Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstereokurs - Who's in?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by hugoh View Post
    Godt og høre, jeg ser på noe slikt som en veldig fin måte og rekruttere samt og at noen som har tuklet litt i gamet også kan lære noe nytt av, så jeg tror at noe slikt som dette spesielt om det holdes på våren eller senvintern kan være med og holde interessen oppe.

..................
    Er en ide som Tony har jobba med en stund og jeg har vel igrunn bare pressa meg på. :P Vi har lyst til å få til mere moro rundt hobbyen vår og tenker at dette er en fin måte å få til noe på. Håper at mange vil ha lyst til å lære mere og ikke minst bli kjent med flere som driver med denne sære hobbyen! Ingen blir utlært og kan alt om bilstereo, så dette kan vi lære mye av vi også! Greia er å få litt mere fart i sakene, samt ta brodden av den feiloppfatningen til alt for mange, om at man "må ha hylla full av pokaler" for å bli med på moroa.
    De som har hylla full har startet ett sted de også!! Ikke nødvendigvis med den feteste bilen eller det feteste utstyret og de vant kanskje ikke første gangen heller...

Uansett om man har lyst til å kokurrere eller om man bare vil lære seg mere om det man interesserer seg for, så er dette en knallfin mulighet til å få seg noen nye kontakter og få mere glede av anlegget sitt!

Nivået i de klassene man ofte starter i er ikke så høyt, så det er fullt mulig å hevde seg med enkle saker og "mannan i gata" anlegg! Det er derfor det er inndelt i klasser, så ikke en nybegynner må konkurrere i samme klasse som en erfaren eller en som er sponset o.l.
    Jeg vet veldig godt hvordan det er å "stå på utsiden og se inn" og se alle de fete bilene og tenke at det man har selv ikke er bra nok. Det er jo såå feil! Hadde nok hevdet meg rimelig bra med det jeg hadde i forrige versjon av beemeren også, men hadde ikke trua på at det var godt nok.. Jeg har ikke konkurrert lenge, 2 sesonger nå, men har kommet ganske så langt allikevel og det med en gammel bruksbil som ikke er direkte lekker å se på. - Men den låter bra!

Det med å kjøre noe sånt i alle landsdeler er ikke noe problem i utgangspunktet, men det vil kreve noen lokale ildsjeler som kan fikse litt anng. lokaler og sånne ting. Vi har vært med lenge nok til å se at å ta seg betalt for å tjene på dette fra privatpersoner er dødfødt. Det vil ikke koste stort å bli med, litt til dekning av matriell også en spleis på noe å spise er liksom det vi ser for oss. 150,- + spleis på mat ellerno sånt - om det holdes rundt her vi bor... Men så er det eller i landet da, vi skal ikke tjene på det, men om vi skal reise til Tromsø, leie lokaler og kanskje overnatte, så vil det koste oss en god del.. Dette gjøres på fritiden vår og må betales av vår egen lommebok. Det er en utfordring å få til, men det finner man nok en løsning på etterhvert.

En mulighet er om det holdes konkurranse samme helg og at man kjører kurs en av dagene f.eks. Dette er på tankestadiet fortsatt, så det er godt mulig det kan lages samarbeide med noen om arrangement av forskjellige slag. Mange muligheter om det bare er interesse blandt folket!

Mye tankespinn her, så bare kom med ønsker og ideer!!
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

ett lite innspill, bare. Personlig så har jeg fint lite imot en kjøretur sørover, men det er tross alt en tur som tar opp mot 6 timer fra trondheim til oslo. Jeg vet ikke hvor lang tid det tar fra kristiansand til oslo, men det må da være muligheter å flytte dette treffet litt utenfor oslo, sånn at man potensielt treffer en større andel av medlemmene. Ja, det er sikkert en hel del som bor i oslo og omegn som driver med dette, men skal man se litt isolert sett på det, så legges treffet til oslo, og trekker ikke til seg noen andre utenfra. Ergo, blir det de samme folka som møtes "gang etter gang"... For å sette ting litt på spissen.

Mitt direkte forslag er: Det er ikke skadelig for medlemmen å kjøre, hverken den ene eller andre veien, så ett møte/kurs mellom oslo-trondheim er ikke helt feil. Trenger ikke være midt imellom, men dere ser hvor jeg vil hen

Og kjempebra prosjekt, forresten.. Gleder meg til å se om det blir noe av det.
      Sture Vedal

Comment

Nå er dette ganske så uinteressant for min del og tror folk forstår hvorfor
        Men er en kjampeidé! Og folk som må kjøre et stykke kan jo gå ilag og kjøre en bil. Bare å bli enig på forhånd så sparer man jo en god del penger.
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Jeg er med om det blir i oslo området og så sant jeg har mulighet! (Tenker på jobb.)
          Jeg har ikke mulighet til og bruke så mye penger på bensin sånn uten videre nå i mars/april måned
          VW Corrado - Prosjekt bil
          Mitsubushi Lancer - Bruksbil
          It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
          I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Originally posted by Oekern View Post
            Jeg er med om det blir i oslo området og så sant jeg har mulighet! (Tenker på jobb.)
            Jeg har ikke mulighet til og bruke så mye penger på bensin sånn uten videre nå i mars/april måned
            Første kursing har vi snakket om blir rett etter, samme dag, som en EMMA-konkurranse vi skal ha under Drammen Elvefestival i August. Mulig vi får til andre kursinger før den tid, andre steder, men den er hvertfall rimelig 'bænkers'

Originally posted by Hifonic View Post
            Nå er dette ganske så uinteressant for min del og tror folk forstår hvorfor
            Men er en kjampeidé! Og folk som må kjøre et stykke kan jo gå ilag og kjøre en bil. Bare å bli enig på forhånd så sparer man jo en god del penger.
            Ikke forstå! Men ja, er nok ikke lett å få samlet alle på en gang i dette landet her.
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

Comment

Åja, så det er så langt frem i tid. Trodde det skulle skjer nå snart jeg, hehe : )
              VW Corrado - Prosjekt bil
              Mitsubushi Lancer - Bruksbil
              It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
              I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

vi kan jo stifte en organisasjon som har mål om å være en sosial klubb hvor vi deler på erfaringer, lærer de yngre (deriblant meg), fremmer forståelse for hva bilstereo faktisk går ut på og holder møter/treff. Grunnen til dette er at vi kan da få støtte fra staten, ergo gratis lokale, billigere bussbilletter, etc etc.

Hifonic, ja et lite stykke fra Vasdø til Oslo. hehe.
                Mvh. Damir

Comment

Denne meningsmålingen har vi gjennomført tidligere, og det er bra å se at interessen for et slikt opplegg er god, også nå.

Skal det avholdes rundt i landet, så er det ikke noe i veien for å få låne verksted hos de forskjellige butikkene.
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Originally posted by InstallBay View Post
                    Denne meningsmålingen har vi gjennomført tidligere, og det er bra å se at interessen for et slikt opplegg er god, også nå.

Skal det avholdes rundt i landet, så er det ikke noe i veien for å få låne verksted hos de forskjellige butikkene.
                    Ja mener å huske det. Men var ikke det kun om bygging av bilstereo? Scopet vårt vil nok i det tilfellet være fokusert mer på justering fremfor selve byggingen.
                    Mvh Tony

Comment

Men man kommer jo ikke unna det at man bør ha en basic forståelse for montering også da. Og det vil jo skape en litt mer "autentisk" atmosfære ved at man har det på et faktisk verksted... litt enklere og komme på ting man lurer på da..
                      Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                      Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                      Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                      -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

For all del, montering er viktig det, noe som kommer til å bli kraftig poengtert i kurset. Poenget mitt var bare at vi ikke kommer til å vise alle hvordan man svinger sparkelspaden og pussepapiret for å få en flott finish
                        Mvh Tony

Comment

Det var ikke finisharbeidet jeg tenkte på heller.. for der er det trening og atter trening som er tingen.. :P (og mange bokser sparkel... ) men da og vise konstruksjonsmessige grunnprinsipper, så 15 personer slipper og prøve og finne opp hjulet på nytt..
                          Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                          Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                          Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                          -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Hehe ja Skal ta det med i brainstormingen her. Montering er såklart veldig essensielt når det kommer til god lyd i bil. *notert*
                            Mvh Tony

Comment

Mulighet for å ta med noe teori om kasser? Porta kasser, hvor lang port vs lukket kasser. Hva som er forskjellen og va du oppnår med det. Hva mener di med tunet ned til 28 hz feks?
                              Tor Martin Ølberg
                              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Det er også notert, tmolberg
                                Mvh Tony

Comment

Working...
                                X