Da må du finne kilden til at spenningen stiger så høyt at forsterkeren kobler inn overspenningsvernet og fikse det. Samme skjedde med min første bil, en nissan cherry. Spenningregulatoren sluttet å regulere, og dynamoen ladet mer og mer som turtallet steg. Rockford ampen likte 17 volt inn, men kicker forsterkeren gikk rett til forsterkerhimmelen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hva skjer ??????
Collapse
X
-
Originally posted by Haakon O View PostDa må du finne kilden til at spenningen stiger så høyt at forsterkeren kobler inn overspenningsvernet og fikse det. Samme skjedde med min første bil, en nissan cherry. Spenningregulatoren sluttet å regulere, og dynamoen ladet mer og mer som turtallet steg. Rockford ampen likte 17 volt inn, men kicker forsterkeren gikk rett til forsterkerhimmelen.
Comment
-
mål som nevnt tidligere spenningen + - på batteriet med et voltmeter (husk å still det inn riktig med DC og 2siftet tall )
start bilen mens dere måler , og se hva som skjer på voltmeteret når dere øker turtallet på motoren.
denne skal ligge jevnt rundt 14V (14,3?) husker ikke helt hva som er optimalt , men øker denne over 15 så kan det hende du har funnet feilen. (ta det med en klype salt, mye elektronikk tåler opp til 18V også , men kommer ann på hvor følsom forsterkeren din er)
hvis det er feilen så bytter du spenningsregulatoren på dynamoen, eventuelt bytter hele dynamoen som i noen tilfeller kan være lettere en å bytte regulatorenTommy Stensland - 24 år - Mandal - Deejay og Lyd-Freak!
Mercedes w123 240D touring + Ford Escort mk4 RS Cabriolet
Trenger du billig DVD spiller til bil, eller Xenonlys ta kontakt =)
Comment
-
Originally posted by DjTimoty View Postmål som nevnt tidligere spenningen + - på batteriet med et voltmeter (husk å still det inn riktig med DC og 2siftet tall )
start bilen mens dere måler , og se hva som skjer på voltmeteret når dere øker turtallet på motoren.
denne skal ligge jevnt rundt 14V (14,3?) husker ikke helt hva som er optimalt , men øker denne over 15 så kan det hende du har funnet feilen. (ta det med en klype salt, mye elektronikk tåler opp til 18V også , men kommer ann på hvor følsom forsterkeren din er)
hvis det er feilen så bytter du spenningsregulatoren på dynamoen, eventuelt bytter hele dynamoen som i noen tilfeller kan være lettere en å bytte regulatoren
Comment
-
huff denne bilen lader tydeligvis dårlig da. skal være over 14v i ladespenning som sagt. kan være det som er feil da. at når man gasser på bruker motoren mer strøm en den klarer å lade så da er det ikke nok igjen til forsterkeren...Tommy Stensland - 24 år - Mandal - Deejay og Lyd-Freak!
Mercedes w123 240D touring + Ford Escort mk4 RS Cabriolet
Trenger du billig DVD spiller til bil, eller Xenonlys ta kontakt =)
Comment
-
Originally posted by DjTimoty View Posthuff denne bilen lader tydeligvis dårlig da. skal være over 14v i ladespenning som sagt. kan være det som er feil da. at når man gasser på bruker motoren mer strøm en den klarer å lade så da er det ikke nok igjen til forsterkeren...
Comment
-
Originally posted by DjTimoty View Posthuff denne bilen lader tydeligvis dårlig da. skal være over 14v i ladespenning som sagt. kan være det som er feil da. at når man gasser på bruker motoren mer strøm en den klarer å lade så da er det ikke nok igjen til forsterkeren...Tidligere importør for Digital Designs,
overtatt av www.dynaBel.no.
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
Comment
-
Originally posted by DDaudio.no View PostDet er helt feil. Når dynamo ikke har mer igjen å gi, tar batteriet over. Hvis det du sier her er riktig, hvordan ville du forklart at man kan spille grisehøyt uten å ha motor i gang
Comment
-
Originally posted by RoBoXDet er jo ganske raskt å sjekke om batteriet er synderen her. Bare start anlegget med motoren av og spill høyt noen minutter. Fungerer det fint er det ikke batteriet som er ødelagt. Spiller det bra med en gang, men dabber av raskt er det nok batteriet.
Siden du ikke nevner at det skjer noe galt bortsett fra når han gir gass, har jeg mer troen på dårlig kontakt et sted. Slik at den mister strømmen/noe annet skjer når bilen beveger seg.
Det er kun når han passerer mellom 3-4000 omdrininger den kutter. Vet at høytalerene ikke er festet 100 %. Skal sjekke disse også. Alt annet av kontakter har vi sjekket :-)
Comment
-
Originally posted by RoBoXBare så det er sagt, så er det mulig det er dårlig kontakt inne i forsterkeren en plass også, men det er mindre sannsynlig med mindre den er festet på basskassa eller lignende..
Comment
-
Originally posted by Jan Erik View PostForsterkeren er nok skrudd fast i subbkassen,så den står som fjell :-)Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.
Comment
-
Originally posted by Paulsberg View PostTror han mente at det kan være årsaken til at ting i forsterkeren kan løsne? det vil være vibrasjoner fra bassen om den er montert på kassen din. Treverket er jo ikke hundre prosent stivt og vil gi vibrasjoner i forsterkeren om den er montert på basskassen? tar jeg feil nå så rett på meg?
Comment
-
Du fikk tatt av jordingspunkt og pusset ned lakken der så det ble skikkelig kontakt?
Comment
Comment