Announcement

Collapse
No announcement yet.

Garanti problemer med bilradiospesialisten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Tror ikke du har noe å tape på å sende de linken til denne tråden heller, det ville jeg gjort :-)

Comment

Originally posted by Elutstyr.no View Post
      Tror ikke du har noe å tape på å sende de linken til denne tråden heller, det ville jeg gjort :-)
      han har jort de

Comment

Du kan da også ta kontakt med forbrukerrådet om BRS nekter og sende de til deg.
        Se om du får noe hjelp der.

Comment

jeg så på en sterker i går på sidene deres og bestemte meg egentlig for den men nå har jeg seriøst ombestemt meg. Dette er jo værre en Elkjøp som klarte å X boxen min i 7 mnd. De sa det tok 3 uker max. Kjøss meg. Etter 3 uker kom det en sms med at de hadde intern testet den og nå gikk den videre til Oslo. Når jeg fikk den i retur sto det at den hadde vært i Tyskland på følgeseddelen :-) Det eneste som var feil med den var CD/DVD spillern.

Comment

ja, for all del hold deg borte derfra, eller kan være att jeg har vært maks uheldig da, men siden dem brukte først litt over ett halvt år på første forsterkeren. so small den og den andre, so sendte dem opp tidli i februar i fjord og enda ligger dem der oppe ikke noe særlig gøy det nei.

Har enda ikke fått noe svar av bilradiospes, vurderer på om jeg skal sende mailen til alle som jobber der oppe bare for att en eller annen skal gidde å svare meg. får gi dem ett par dager til så skal jeg sende den til alle som jobber der oppe. Mektig drittlei nå!!

Comment

Originally posted by nansen View Post
              jeg så på en sterker i går på sidene deres og bestemte meg egentlig for den men nå har jeg seriøst ombestemt meg. Dette er jo værre en Elkjøp som klarte å X boxen min i 7 mnd. De sa det tok 3 uker max. Kjøss meg. Etter 3 uker kom det en sms med at de hadde intern testet den og nå gikk den videre til Oslo. Når jeg fikk den i retur sto det at den hadde vært i Tyskland på følgeseddelen :-) Det eneste som var feil med den var CD/DVD spillern.
              En ting du må vite så er Microsoft meget sær når det gjelder Xbox service, nermest verkstedet for Xbox ligger faktisk i Tyskland, som det sto på følgeseddelen din.
              Tror det er det eneste i hele Europa. Så det er mye Microsoft sin feil også vil jeg si.

Comment

Her føler jeg vi blir beskyldt for en masse som vi ikke har så veldig mye med å gjøre, og jeg håper folk tar seg tid til å lese dette.

Jeg er serviceansvarlig hos Bilradiospesialisten AS, og disse forsterkerne har aldri vært levert inn hos oss. Jeg mottar og registrerer alt av servicer som havner hos oss, og videresender til riktige verksteder. Det vi mottar av slike varer blir registrert SENEST to dager etter mottak. Normal reparasjonstid hos verksted er 1-2 uker - men dette kan såklart variere noe fra verksted til verksted etc..

Forsterkerne er sendt til et firma som heter Bilradioservice, og dette har vi INGEN (!!) innflytelse eller eierinteresser i - de leier lokaler her i samme bygning som oss, men that's it.
                Hva som har skjedd videre med forsterkerne etter at de ble levert dit vet jeg ikke, men det jeg har fått høre er at det ikke engang er en garantisak det er snakk om - ergo ingen muligheter for å heve kjøpet. Det var løse ledningskordeller inne i forsterkeren som har kortsluttet printkortene.

Personlig synes jeg det er feil at man går ut på et slikt forum med slike usanne opplysninger som faktisk kan gi et urettferdig dårlig rykte, og spesielt når dette ikke engang har noe med oss å gjøre. Det er også gitt svar på tidligere mailer, så man kan heller ikke si at "man aldri har fått svar".

Butikksjefen vår har sendt følgende mail til vedkommende i denne saken, og jeg antar det vil oppklare det meste:

=====
                "Hei!

For å først rydde opp i hvem du er i konflikt med.

Jeg jobber hos Bilradiospesialisten.
                Du har levert dine forsterkere hos Bilradioservice som holder til i samme bygg som oss, men det er et annet firma og vi har ingen eierinteresser eller innflytelse på det.

For å finne ut hva som har skjedd, har jeg sett på dine forsterkere og sett på de papirene som Bilradioservice har vedr. saken.

Det stemmer at forsterkerne dine har vært inne på service tidligere og blitt reparert på garanti. Denne gangen er derimot saken en annen. Forsterkerne er skadet pga løse kordeller som har kommet inn i dem og kortsluttet kretskortene. Kordeller er fibrene som danner en kabel. Ved avisolering av kabelen, hender det at noen fibre (kordeller) faller av og i ditt tilfelle opp i forsterkeren.

Dette er ingen garantisak, og dekkes derfor ikke av oss, importøren eller verkstedet. Men, som jeg forstod på Bilradioservice er du informert om dette tidligere?

Jeg kan ikke blande meg inn i konflikter mellom deg og et annet firma, men ut fra de fakta jeg klarer å finne, ser det dessverre ut til at dette er en kostnad du selv må ta.
                For å få byttet forsterkere etter kjøpslovens krav, må forsterkerne ha vært inne for samme feil 3 ganger og da garanti/reklamasjons begrunnet.

Jeg synes det er synd at du velger å gå ut i forum med en negativ holdning til oss, når vi ikke har noe med dette tilfellet å gjøre.

Men, for å gi deg et plaster på såret, kan jeg tilby deg en meget god avtale på nye forsterkere, om du da ikke velger å reparere de du har på service. Det er i alle fall bare å ta kontakt med meg."

=====

Jeg håper dette gir litt mer forståelse over hva som har skjedd. Om noen skulle ha noe spørsmål - enten ang denne saken eller hva som helst annet innen bilstereo - send meg gjerne en mail på christian@bilradiospes.no

Mvh
                Christian Langberg
                Selger og serviceansvarlig hos Bilradiospesialisten AS i Trondheim
                Bilradiospesialisten AS

Comment

Redigert:

Gikk plutselig opp et lys, og skjønte at denne tråden egentlig ikke har noe med Bilradiospesialisten å gjøre som sådan, annet enn navneforveksling?

I såfall fjernet jeg en del, og kun dette står igjen:

Mitt råd til trådstarter er å hente forsterkerne fra Bilradioservice, levere dem til vurdering/reparasjon hos en frittstående tredjepart, samt å kontakte forbrukerrådet og la dem ta stilling til hva han bør gjøre videre. For at kunden skal få noen nyttige råd, forutsetter det jo også at kunden/trådstarter legger alle fakta på bordet for forbrukerrådet, inkl. mailkorrespondanse og kvitteringer e.l. Dersom det er kjent at flere har hatt problemer med det samme, bør han jo alliere seg med sine likemenn. Det vil i alle fall styrke saken hans.

Uansett tipper jeg i alle fall at Forbrukerrådet er bedre skikket til å ta stilling til saken enn vi forumrotter.

Redigert #2:

Kan legge til at jeg ville definitivt sjekket hvorvidt de bare kan reparere forsterkerne dine og kreve betaling. Mener du skal ha godkjent utførelse av arbeid i den prisklassen + at du burde fått et prisoverslag i forkant av arbeidet. Sjekk med Forbrukerrådet!
                  Last edited by Miniboom; 09-02-2010, 23:57.

Comment

Her ser vi, igjen, hvor viktig det er at trådstarter/klager gir korrekte opplysninger. Dette har blitt en ufortjent skamplett til BRS på bakgrunn av uriktige opplysninger, og det er sterkt beklagelig.

Syns folket det er på tide å stenge denne tråden?
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

hmm, sjekke med trådstarter kanskje? Eneste fakta vi har er jo ""tomme ord"" fra BRS. Kanskje greit at trådstarter bekrefter at han har bæsja på legget. For alt vi vet så er kanskje BRS ute etter skadekontroll.
                      Mvh. Damir

Comment

Tvilen skal komme den "tiltalte" til gode. Vi gir trådstarter muligheten til å svare. Anmoder andre om å holde seg til å lese, og ikke svare mer i denne tråden før saken er avklart.
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:
                        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Hei må nok svare på denne her.

For det første så sendte jeg inn forsterkerene til dere ( bilradiospesialisten)
                          For det andre så sier dere att det var: Det var løse ledningskordeller inne i forsterkeren som har kortsluttet printkortene som hadde kveldet forsterkerene, rart att begge forsterkerene hadde samme feil? når den ene small omtrent 3-4 månder før den andre. og har alltid vær påpasselig med å ikke ha dritt i bagasjerommet.
                          For det tredje har det vært en hau med feil på disse rockford fosgate t40001bd forsterkerene.
                          Kan godt hende jeg bæsjet på leggen som dere andre kaller det?
                          Men ærlig talt, aldri vært bort i dårligere kundeservice, har sikkert sendt 20-30 mailer til dere angående dette her, får svar på muligen 5-6? har vært ett skikkelig rot. Og garantisak? ene forsterkeren var jo ikke 1 år gammel engang Synst det er meget merkelig att dere finner samme feil på forsterkerene når det var 3-4 månders mellomrom på når dem small.
                          Noe mer dere lurer på so brøl ut, skal ikke ha noe dritt på att jeg prøver å henge ut noen firma eller noen.
                          Prøvde å få råd og hjelp, thats it. Og att jeg går ut med litt kritikk på dere får dere tåle når kundeservicen er så latterlig som den er.

Mvh Per-Erik

Comment

Originally posted by InstallBay View Post
                            Her ser vi, igjen, hvor viktig det er at trådstarter/klager gir korrekte opplysninger. Dette har blitt en ufortjent skamplett til BRS på bakgrunn av uriktige opplysninger, og det er sterkt beklagelig.

Syns folket det er på tide å stenge denne tråden?

Hvordan er dette her ufortjent?

Pga kritikk for ræva kundeservice?

Comment

[QUOTE=speedygonzales;110333]Her føler jeg vi blir beskyldt for en masse som vi ikke har så veldig mye med å gjøre, og jeg håper folk tar seg tid til å lese dette.

Jeg er serviceansvarlig hos Bilradiospesialisten AS, og disse forsterkerne har aldri vært levert inn hos oss. Jeg mottar og registrerer alt av servicer som havner hos oss, og videresender til riktige verksteder. Det vi mottar av slike varer blir registrert SENEST to dager etter mottak. Normal reparasjonstid hos verksted er 1-2 uker - men dette kan såklart variere noe fra verksted til verksted etc..

Dissa forsterkerene her vart sendt opp til dere ( bilradiospesialisten)

Forsterkerne er sendt til et firma som heter Bilradioservice, og dette har vi INGEN (!!) innflytelse eller eierinteresser i - de leier lokaler her i samme bygning som oss, men that's it.
                              Hva som har skjedd videre med forsterkerne etter at de ble levert dit vet jeg ikke, men det jeg har fått høre er at det ikke engang er en garantisak det er snakk om - ergo ingen muligheter for å heve kjøpet. Det var løse ledningskordeller inne i forsterkeren som har kortsluttet printkortene.

Bør no ha en del interesser når dem tar garantisakene dere?

Og angående forsterkeren så synst jeg att det er rart att begge forsterkerene har samme feilen når dem small på 3-4 månder mellomrom.

Og er det ikke bilradioservice som tar garantien sakene deres?
                              Så litt feil å si att dere ikke har innflytelse eller noe slikt angående dem?

Personlig synes jeg det er feil at man går ut på et slikt forum med slike usanne opplysninger som faktisk kan gi et urettferdig dårlig rykte, og spesielt når dette ikke engang har noe med oss å gjøre. Det er også gitt svar på tidligere mailer, så man kan heller ikke si at "man aldri har fått svar".

Det du mener med svar er vel att delene er på vei ifra usa???

Mailene jeg har fått er om hva som var galt, ett kretskort var gåent og man måtte skifte hele innmaten..

Butikksjefen vår har sendt følgende mail til vedkommende i denne saken, og jeg antar det vil oppklare det meste:

=====
                              "Hei!

For å først rydde opp i hvem du er i konflikt med.

Jeg jobber hos Bilradiospesialisten.
                              Du har levert dine forsterkere hos Bilradioservice som holder til i samme bygg som oss, men det er et annet firma og vi har ingen eierinteresser eller innflytelse på det.

For å finne ut hva som har skjedd, har jeg sett på dine forsterkere og sett på de papirene som Bilradioservice har vedr. saken.

Det stemmer at forsterkerne dine har vært inne på service tidligere og blitt reparert på garanti. Denne gangen er derimot saken en annen. Forsterkerne er skadet pga løse kordeller som har kommet inn i dem og kortsluttet kretskortene. Kordeller er fibrene som danner en kabel. Ved avisolering av kabelen, hender det at noen fibre (kordeller) faller av og i ditt tilfelle opp i forsterkeren.

Dette er ingen garantisak, og dekkes derfor ikke av oss, importøren eller verkstedet. Men, som jeg forstod på Bilradioservice er du informert om dette tidligere?

Jeg kan ikke blande meg inn i konflikter mellom deg og et annet firma, men ut fra de fakta jeg klarer å finne, ser det dessverre ut til at dette er en kostnad du selv må ta.
                              For å få byttet forsterkere etter kjøpslovens krav, må forsterkerne ha vært inne for samme feil 3 ganger og da garanti/reklamasjons begrunnet.

Jeg synes det er synd at du velger å gå ut i forum med en negativ holdning til oss, når vi ikke har noe med dette tilfellet å gjøre.

Men, for å gi deg et plaster på såret, kan jeg tilby deg en meget god avtale på nye forsterkere, om du da ikke velger å reparere de du har på service. Det er i alle fall bare å ta kontakt med meg."

=====

Denne mailen fikk jeg for ett par dager siden ja, helt korrekt.
                              Men hvorfor kunne dere bare ikke sagt det med engang istedenfor att jeg måtte vente i over 1 år?
                              Har spurt dere flere ganger om hva som skjer med forsterkerene og slikt og ikke fått svar. For det andre så var det like mye rot første gang jeg sendte opp forsterkerene.

Comment

Vart litt rotete den siste der, men tipper dere forstår

Comment

Working...
                                X