Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen erfaring med A/D/S forsterkere?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Takle View Post
    Jeg er usikker på hva jeg skal drive, dette er førstebilen min og er enda på kikkestadiet, men fåreløbig ser det ut som det blir et 6.5" komponentsett og et sett med 6*9". Har enda god tid da det enda er minst 5 måneder til jeg kan få lappen, så er bare ute etter erfaringer med forsjellige merker innenfor mitt budsjett
    Åja. sånn å forstå. Dra litt rundt på forskjellige bilstereobutikker og hør på forskjellige høyttalere,med forskjellige forsterkere, det vil lønne seg.En høyttaler kan høres kjempebra ut på papiret, men kan høres jævli ut i virkeligheten!

Tror jeg vil få med meg de fleste her når jeg sier at det bare er å drite i å bruke penger på 6*9. Bruk heller de pengene på et ordentlig godt frontsett med en god forsterker. Du sitter vel ikke i baksetet å kjører? Drit i om de baki har god lyd, det er du som sitter der hele tiden som teller! Hvilken bil skal eventuelt utstyr inn i?
    Andreas Dibbern
    Ford Fiesta
    Takk til B2Audio
    B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

Comment

Originally posted by Dibbern View Post
      Åja. sånn å forstå. Dra litt rundt på forskjellige bilstereobutikker og hør på forskjellige høyttalere,med forskjellige forsterkere, det vil lønne seg.En høyttaler kan høres kjempebra ut på papiret, men kan høres jævli ut i virkeligheten!

Tror jeg vil få med meg de fleste her når jeg sier at det bare er å drite i å bruke penger på 6*9. Bruk heller de pengene på et ordentlig godt frontsett med en god forsterker. Du sitter vel ikke i baksetet å kjører? Drit i om de baki har god lyd, det er du som sitter der hele tiden som teller! Hvilken bil skal eventuelt utstyr inn i?
      Anlegget skal inn i en Passat Stv 96
      96 VW Passat Stv

Comment

Har du sub?
        Andreas Dibbern
        Ford Fiesta
        Takk til B2Audio

Comment

Anlegget skal inn i en Passat Stv 96
          Ta å sjekk ut et eventuelt 3-veis component sett med 6.5 bass/4 mid og diskant. Om døra ikke har uttak for høytalere,er det ingen problem å lage hull. Det er et hav av plass bakom plastikken,og ledninger ligger klare. kun å sette på kabelsko i stolpen nede dær kablene går fra dør til karosseri.
          Har noe sånn som deg pågang serru
          No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Har du sub?
            Nei, har ingenting fåreløbig, hentet bilen sist uke, så er bare i tankestadiet fåreløbig

Originally posted by Bassoflove View Post
            Ta å sjekk ut et eventuelt 3-veis component sett med 6.5 bass/4 mid og diskant. Om døra ikke har uttak for høytalere,er det ingen problem å lage hull. Det er et hav av plass bakom plastikken,og ledninger ligger klare. kun å sette på kabelsko i stolpen nede dær kablene går fra dør til karosseri.
            Har noe sånn som deg pågang serru
            Den tanken har slått meg også, må bare få noe hjelp slik at det blir gjort skikkelig med tanke på å lage hull i dørene
            96 VW Passat Stv

Comment

Bare slenger ut noe som helt sikkert ville fungert greit..

Forsterker: http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=4030

sub: http://b2audio.no/subwoofers.html - se på ac10 eller ac12. Vil nok gi litt trøkk den

frontsett: http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=3121

Vet ikke hvordan dette vil funke i bilen din, eller hvordan det vil fungere sammen, men det er jo bare èn måte å finne ut det på, og det er å prøve!

Dette kom på 8547,- uten frakt osv, så da har du litt til frakt, og litt til kabler. Om det er MINST 5mnd til du får lappen har du jo fortsatt god tid til å spare mer, og da kan du jo kjøpe deg noe myye råere!
              Andreas Dibbern
              Ford Fiesta
              Takk til B2Audio

Comment

Originally posted by username
                A/D/S, som andre merker, fungerer helt fint til sitt bruk så lenge det brukes riktig. Eks: Du kobler selvfølgelig ikke 0.5ohm på en 2ohm stabil forsterker. Og du tilfører følgelig 12V og ikke 6V, med riktig kabeldimensjoner(kontakt er også viktig).

Har koblet flere A/D/S forsterekere og det har alltid blitt lyd, selv etter hardt bruk over lang tid(russebil) så har det fungert som det skal. Som nevnt tidligere i tråden(av Kalosturbo) så kobler du på utstyr som passer specsa til forsterkern. Man kobler ikke 4x400W subber på en 4x65W forsterker.

Om du er interessert i å ha litt lyd i bilen til en billig penge er A/D/S helt kurrant. Har brukt de billige A/D/S forsterkerne i flere anlegg. Firekanaler(ikke den du linket til) til 4xPioneer høyttalere og det ble mye bedre enn å koble høyttalerne på CD-spiller forsterker. Forøvrig har også monoblokker fra A/D/S også gjort jobben sin.

Du trenger ikke kjøpe forsterekere til 10k klassen, eller frontsett til 3k klassen for å få bedre lyd i bilen.
                Takk for det mister Glad noen som faktisk har litt erfaring med merket vi snakker om og ikke bare spekulasjoner mht prisen/merket osv....

Som sagt er a/d/s fortsatt å anbefale som et budsjettalternativ
                VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

Comment

Bare slenger ut noe som helt sikkert ville fungert greit..

Forsterker: http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=4030

sub: http://b2audio.no/subwoofers.html - se på ac10 eller ac12. Vil nok gi litt trøkk den

frontsett: http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=3121

Vet ikke hvordan dette vil funke i bilen din, eller hvordan det vil fungere sammen, men det er jo bare èn måte å finne ut det på, og det er å prøve!

Dette kom på 8547,- uten frakt osv, så da har du litt til frakt, og litt til kabler. Om det er MINST 5mnd til du får lappen har du jo fortsatt god tid til å spare mer, og da kan du jo kjøpe deg noe myye råere!
                  Godt forslag. Da har han mulighet til å "bygge videre" etterhvert.
                  No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Fant ut hvilken ADS-monoblokk jeg hadde tidligere, det var en P700.1 med ca. 400w RMS i 4ohm. Må innrømme at den faktisk funka greit mtp pris...
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Jeg har egentlig et budskjett på 10000 på ny spiller, frontsett, 6*9 og forsterker, så tar jeg eventuelt og utvider med noen Sub element senere når økomonien tilsier dette
                      For 10.000kr så har du ikke så veldig mye spillerom, med det mener jeg er at du bør passe på hvor du bruker hver eneste krone for å få et greit system som vil vare en stund.

A/D/S har jeg null erfaring med, søskenbarnet mitt brukte det en liten stund og det funka for ham i dem 3 månedene han hadde den forsterkeren. Men hvordan dem er sammenlignet med andre forsterkere aner jeg ikke. Jeg har alltid vært litt redd for å bruke for lite penger på bilstereo i frykt å få noe som varer i kun 3 uker...

Skal du bruke 10.000kr så bør du kjøpe fra US of A. For det er eneste måten du vil få alt det du sa og sub og forsterker til den.

Her har du eksempel på et greit anlegg til den prisen.

Norsk cd spiller: http://bilradiospes.no/m/shop/?produ...436&id=&vn=736

2000kr
                      -----------------------------------------------------------------------------------------------
                      US bilstereo:

Høyttalerforsterker: http://www.sonicelectronix.com/item_...+DSC+4125.html
                      Bassforsterker: http://www.sonicelectronix.com/item_...C1500.1D-.html
                      2 slike subwoofere: http://www.sonicelectronix.com/item_...RSdC+124-.html
                      frontsett: http://www.sonicelectronix.com/item_...pa+60.9cs.html
                      6X9: http://www.sonicelectronix.com/item_...pa+693.9I.html
                      Batteri bak: http://www.sonicelectronix.com/item_...ger+SPV20.html
                      kabler: http://www.sonicelectronix.com/item_...lBay+AK01.html
                      Beskyttelse for 6X9: http://www.sonicelectronix.com/item_...Bay+VXT69.html

$1089 = 6429kr + moms = 8036kr, frakt til Jetcarrier i New Jersey: $33 = 195kr

Jetcarrier båtfrakt til Norge: 295kr
                      -----------------------------------------------------------------------------------------------
                      Sum med alle avgifter, moms etc etc: 2000kr+8036kr+195kr+295kr = 10.526kr
                      evt. så kan du kjøpe denne spilleren: http://www.sonicelectronix.com/item_...EH-P410UB.html

Den har så og si identiske spesifikasjoner, men da vil ikke radioen fungere som den skal. Du vil kun få oddetalls radiostasjoner, f.eks. FM 102,3. Bruker du ikke radio, så er det en del å spare på å kjøpe den istedenfor den Norske utgaven.

Sum med US cd spilleren: 9700kr

Mb Quart forsterkerne har fått mye skryt på seg i det siste, de er ikke det beste du får, men langt fra det verste. Blant det beste du får når du sammenligner hva det koster. Jeg hadde ikke hatt noe imot å kjøpt dem hvis jeg hadde så stort budsjett som du.

Samma gjelder Phoenix Gold subbene, de er ikke noen DB monstrer, men de fungerer veldig greit.

Infinity høyttalerne syns jeg lager veldig fin lyd for den prisen. Du kan også se på Polk Audio: Frontsett og 6X9 eller Alpine: Frontsett og 6X9. Prisen er nesten identisk, vil variere en hundrelapp opp eller ned.

Batteriet er der for å hjelpe til med strømmen i bilen slik at lysa dine ikke begynner å blinke. Jeg vil råde deg at du kjøper et liknende batteri framme også, men da sprenger du litt budsjettet. Du kan se på disse to og se hva du får plass til: Batteri1 eller Batteri2. Hvis du kjøper en av dem to batteriene så vil det koste ca 1100kr ekstra med moms og alt annet medregnet.

6X9 beskyttelsen er der for å beskytte 6X9 høyttalerne mot lufttrykket fra subbene, det kan hende at det er unødvendig siden du har stasjonsvogn, men det koster kun $13 som er ca en 100 lapp med moms. Så det er lurt å kjøpe hvis du får behov for det. Du kan også bruke det for å se hvordan det påvirker lyden fra dem 6X9ene selv om du kanskje ikke trenger å beskytte dem fra lufttrykket.

Kabelkittet er genialt, billig og du får med det meste du trenger. Og det holder for 2 forsterker.

Jetcarrier er et fraktefirma, veldig lønnsom metode å få varer fra statene til Norge. Har brukt dem selv og hentet i dag faktisk flere pakker. Link til dem: www.jetcarrier.com . Alt står på hjemmesiden om hvordan du skal bruke dem som fraktefirma, firmaet er Norsk og holder til Halden / Østfold.

hilsen, Damir.
                      Last edited by Dammed; 11-02-2010, 01:48.
                      Mvh. Damir

Comment

Originally posted by kalosturbo View Post
                        Denne tråden handler vel ikke om en som skal kjøpe en monoblokk til 15 lapper, men en som lurer på en billig liten sak?!?

Skal ikke legge skjul på at jeg selger disse i sammenheng med der jeg jobber, men har 1. håndserfaring med dem og er veldig fornøyd, selvsagt sammenlignet med hva de koster.. Sier ikke at a/d/s er det nye Pioneer, men så får du ikke en Pioneer monoforsterker til under 3000,-

Og hvem er du til å trekke konklusjoner om at en a/d/s-blokk til 5 laken er så mye dårligere enn en Dynabel til samme pris? Har du testet dette? har du noen gang kikket på komponentene på en a/d/s-forsterker i denne prisklassen?

Saken er slik:

- Grunnen til at a/d/s har fått det ryktet de har er at 1. gangs brukere som har en kamerat eller liknende som har litt elektrikker-bakgrunn eller en som har peiling på "blod-kobling" osv...

-folk som kjøper disse forsterkerne ser seg blinde på max-watt

-mange tilfeller når jeg er i biler og ser fordi kunden sier at det ikke virker ser jeg 10mm2 strøm inn og 2,5mm2 jord inn, som er teipet fast i hjulbrønnen med lakk osv...

-andre laster 2 subber som sagt "blod-kobla" på to kanaler så de får plass til 6x9'ere og frontsett på de to andre, og når jeg spør hvilken ohm de er koblet i, så klør de seg i hodet. 1 ohm bro-koblet er et VANLIG tilfelle jeg ser i biler.

-de bryr seg ikke om hvordan det kobles for "forstekeren kosta jo bare 900 spenn!!" derimot når det kommer en kar til meg og sier at: du, jeg skal ha en forsterker til 4 lapper som skal drive det og det, så kommer han ikke til å ta noen snarveier fordi forsterkeren er jo så dyr.

8 av 10 forsterkere som er ødelagte av merket a/d/s er brukerfeil, og da er det ikke så dårlig statistikk likevel....

Kom med litt mer fakta på bordet så tar jeg gjerne opp denne diskuen med deg DD-Henrik
                        Fakta har jo faktisk en tendens til å ødelegge enhver god diskusjon

Og til deg Takle, så er den forsterkeren helt kurrant til den prisen

Hehe, når du tenker kvalitet, mener du da kun holdbarhet?

Jeg har som sagt skrudd på og stilt inn, montert og installert mange ads forsterkere og det er absolutt ikke holdbarheten jeg sikter til når jeg sier at det er noe kinaræl, for jeg har ikke selv opplevd en ADS gå i stykker.

Men jeg syntes dem er noe dritt å holde på med, dårlig lyd, elendige delefiltere som jeg må sette langt over eller under frekvensen det egentlig skal spille. Det virker også som om de ikke gir ut like signaler på høye og lave frekvenser. Hadde en russebil inne en gang som bare spilte brumlebass og det låt forferdelig. Koblet en DD forsterker på det samme anlegget for å se om det var subbene og/eller kassen som var problemet. Men med DD forsterkeren spilte det mye dypere og finere. Sjekket ads forsterkeren for subsonic filtr, instillinger for delefiltre osv osv men dynamikken og lyden var rett og slett bare helt elendig på den forsterkeren.

Og synes generelt at ads har elendig byggekvalitet, dårlig lyd på alle jeg har hørt, "snø" i lyden kan komme når man stiller på gain osv osv. Og når det er så mye tull så mener jeg det er elendig kvalitet. Gir mye for de få slantene en må gi for dem, men ikke mye på en generell basis.

Da vil jeg heller kjøpe en hertz på 500W RMS enn ADS på 1500W RMS for høy bass er ikke kult/gøy/moro/showy/stilig osv osv når det bare buldrer.

Men dette er nå min mening og mine erfaringer og smaken er selvsagt som baken. Og at ADS har like god holdbarhet som andre merker, som tydeligvis er det eneste du mener med kvalitet i henhold til inlegget ditt, kan godt være. Men for meg så er kvalitet så mye mer.

Og ja, jeg har testet både ADS og Dynabel og svaret er soleklart for meg hva jeg ville gått for
                        Tidligere importør for Digital Designs,
                        overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by Stianuno View Post
                          Greit nokk, men da kan du ikke komme og si at ADS har bedre byggekvalitet en foreksempel Hertz enegy, Fusion og Dynabel...
                          Er ingen som tror på det uten at du har noe håndfast og komme med.
                          Nå selger vi på Torshov hverken Hertz, Fusion eller DynaBel, så det kan jeg jo selvsagt ikke sammenligne det med. Og jeg har aldri sagt at a/d/s bedre byggekvalitet enn noe som helst, bare deler erfaringer angående de merkene vi forhandler og de vi får tilbake som er ødelagte av andre grunner enn brukerfeil... ser helst at man leser igjennom ting 1 gang ekstra før man svarer for tråden her er desvere full av avsporinger og misforståelser....

Comment

Originally posted by DD-Henrik View Post
                            Hehe, når du tenker kvalitet, mener du da kun holdbarhet?

Jeg har som sagt skrudd på og stilt inn, montert og installert mange ads forsterkere og det er absolutt ikke holdbarheten jeg sikter til når jeg sier at det er noe kinaræl, for jeg har ikke selv opplevd en ADS gå i stykker.

Men jeg syntes dem er noe dritt å holde på med, dårlig lyd, elendige delefiltere som jeg må sette langt over eller under frekvensen det egentlig skal spille. Det virker også som om de ikke gir ut like signaler på høye og lave frekvenser. Hadde en russebil inne en gang som bare spilte brumlebass og det låt forferdelig. Koblet en DD forsterker på det samme anlegget for å se om det var subbene og/eller kassen som var problemet. Men med DD forsterkeren spilte det mye dypere og finere. Sjekket ads forsterkeren for subsonic filtr, instillinger for delefiltre osv osv men dynamikken og lyden var rett og slett bare helt elendig på den forsterkeren.

Og synes generelt at ads har elendig byggekvalitet, dårlig lyd på alle jeg har hørt, "snø" i lyden kan komme når man stiller på gain osv osv. Og når det er så mye tull så mener jeg det er elendig kvalitet. Gir mye for de få slantene en må gi for dem, men ikke mye på en generell basis.

Da vil jeg heller kjøpe en hertz på 500W RMS enn ADS på 1500W RMS for høy bass er ikke kult/gøy/moro/showy/stilig osv osv når det bare buldrer.

Men dette er nå min mening og mine erfaringer og smaken er selvsagt som baken. Og at ADS har like god holdbarhet som andre merker, som tydeligvis er det eneste du mener med kvalitet i henhold til inlegget ditt, kan godt være. Men for meg så er kvalitet så mye mer.

Og ja, jeg har testet både ADS og Dynabel og svaret er soleklart for meg hva jeg ville gått for

For det første har jeg aldri brukt ordet kvalitet men uttrykk som "kurrant til prisen", "budsjett-alternativ", "jeg sier ikke at a/d/s er gull, bare ikke noe drit" osv.... Åpne øynene dine mister!

Men da har vi rett og slett forskjellige erfaringer med ting. Når jeg skal dele frekvenser gjør jeg gjerne heller dette på CD-spilleren, så har ikke tenkt så nøye på de innstiillingene, men som sagt så er det et billig produkt, og man får det man betaler for.

Har selv hatt en monoblokk (P7000.1) på to Pioneer 3000Watts elementer og det syntes jeg jammen meg trøkka bra jeg men men...

Nå har jeg liten kunnskap og erfaring angående Hertz, men har hørt at det skal være veldig bra, så der har jeg ingen ting å si, annet enn at prisen antakeligvis ikke er helt den samme. Er som sagt på utrygt farvann her....

Men la oss ikke ødelegge tråden her helt, å heller anbefale podukter til trådstarter som skal ha førstegangs-anlegg til ca 10 lapper

Comment

Som du sikkert ser hvis du leser innlegget mitt en gang til så skriver jeg foreksempel Hertz, Fusion og Dynabel.

Jeg kan jo ikke vite hvilke merker du ymtet fram til? Jeg Valgte de merkene fordi folk kjøper som regel disse merkene når de skal ha budsjett stereo, og da føler jeg det er riktigt og sammenligne ADS med disse merkene hvis man først skal sammenligne de med noen

Hvordan kommer ADS ut da? Tipper det er en grunn til at folk velger de bort.

Comment

de velger dem nok bort først og fremst fordi dem er for billige.

http://www.dinside.no/820649/satte-o...-doblet-salget
                                Mvh. Damir

Comment

Working...
                                X