Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket lim til karosseri emblemer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ble usikker på om jeg kjøper teip eller lim igjen. Tech7 finnes jo over alt. Men hadde vært fint å få av emblemene igjen en gang i fremtiden. Så prøver nok teip først. Hvis ikke det sitter skikkelig, får jeg prøve lim.

Comment

Tec7 sitter veldig godt, ja. Selv om du kan få av emblemene om du ikke bruker så mye lim, vil du kanskje slite med å få bort eventuelle limrester.

Comment

Mener det finnes tec7 fjerner
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by magnesmurf View Post
          2000kr for en teiprull???? SYKT!
          Rullen er vel 10" i diameter, så meterprisen er ikke så ille, men vil på det sterkerste anbefale en form for industruell dobbelsidig teip, får på Jernia som nevnt for under hundrelappen for en normal liten rull. Sitter som bare juling, men fjernes veldig greit og uten merker i lakken ved bruk av varmepistol/føner. Jobber med skilt og dekor til daglig, så dette er vel utprøvd

Ser for meg at sicaflex/tec7 som først trenger timevis på å herde, vil bli litt av en utfordring å få fjernet i herdet tilstand fra lakken på bilen uten å være i fare for å skade den. Tapen sitter 100% i sekundet du setter den på plass, og fjernes som sagt lett ved bruk av varme.
          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

såkalte tech7 og silikon fjerning er skadelig for vanlig lakk. Det blir litt overkill å bruke silikon tech7 for noe som eblem festing. Bruk teip og bli ferdig med det.

Du finner sikkert en eller annen lokal butikk som har dobbeltsidig teip som fungerer bra.
            Mvh. Damir

Comment

Blir nok teip. Selv om jeg oppdaget at de orginale emblemene var festet med lim. (tok de av idag, og det krevdes en del jobb med varmepistol og plast kilè for å løsne dem.)

Comment

Ja, sant, tape er vel lettere å få av igjen på egenhånd.

Jeg bare tenkte at min erfaring med tape tilsier at den kan bli litt sprø når det er kaldt. Men det gjelder jo sikkert ikke alle typer tape. Hør på Haakon, han jobber med det. :P

Comment

Var nettopp det jeg tenkte. Han vet siden han jobber med det

Comment

Denne tråden tar seg kraftig opp Har du hastverk magnesmurf? Ellers kan jeg gi deg en stor nok tapebit når jeg får komt meg ut av gipsen og ryddet/letet litt uti neste uke?
                    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Det er faktisk mulig å gå over bekken etter vann også..
                      Biltemas "profilteip" skulle jeg tro noen og enhver her inne har brukt under bygging av bilstereo...??? Ingen???

Ok, den sitter som F*** og koster nada.

Kjøp en rull av denne så sitter emblemene dine fast!
                      ...men ikke si det til noen!
                      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Originally posted by Joakim View Post
                        Det er faktisk mulig å gå over bekken etter vann også..
                        Biltemas "profilteip" skulle jeg tro noen og enhver her inne har brukt under bygging av bilstereo...??? Ingen???

Ok, den sitter som F*** og koster nada.

Kjøp en rull av denne så sitter emblemene dine fast!
                        ...men ikke si det til noen!
                        Her jeg si meg litt uenig i det Joakim sier, har selv prøvd denne teipen noen ganger, og jeg har ikke opplevd at den sitter som F*** enda.

Men derimot den nye dobbelsidige teipen til biltema, gjennomsiktig, med rød beskyttelses plast (finner den ikke på nettsidene), den sitter som F*** og litt til.

Comment

For å slå fast det en gang for alle:

Å handle ting fra Biltema er et lite sjansespill.
                          Noen er heldige og får varer som holder livet ut og virkelig gjør jobben sin, mens andre får varer som ikke holder i 3 timer engang.

Derfor vil man aldri kunne måle/bevise/forsikre seg om at kvaliteten alltid er på topp.

Dog, det er jo som regel så billig, så man har råd til å kjøpe og evt. feile da
                          2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

Comment

Hvis den dobbeltsidige tapen fra Biltema ikke klarer å holde et emblem engang så er enten emblemet alt for stort og tungt, eller så er det brukerfeil inni bildet

Hadde selv festet en forsterker med dette, og tviler på at noen EMMA-dommer hadde fått revet det fra hverandre
                            Mvh Tony
                            - The only road to take is perfection itself

Comment

Emblemet er hverken stort eller tungt. Men det har en komplisert form å skjære til i teip. Derfor annså jeg lim som et lettere alternativ.

Som om ikke det var nok har orginal emblemene som er fjernet noen små pinner de skal festes med. Det er laget hull i karosseriet til dette. Og da må jeg bruke silikon for å tette hullene først.

Comment

Originally posted by Haakon O View Post
                                Denne tråden tar seg kraftig opp Har du hastverk magnesmurf? Ellers kan jeg gi deg en stor nok tapebit når jeg får komt meg ut av gipsen og ryddet/letet litt uti neste uke?
                                Har ikke spesielt hastverk. BIlen skal bli ferdig om noen måneder

Comment

Working...
                                X