Announcement

Collapse
No announcement yet.

Garanti problemer med bilradiospesialisten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Men er forsterkerne kjøpt hos Bilradiospesialisten? Mener det sto underleverandør i første post?

I såfall er det jo forhandleren de er kjøpt av, en evt. garantijobb må tas med. Er de nedlagt, er det importøren...? Kan vel gå rett på importør med én gang også, såvidt jeg husker?

I alle fall er det ikke en forhandler som ikke har solgt dem, som har noe ansvar...

Igjen; hør med forbrukerrådet for å være sikker...

Comment

Jepp, stemmer att dem vart kjøpt av en under levrandør.

Jepp, det skjønner jo jeg, men han hadde med garantien sin opp med bilradiospesialisten/bilradioservice.
      Så da rekner jeg med att det skulle dem ta.

Tror det er mye kommunikasjons svikt ute å går her angående forsterkerene.

Ja, for nok sende dem en mail å høre hvor jeg ligger ann.

Comment

Blir det dyrt og reparere forsterkerene?

Forøvrigt en snodig greie med de kordelene

Comment

5000 kr stk, forsterkerene er ferdi reparert. men om jeg vil ha dem tilbake så koster det 5000 kr stk har jeg fått beskjed om.

og vist det ikke var garantisak som dem påstår oppi her, hvorfor fikset dem da? Skulle ikke jeg ha fått beskjed om hva det kom til å koste osv før dem fikset dem?

Og synst det er meget rart att begge forsterkerene hadde samme feilen når dem small på 3-4 månders mellomrom.

Comment

det er rart men det kan skje. Men ja, de kan ikke reparere noe uten at du har sagt deg enig i kostnadene. For hvis det koster for mye så har du rett på å få dem tilbake ureparert slik at du kan få noen andre til å fikse det for deg eller at du fisker det selv.

Nå er du faktisk i en slik situasjon at du kan kreve dem tilbake uten å betale en flat øre. Dem er dine og de har ikke rett å holde dem tilbake hvis dere ikke har blitt enige i at dem skal reparere forsterkerne hvis garantien ikke dekker det.

se her:
            http://www.lovdata.no/all/hl-19890616-063.html#24
            Jeg vil si at det å betale 5000kr per forsterker er en ulempe.

http://www.lovdata.no/all/hl-19890616-063.html#9
            §9.2, jeg vil si at 5000kr er betydelig når avtalt pris er 0kr (garanti)
            Last edited by Dammed; 11-02-2010, 00:16.
            Mvh. Damir

Comment

Kan nok skje, da har jeg isåfall hatt maks uflaks.

Har nok aldri sagt meg enig i kostnadene, fikk beskjed om att om forsterkerene var ferdi reparert for en god stund siden og att jeg måtte sende inn kviteringene eller pakkeseddelen fra posten, eller så måtte jeg betale 5000 kr for hver forsterker om jeg skulle ha dem tilbake.

Har jeg muligheter til det? Har tenkt over att det er en smule rart att dem fikset dem vist det var løse korndeler som var årsaken, siden da det ikke hadde gått på garantien da, og att jeg ikke har fått noe som helst prisoverslag angående reparasjon eller noe annet informasjon.

Det jeg fikk beskjed om var att forsterkerene var reparert for en god stund siden og om jeg ville ha dem tilbake så måtte jeg ut med 5000 kr pr stk.

Det jeg lagde dinna tråden her for var å få hjelp, prøver ikke å henge ut noen som helst. Men blir ærlig talt ganske så lei når det går slikt. Vanskelig å få ut noe som helst informasjon om forsterkerene og att dem gjør som dem vil med mine ting uten å si noe til meg.

Comment

Originally posted by Melicon View Post
                Jepp, stemmer att dem vart kjøpt av en under levrandør.

Jepp, det skjønner jo jeg, men han hadde med garantien sin opp med bilradiospesialisten/bilradioservice.
                Så da rekner jeg med att det skulle dem ta.

Tror det er mye kommunikasjons svikt ute å går her angående forsterkerene.

Ja, for nok sende dem en mail å høre hvor jeg ligger ann.
                MEN du må huske at bilradioSPESIALISTEN og bilradioSERVICE er to helt forskjellige firmaer. Har du levert dem hos først- eller sistnevnte?
                Tidligere importør for Digital Designs,
                overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Stemmer nok att det er 2 forskjellige firmaer, men helt feil å si dem ikke har noen interesser osv for bilradioservice da dem tar garanti sakene deres.

Sendte det til bilradioSPESIALISTEN.

Så dem har nok levert det til bilradioSERVICE..

Comment

Aha, da er jeg game
                    Tidligere importør for Digital Designs,
                    overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Så slik jeg forstår det nå har jeg loven på min side der jeg kan få krevd tilbake forsterkerene mine?
                      siden dem ikke har gitt mej noe som helst informasjon angående pris på reparering eller noe sånt?

Comment

Du kan jo ta kontakt med forbrukerrådet for å få alle lovene og alle dine argumenter på plass. Men ja, hvis dem ikke har kontaktet deg for pris på reparasjon og du har ikke gitt samtykke til at de kan reparere uten å ta kontakt med deg hvis garantien ikke dekker skadene, så kan du dra bort med lovene i hånden og si at du skal ha tilbake dine forsterkere.
                        Mvh. Damir

Comment

jepp, skal sende en mail å forhøre meg med forbruker rådet. Tusen takk for all hjelpen Dammed

Comment

Jeg stiller meg spørrende til en ting i denne saken. Her klager du på dårlig korrespondanse via mail, og klager på at du "aldri" får svar via mail, at det er endel kommunikasjonsproblemer etc.. Men alikavel... etter 20-30 forsøk.. Så forholder du deg til mail-korrespondanse?

I mine øyne, får du ikke svar etter 2-3 mail, ta opp telefonen, og ring.. Du unngår masse unødvendig irritasjon, du unngår misforståelser i større grad, OG du får svar på dagen med mindre vedkommede du møter er helt grønn og ikke har peiling.

Plukk opp telefonen, ring bilradiospesialisten og snakk med dem. De biter ikke..
                            Sture Vedal

Comment

har jo ringt endel ganger også da vet du
                              men da vart jeg bare satt over til bilradioservice, og han fyren som jobber der er ganske så vanskelig å forstå

Comment

Å? Brei trønderdialekt? Skal jeg oversette? hehe

Comment

Working...
                                X