Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koblingskjema.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

gå for 50mm2.

Og det er ikke vits med dem fordelingsblokkene du tegnet på venstre siden av batteriet, det er bare å dele på polen ved å bruke ringterminaler eller batteriterminal.

Du trenger kun å koble monoblokken til kondensatoren, er ikke vits å koble høyttalerforsterkeren til kondensatoren.

Jeg ville koblet slik, helst med 50mm2 hele veien:
    Mvh. Damir

Comment

Originally posted by Dammed View Post
      gå for 50mm2.

Og det er ikke vits med dem fordelingsblokkene du tegnet på venstre siden av batteriet, det er bare å dele på polen ved å bruke ringterminaler eller batteriterminal.

Du trenger kun å koble monoblokken til kondensatoren, er ikke vits å koble høyttalerforsterkeren til kondensatoren.

Jeg ville koblet slik, helst med 50mm2 hele veien:
      Det der vil ikke funke overhodet.... (se hvorfor i bunn av inlegget.)

Jeg ville fremdeles koblet: Batteri --> Kondis --> Fordelingsblokk --> Forsterkere

Du har ikke jordet Kondisen..
      Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
      Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
      Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
      -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

*klø seg i hodet*

Det er flere år siden jeg koblet kondensator, men er ikke jord til kondensator kun for at displayet skal fungere hvis den har et display?

Hvis du trenger en jord til den, så ville jeg bare tatt en ledning fra fordelingsblokken til jordingen og ført den opp til kondisen. Men ellers så bør du koble det slik, du sparer deg for 2 fordelingsblokker og litt kabler.
        Mvh. Damir

Comment

Dammed: Kanskje ikke det er så lurt at du gir tips om ting du egentlig ikke vet noe om?

En kondensator har to poler. En pluss og en minus.
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

Comment

Jeg glemte en ledning i farta, det betyr ikke at jeg ikke vet noe om hvordan man skal koble bilstereo.

Resten av koblingskjemaet er bedre enn det trådstarter har lagt opp syns jeg.
            Mvh. Damir

Comment

Hvis den har et display og det skal fungere, så er det noen som er laget så at displauet skrur seg av etter en stund hvis spenningen har vært stabil, eller at de skrues av og på vha remote-kabel.
              Det er positiv og negativ på kondensatorer du monterer i bil
              Hvis du ser på dette bildet: http://www.mamut.net/dynabel/subdet756.htm så ser du at det er markert både + og - på den.
              Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
              Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
              Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
              -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

ja som sagt så glemte jeg den ledningen. Vi hadde en ekstra ledning på kondensatoren i russebilen for 3 års siden, men det var selvsagt remote ledningen til displayet, jeg klarte å forveksle jordinga med den.

Men ja, som sagt, legg opp jording til kondensatoren fra fordelingsblokka så blir resten bra.
                Mvh. Damir

Comment

Working...
                X