RS, men hvis P88RS-II gjorde en tilnærmet like god jobb med et to-veis frontsett så vill jeg heller gå for den og legge de pengene som spares i enda bedre elementer enn planlagt...

                          Comment


                          • #14
                            Fornuftig
                            Og istedetfor å legge 1000kr mer på frontsett legg de på lyddemping av dører og skikkelig festing av elementer. Det gir mye for penga
                            Jonas Tautra
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                            Comment


                            • #15
                              Var det jeg og tenkte
                              Har allerde tenkt å lydempe hele bilen, men når jeg da i tilegg kan legge i 4000 mer for å bedre kvaliteten på elementene så tror jeg at jeg kan tjene mer på det en å bruke det på en annen spiller... Så lenge jeg da også bruker kabler av god kvalitet for å unngå mest mulig "svake ledd" i innstallasjonen

                              Comment

                              Working...
                              X