Originally posted by hugoh
View Post
De som har hylla full har startet ett sted de også!! Ikke nødvendigvis med den feteste bilen eller det feteste utstyret og de vant kanskje ikke første gangen heller...
Uansett om man har lyst til å kokurrere eller om man bare vil lære seg mere om det man interesserer seg for, så er dette en knallfin mulighet til å få seg noen nye kontakter og få mere glede av anlegget sitt!
Nivået i de klassene man ofte starter i er ikke så høyt, så det er fullt mulig å hevde seg med enkle saker og "mannan i gata" anlegg! Det er derfor det er inndelt i klasser, så ikke en nybegynner må konkurrere i samme klasse som en erfaren eller en som er sponset o.l.
Jeg vet veldig godt hvordan det er å "stå på utsiden og se inn" og se alle de fete bilene og tenke at det man har selv ikke er bra nok. Det er jo såå feil! Hadde nok hevdet meg rimelig bra med det jeg hadde i forrige versjon av beemeren også, men hadde ikke trua på at det var godt nok.. Jeg har ikke konkurrert lenge, 2 sesonger nå, men har kommet ganske så langt allikevel og det med en gammel bruksbil som ikke er direkte lekker å se på. - Men den låter bra!
Det med å kjøre noe sånt i alle landsdeler er ikke noe problem i utgangspunktet, men det vil kreve noen lokale ildsjeler som kan fikse litt anng. lokaler og sånne ting. Vi har vært med lenge nok til å se at å ta seg betalt for å tjene på dette fra privatpersoner er dødfødt. Det vil ikke koste stort å bli med, litt til dekning av matriell også en spleis på noe å spise er liksom det vi ser for oss. 150,- + spleis på mat ellerno sånt - om det holdes rundt her vi bor... Men så er det eller i landet da, vi skal ikke tjene på det, men om vi skal reise til Tromsø, leie lokaler og kanskje overnatte, så vil det koste oss en god del.. Dette gjøres på fritiden vår og må betales av vår egen lommebok. Det er en utfordring å få til, men det finner man nok en løsning på etterhvert.
En mulighet er om det holdes konkurranse samme helg og at man kjører kurs en av dagene f.eks. Dette er på tankestadiet fortsatt, så det er godt mulig det kan lages samarbeide med noen om arrangement av forskjellige slag. Mange muligheter om det bare er interesse blandt folket!
Mye tankespinn her, så bare kom med ønsker og ideer!!
Comment