Hva i alle dager har det med saken å gjøre? Dynamoen er IKKE synderen her, da problemer skjer like fint med motor av som på etter det jeg har skjønt.
@trådstarter: Kan være så mangt som er galt. Kan være spilleren som har tullete utganger som kanskje gir seg på høyt volum, batteriet er i stykker og får enorme voltdrops ved store strømtrekk slik at forsterkeren kutter kutter av underspenningsvern, defekte komponenter i forsterker osv osv.
Det jeg uansett ville prøvd, er å teste forsterkeren i en annen bil. Funker det der, vet du at den ikke er gåen hvertfall. Da kan en begynne å prøve med ny spiller, måle litt voltdrops ved spilling på høye volumer osv.
Tidligere importør for Digital Designs,
overtatt av www.dynaBel.no.
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
Hva i alle dager har det med saken å gjøre? Dynamoen er IKKE synderen her, da problemer skjer like fint med motor av som på etter det jeg har skjønt.
@trådstarter: Kan være så mangt som er galt. Kan være spilleren som har tullete utganger som kanskje gir seg på høyt volum, batteriet er i stykker og får enorme voltdrops ved store strømtrekk slik at forsterkeren kutter kutter av underspenningsvern, defekte komponenter i forsterker osv osv.
Det jeg uansett ville prøvd, er å teste forsterkeren i en annen bil. Funker det der, vet du at den ikke er gåen hvertfall. Da kan en begynne å prøve med ny spiller, måle litt voltdrops ved spilling på høye volumer osv.
Da vi ikke kjenner noen som vi kan bytte med,så kan vi vel like greit prøve en ny forsterker da jeg har en ny på lager :-)
Vi målte battariet med full musikk på,men fikk ikke noe spes dropp. Men som sagt,så målte batteriet kun 13v ved motor i gang og med godt turtall
Skal ta helgen til hjelp å forsøke en del alternativ som er blitt foreslått her,så får vi se hva vi ender opp med
Hva er det som kutter egentlig? er det forsterker eller kutter/skrur spiller seg av? Jeg har veldig liten tro på at det er batteriet som er synderen i dette tilfelle siden jeg regner med at han får startet bilen. siden dere har målt 13 volt på batteriet ved motor i gang så er det heller ikke overspenning. Har dere sjekket alle koblings punkter på kablene til forsterker? Og da mener jeg alle fra polsko til sikrings holder, sikring, andre siden av sikkring og bak til forsterker. For meg så høres det ut som et kontaktproblem som kommer frem ved vibrasjoner.
Hadde samme problemet selv i gamle bilen, da var det "styrestrømmen" til dynamoen som hadde fått et brudd i kabelen så ved litt vibrasjon slo den inn og ut og det forstyrret laderegulatoren. Dermed ga dynamoen ut rett under 17v og overspenningkretsen slo inn i forstrekeren så den gikk i protect.
Men har dere målt mens forsterkeren kutter, eller dro dere bare opp turtallet og skjekka? Kan som sagt hende det er dårlig kontakt et sted også. Slik at når det kommer vibrasjoner vil det være litt dårligere kontakt i et punkt og dermed også bli en "tynnere kabel" Og ved høye volum da vil ikke forsterkeren få nok strøm og dermed kutte...
Spiller: Pioneer p6600DVD
Frontsett: Seas Lotus Performance
Sub:Morel Elate Sw10
Hva er det som kutter egentlig? er det forsterker eller kutter/skrur spiller seg av? Jeg har veldig liten tro på at det er batteriet som er synderen i dette tilfelle siden jeg regner med at han får startet bilen. siden dere har målt 13 volt på batteriet ved motor i gang så er det heller ikke overspenning. Har dere sjekket alle koblings punkter på kablene til forsterker? Og da mener jeg alle fra polsko til sikrings holder, sikring, andre siden av sikkring og bak til forsterker. For meg så høres det ut som et kontaktproblem som kommer frem ved vibrasjoner.
Der er kun lyden som bare forsvinner. Anlegget slår seg ikke av. Hadde vært kjekt at det ikke var batteriet,da det blir for stort utlegg for en arbeidsledig 19 åring
Skal ta å skru opp alle koblinger i morgen å sjekke.. Montere på nytt
Hadde samme problemet selv i gamle bilen, da var det "styrestrømmen" til dynamoen som hadde fått et brudd i kabelen så ved litt vibrasjon slo den inn og ut og det forstyrret laderegulatoren. Dermed ga dynamoen ut rett under 17v og overspenningkretsen slo inn i forstrekeren så den gikk i protect.
Men har dere målt mens forsterkeren kutter, eller dro dere bare opp turtallet og skjekka? Kan som sagt hende det er dårlig kontakt et sted også. Slik at når det kommer vibrasjoner vil det være litt dårligere kontakt i et punkt og dermed også bli en "tynnere kabel" Og ved høye volum da vil ikke forsterkeren få nok strøm og dermed kutte...
Vi har ikke målt når forsterker kutter. Men kan gjøre det så klart :-) Det han sa var at når det var kaldt,så forsvant lyden da turtallet passerte 3000. Nå med mildere vær forsvinner ikke lyden før den passerer 4000 Men som sagt,så skal vi gå over alle kontakter i morgen. Skal også prøve en ny forsterker,så se om vi kan evt få elimiert det
Du nevnte at høyttalerne ikke sto helt fast en plass, det er vel ikke muligheter for at tilkoblingene kan komme inntil metall slik at det kortslutter der? Slik at det skjer ved pådrag?
Du må forresten spesifisere en annen ting, skjer dette når motoren ruses over 4000 også eller bare i fart?
Tror heller ikke batteriet er synderen bare så jeg har sagt det.
Stemmer at ht ikke står alt for godt skrudd.Er ikke slik at de vingler,men kunne nok vært festet bedre. Og ja det kan være en mulighet at det tar borti metall. Jeg ba han ta seg en kjøretur. Ved flere anledninger,så var han oppi 5000 omdreininger uten at lyd forsvant. Da han kom hjem å fått parkert prøvde han mens bilen sto.Da forsvant lyden før den nådde 4000 hehehe.. Må jo lee av hele greien her
Hvor holder denne nevøen din til?
Kanskje noen på forumet her kunne ha prøvd forsterkern i bilen sin, for og se om den kutter da?
Han holder til i Bergen. Fikk ikke tid til å bytte forsterker i dag,men skal ta det i morgen. Vist ikke hadde jeg sittet veldig pris på om det var noen her på forumet som kanskje kunne vært behjelpelig
Comment