den er brukt slik jeg forstå det, er på polsk men bonsisk ligner litt. Det der er i alle fall en annonse. Og han selger fordi han trenger penger. Og hvis jeg forstå det rett så er det en 4 ohms magnet.
hehe det der var billig
nesten slik at man skulle ha kjøpt seg et par stykker bare for å leke seg litt med de.
veit du om samme tilbudet gjelder i butikkene?
ser de har flere typer til henholdsvis 10 og 25 kr
[QUOTE=Miniboom;107863]Høyttalerkablene på Clas Ohlson er billigere og like bra som på Biltema, dog litt stivere (har færre, tykkere tråder, noe som i teorien er bedre for ledeevnen, og mindre bra for
Det der er vel en sannhet som blir litt for generell. Teoriene om ledeevne er vel at høye frekvenser foregår hovedsaklig i overflaten av lederen, derav best med størst mulig overflate. (les mange tynne ledere). Men lave frekvenser og dc strøm foregår mer i lederen og derfor er enleder optimalt. Mer kjerne og minde overflate. Men hvor viktig dette er i bil er vel heller tvilsomt. I bil er det så mye refleksjoner og annet som er så mye mer påvirkende lyden at jeg ville ikke lagt veldig mye energi i det. Selv bruker jeg mangetrådet kobberkabel til alt. 4kvadrat til bass og 2,5 til resten.
Comment