Originally posted by Referanse Lyd
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hva skjer ??????
Collapse
X
-
Originally posted by DjTimoty View Posthva med likeretteren i dynamoen?
@trådstarter: Kan være så mangt som er galt. Kan være spilleren som har tullete utganger som kanskje gir seg på høyt volum, batteriet er i stykker og får enorme voltdrops ved store strømtrekk slik at forsterkeren kutter kutter av underspenningsvern, defekte komponenter i forsterker osv osv.
Det jeg uansett ville prøvd, er å teste forsterkeren i en annen bil. Funker det der, vet du at den ikke er gåen hvertfall. Da kan en begynne å prøve med ny spiller, måle litt voltdrops ved spilling på høye volumer osv.Tidligere importør for Digital Designs,
overtatt av www.dynaBel.no.
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
Comment
-
Originally posted by DDaudio.no View PostHva i alle dager har det med saken å gjøre? Dynamoen er IKKE synderen her, da problemer skjer like fint med motor av som på etter det jeg har skjønt.
@trådstarter: Kan være så mangt som er galt. Kan være spilleren som har tullete utganger som kanskje gir seg på høyt volum, batteriet er i stykker og får enorme voltdrops ved store strømtrekk slik at forsterkeren kutter kutter av underspenningsvern, defekte komponenter i forsterker osv osv.
Det jeg uansett ville prøvd, er å teste forsterkeren i en annen bil. Funker det der, vet du at den ikke er gåen hvertfall. Da kan en begynne å prøve med ny spiller, måle litt voltdrops ved spilling på høye volumer osv.
Vi målte battariet med full musikk på,men fikk ikke noe spes dropp. Men som sagt,så målte batteriet kun 13v ved motor i gang og med godt turtall
Skal ta helgen til hjelp å forsøke en del alternativ som er blitt foreslått her,så får vi se hva vi ender opp med
Comment
-
Hva er det som kutter egentlig? er det forsterker eller kutter/skrur spiller seg av? Jeg har veldig liten tro på at det er batteriet som er synderen i dette tilfelle siden jeg regner med at han får startet bilen. siden dere har målt 13 volt på batteriet ved motor i gang så er det heller ikke overspenning. Har dere sjekket alle koblings punkter på kablene til forsterker? Og da mener jeg alle fra polsko til sikrings holder, sikring, andre siden av sikkring og bak til forsterker. For meg så høres det ut som et kontaktproblem som kommer frem ved vibrasjoner.
Comment
-
Hadde samme problemet selv i gamle bilen, da var det "styrestrømmen" til dynamoen som hadde fått et brudd i kabelen så ved litt vibrasjon slo den inn og ut og det forstyrret laderegulatoren. Dermed ga dynamoen ut rett under 17v og overspenningkretsen slo inn i forstrekeren så den gikk i protect.
Men har dere målt mens forsterkeren kutter, eller dro dere bare opp turtallet og skjekka? Kan som sagt hende det er dårlig kontakt et sted også. Slik at når det kommer vibrasjoner vil det være litt dårligere kontakt i et punkt og dermed også bli en "tynnere kabel" Og ved høye volum da vil ikke forsterkeren få nok strøm og dermed kutte...Spiller: Pioneer p6600DVD
Frontsett: Seas Lotus Performance
Sub:Morel Elate Sw10
Comment
-
Originally posted by Nils View PostHva er det som kutter egentlig? er det forsterker eller kutter/skrur spiller seg av? Jeg har veldig liten tro på at det er batteriet som er synderen i dette tilfelle siden jeg regner med at han får startet bilen. siden dere har målt 13 volt på batteriet ved motor i gang så er det heller ikke overspenning. Har dere sjekket alle koblings punkter på kablene til forsterker? Og da mener jeg alle fra polsko til sikrings holder, sikring, andre siden av sikkring og bak til forsterker. For meg så høres det ut som et kontaktproblem som kommer frem ved vibrasjoner.
Skal ta å skru opp alle koblinger i morgen å sjekke.. Montere på nytt
Comment
-
Originally posted by Nemoas View PostHadde samme problemet selv i gamle bilen, da var det "styrestrømmen" til dynamoen som hadde fått et brudd i kabelen så ved litt vibrasjon slo den inn og ut og det forstyrret laderegulatoren. Dermed ga dynamoen ut rett under 17v og overspenningkretsen slo inn i forstrekeren så den gikk i protect.
Men har dere målt mens forsterkeren kutter, eller dro dere bare opp turtallet og skjekka? Kan som sagt hende det er dårlig kontakt et sted også. Slik at når det kommer vibrasjoner vil det være litt dårligere kontakt i et punkt og dermed også bli en "tynnere kabel" Og ved høye volum da vil ikke forsterkeren få nok strøm og dermed kutte...
Comment
-
Originally posted by RoBoXDu nevnte at høyttalerne ikke sto helt fast en plass, det er vel ikke muligheter for at tilkoblingene kan komme inntil metall slik at det kortslutter der? Slik at det skjer ved pådrag?
Du må forresten spesifisere en annen ting, skjer dette når motoren ruses over 4000 også eller bare i fart?
Tror heller ikke batteriet er synderen bare så jeg har sagt det.
Comment
-
Originally posted by Nemoas View PostHvor holder denne nevøen din til?
Kanskje noen på forumet her kunne ha prøvd forsterkern i bilen sin, for og se om den kutter da?
Comment
-
Comment