Announcement

Collapse
No announcement yet.

Et uformellt treff - Drammen 26. Mars

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Typhon View Post
    Det kan du godt få i morgen om det kniper

La ut treffet som en event på facebook: http://www.facebook.com/event.php?ei...8574121&ref=nf
    Ingen krise, gravde fram en vinkelsliper til idag, fant faktisk enda mer rust når jeg skulle starte på stereo'n, så blir nok noen timer til med rustjobbing før jeg trenger drillen :P

Comment

Originally posted by Joakim View Post
      Ser den med flytting ja, men det er ikke nødvendig og stille med bil. Det vil være noen biler inne og forhåpentligvis endel biler ute på plassen, men hovedmålet er å treffes og prate og bli kjent med hverandre. Det er nok mange biler som er under bygging på denne tiden av året, men noen biler av forskjellige art har vi fått samlet på forhånd, så det blir mulig å se og lytte på litt av hvert. Og ikke minst se og høre biler man kanskje bare har sett på forumet OG få sjangs til å bli kjent med personen bak bygget!

Vi er utrolig glade for den store interessen folk har vist for dette treffet og gleder oss veldig til å treffe alle som kommer!!

Så... Uansett bil eller ikke, dette er for alle som interesserer seg for bilstereo i en eller annen form!

Det eneste man må gjøre er å møte opp i Drammen med godt humør!
      hehe nei men har satt meg selv ett lite mål om å få montert i familievogna FØR drammen. Blir ett enkelt bygg på minst mulig plass så tror det er håp i hengende snøre men er ett veldig bra tiltak dette gutter
      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
      Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

Om det blir til at jeg tar turen over fjellet, kan jeg ta med RTA'en min, så de som vil kan få målt opp frekvenskurvene i bilene sine
        [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Originally posted by Typhon View Post
          Det kan du godt få i morgen om det kniper
          Meg a Tony, kan jeg få en gave av deg denne dagen hvis jeg kommer?
          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Originally posted by Haakon O View Post
            Om det blir til at jeg tar turen over fjellet, kan jeg ta med RTA'en min, så de som vil kan få målt opp frekvenskurvene i bilene sine
            Åh, det hadde vært gøy.

*klapper i henda som en liten unge*

Comment

Hva er det Rta'en gjør egentlig. Måler hva resonansen i bilen er? Og i såfall hva er dette godt for?
              Spiller: Pioneer p6600DVD
              Frontsett: Seas Lotus Performance
              Sub:Morel Elate Sw10

Comment

Hvis den gjør det så er det vel ved den frekvensen du oppnår høyest db hvis du tuner basskassa slik at subben peaker ved den frekvensen hvis jeg husker riktig?
                Mvh. Damir

Comment

Originally posted by Nemoas View Post
                  Hva er det Rta'en gjør egentlig. Måler hva resonansen i bilen er? Og i såfall hva er dette godt for?
                  Dette er et instrument som måler hele det hørbare spekteret. Da kan man visuelt se frekvensgangen i anlegget. Instrumentet brukes for å finne fasefeil og andre rare problemer i stereoanlegget. Krever litt trening for å vite hvordan man skal bruke dette da

Les mer:
                  http://en.wikipedia.org/wiki/Real_Time_Analyzer

Og nei, det er feil å si at den "måler resonansen i bilen"
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

Comment

Altså det vil si ved hvor mange hertz man har peaker ol.?
                    Aldri vært borti det før og ikke forstått meg på det heller.
                    Od dette vil vel egentlig ikke være noe vits og bruke med mindre man er ferdig med og bygge anlegget og feste elementer 100% der de skal være. For flytter man litt på det igjen vil vel resultatet bli anderledes?

Halvveis offtopic:
                    Hvis man spiller ved resonansen til bilen vil vel det gi dårligere lyd? Da jo nærmere resonansen man er jo mer svingninger vil man få. Dermed mister man en del av trykket. Samt at det vil jo bli lettere og faktisk ødelegge noe i bilen? Eller er jeg helt på jordet her nå?

Comment

Originally posted by Nemoas View Post
                      Altså det vil si ved hvor mange hertz man har peaker ol.?
                      Aldri vært borti det før og ikke forstått meg på det heller.
                      Od dette vil vel egentlig ikke være noe vits og bruke med mindre man er ferdig med og bygge anlegget og feste elementer 100% der de skal være. For flytter man litt på det igjen vil vel resultatet bli anderledes?

Halvveis offtopic:
                      Hvis man spiller ved resonansen til bilen vil vel det gi dårligere lyd? Da jo nærmere resonansen man er jo mer svingninger vil man få. Dermed mister man en del av trykket. Samt at det vil jo bli lettere og faktisk ødelegge noe i bilen? Eller er jeg helt på jordet her nå?
                      Du har rett i første del. Selv en liten tidskomp- eller delefilter-justering vil muligens få ting ut eller inn av fase og skape store variasjoner i hva som leses av en RTA

Og det med andre del kan sikkert forklares mer grundig, noe vi ikke trenger å ta i denne tråden. Men kan si som så at dette er noe du ikke trenger å bekymre deg for overhodet.
                      Mvh Tony

Comment

Da lærte jeg noe nytt i dag også

Det med resonansen er jeg klar over at ikke er noe stort problem, tok det bare med som et spørsmål om jeg var helt på bærtur eller ikke. Hehe

Comment

Her er en måling jeg tok av gamlebilen min. Her er den stilt inn på 3db oppløsning, dvs 3db forskjell på hvert steg på skjermen. Ser da at frekvenskurven ligger innenfor pluss minus 3db fra 100 til 20000hz, med en liten ujevnhet i lav midbass mellom 60 og 100hz, og litt ekstra trøkk i bunn, takket være et par DD 8-tommere i litt stor kasse
                          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

tar nok turen

vil tippe at jeg kommer en tur=) er ikke så alt for langt å reise fra Tønsberg
                            Amega Q-comp 60 - B2 audio x2 15" rockford fosgate 40001bd

Comment

vil tippe at jeg tar med meg noen folk =) dama blir ihvertfall med
                              Amega Q-comp 60 - B2 audio x2 15" rockford fosgate 40001bd

Comment

@flipmix: Veldig bra!

Minner også om Facebook-gruppa vår:
                                http://www.facebook.com/event.php?eid=388458574121
                                Mvh Tony

Comment

Working...
                                X