Announcement

Collapse
No announcement yet.

Haster: Pioneer P88rs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jepp

    Snakka også med en finlender som hadde testa p88 mot p99 og forskjellen i lydkvalitet var ikke stor. Litt mer oppløst i toppen og litt mer detaljer i bunn var det han hadde kommet frem til var bedre med p99.
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #17
      Åja. Godt det finnes folk der ute som har fått testa dem mot hverandre.
      Men så skal det jo og nevnes at p99 har 31 bånds eq mot p88 sine 16.
      Så det kan være litt å hente på den siste delen av finjustring når alt er innspilt...

      Comment


      • #18
        Satt selv å lurte på p99 pga den har i pod tilkobling.Som desverre ikke p88 har :-( Men å legge ut 4000 kun for en tilkobling er vel litt i drøyeste laget :-)

        Comment


        • #19
          P88 har jo en ipbus utgang, og på den skal det være fult mulig å koble til en ipod. Ihvertfall sånn jeg har koblet til ipod'en på pioneer-spilleren jeg har i bilen nå, og det fungerer så bra som det får blitt

          Comment


          • #20
            Originally posted by Beemer View Post
            P88 har jo en ipbus utgang, og på den skal det være fult mulig å koble til en ipod. Ihvertfall sånn jeg har koblet til ipod'en på pioneer-spilleren jeg har i bilen nå, og det fungerer så bra som det får blitt
            Det hørtes jo lovende ut :-) Eneste er vel da at jeg ikke får brukt min Bluetooth adapter http://www.pioneer.no/no/products/25...200/index.html

            Men vist mulig md ipod via denne,så går jeg nok for det :-)

            Comment


            • #21
              Originally posted by Beemer View Post
              P88 har jo en ipbus utgang, og på den skal det være fult mulig å koble til en ipod. Ihvertfall sånn jeg har koblet til ipod'en på pioneer-spilleren jeg har i bilen nå, og det fungerer så bra som det får blitt
              Hvilken kobling bruker du da ?

              Comment


              • #22
                Originally posted by Hifonic View Post
                Stemmer at du kun kan kjøre 2-veis frontsett aktivt med p88, mens med p99 kan du kjøre 3-veis front aktivt.
                bare pirker litt og påpeker at "2 veis frontsett + sub" kalles "3 veis aktiv deling" og "3 veis frontsett + sub" er "4 veis aktiv deling"

                p88 er en glimrende spiller men den har noe mer begrensett DSP kontra p99 self -derav pris forkjell og

                så lenge du har en ip plugg på pioneer spiller så kan du bruke en interface boks til ipod eller usb funker bra grei nok men ulempen er at D/A som ipoden bruker er den som er i interface boksen "desverrre" for så å konvertere tilbake til digital før den sendes videre i dsp/processor til p9/p99/eq...

                Godt Nytt År alle mann!!
                --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Jan Erik View Post
                  Hvilken kobling bruker du da ?
                  På spilleren min bestilte jeg bare en kabel som er veldig lik den her: http://www.pioneer.no/no/products/25...U50/index.html bortsett fra at min har en ip bus kontakt i enden og ikke usb som denne...
                  Fant ikke den kabelen jeg har på pioneer sin hjemmeside, kan hende dem har tatt den ut av sortimentet sitt uten at jeg helt kan skjønne poenget i å gjøre det

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by matador View Post
                    bare pirker litt og påpeker at "2 veis frontsett + sub" kalles "3 veis aktiv deling" og "3 veis frontsett + sub" er "4 veis aktiv deling"

                    p88 er en glimrende spiller men den har noe mer begrensett DSP kontra p99 self -derav pris forkjell og

                    så lenge du har en ip plugg på pioneer spiller så kan du bruke en interface boks til ipod eller usb funker bra grei nok men ulempen er at D/A som ipoden bruker er den som er i interface boksen "desverrre" for så å konvertere tilbake til digital før den sendes videre i dsp/processor til p9/p99/eq...

                    Godt Nytt År alle mann!!
                    Hmm, kan hende jeg spørr litt dumt nå men hvorfor kan man ikke koble til ipod'en uten å bruke den interface boksen hvis begge har D/A konvertere..?

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Beemer View Post
                      På spilleren min bestilte jeg bare en kabel som er veldig lik den her: http://www.pioneer.no/no/products/25...U50/index.html bortsett fra at min har en ip bus kontakt i enden og ikke usb som denne...
                      Fant ikke den kabelen jeg har på pioneer sin hjemmeside, kan hende dem har tatt den ut av sortimentet sitt uten at jeg helt kan skjønne poenget i å gjøre det
                      Er det denne man da skal bruke ?

                      http://www.pioneer.no/no/products/25...100/index.html

                      Nå er det slik at jeg har denne bluetooth adapter fra før

                      http://www.pioneer.no/no/products/25...200/index.html

                      Så lurer på om det går an å bruke denne samtidig med den andre slik at jeg får beholdt bluetooth og får brukt ipod ???

                      Comment


                      • #26
                        Så lurer på om det går an å bruke denne samtidig med den andre slik at jeg får beholdt bluetooth og får brukt ipod ???[/QUOTE]

                        Tror det kanskje holder med å bare bruke denne:

                        http://www.pioneer.no/no/products/25...0II/index.html

                        Hvis spilleren har to ip bus utganger så går det nok, men er ikke sikker på om den har det, men skal prøve å finne det ut

                        Comment


                        • #27
                          Spilleren har desverre bare en ip bus så det går nok ikke
                          Hvis du ikke får lurt til noe via AUX inngangen via jackpluggen.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Beemer View Post
                            Spilleren har desverre bare en ip bus så det går nok ikke
                            Hvis du ikke får lurt til noe via AUX inngangen via jackpluggen.
                            Da tror jeg nok at det blir ipod :-) Selv om det var kjekt med den bluetooth`en

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Jan Erik View Post
                              Da tror jeg nok at det blir ipod :-) Selv om det var kjekt med den bluetooth`en
                              Får kjøpe en liten en til å putte i øret

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Beemer View Post
                                Får kjøpe en liten en til å putte i øret
                                Blir nok til det :-)

                                Sorry litt OT her,men bare lurte :-)

                                Er du fornøyd med spilleren ? Hvilken høytalere kjører du på den ? :-)
                                Last edited by Jan Erik; 06-01-2010, 21:21.

                                Comment

                                Working...
                                X