Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppgradering: Pioneer TS W307D4 --> JL 12W6v2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Høres bra ut dette dere Can't wait! Hvis alt går etter planen så er sub'en montert i bilen iløpet av neste uke. Må bare snakke med go4life/Christian...
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by zr900turbo View Post
      Vet ikke hva 12w6v2 skal av kasse men står jo her http://mobile.jlaudio.com/pdfs/7876.pdf at den skal ha 35,4 liter så
      Men det står også mål man burde ha, jeg trodde ikke formen hadde
      såå mye å si så lenge liter/volum var riktig? Bilde av kassa jeg skal bruke:

Også er dette da monoblokka som skal drive sub'en
      (synes hvertfall den er verdig utseendemessig ):

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Den vil nok helt sikkert låte greit med den forsterkeren, men det hadde hjulpet med en bedre en :P Men nå har du iallefall et bra utgangspunkt og kan oppgradere senere.

edit: Ser det er mrp du har. jeg hadde mrd-m605 så den forsterkeren dinhar jeg ikke hørt.
        Prosjekt SQ Audi A3

Comment

Anbefalt lukka kasse ligger på 35.4 liter, og den kassa jeg har fra før av er ganske nøyaktig 35 l.
          men den abefalte kassa skulle være på 35.4 + volumet selve elementet tar opp innstallert i kassa
          så da er jo kassa mi litt for liten egentlig. Dag skal hjelpe meg med å skjære opp noen plater til meg,
          så skal jeg sette kassa sammen selv. Anbefalt kasse er på 457 x 356 x 324 mm., men tenkte jeg skulle
          ha skrå bakplate så jeg kan utnytte plassen helt inntil seteryggen, så dybdemålene blir litt annerledes,
          men jeg skal gjøre så det blir like mange liter allikevel da. Dette har ikke noe å si på lyden? Litt annen form...
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Subben tar 2.5 liter, så du vil få en 32.5liters kasse. Det vil fungere helt fint. 5liter+/- spiller ingen rolle. Ingen vits å bygge en ny kasse. Spar pengene.
            Mvh. Damir

Comment

Enig med siste taler her, evt. lag en som er større en abefalt.
              Skrå bakvegg har innvirkning, positivt. Dreper noe av de stående bølgene i kabinettet.
              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Originally posted by Dammed View Post
                Subben tar 2.5 liter, så du vil få en 32.5liters kasse. Det vil fungere helt fint. 5liter+/- spiller ingen rolle. Ingen vits å bygge en ny kasse. Spar pengene.
                Okei, det høres bra ut. Men 2.5 liter hørtes veldig lite ut? Tar den virkelig så liten plass?

[QUOTE=Legatia;114759]Enig med siste taler her, evt. lag en som er større en abefalt.QUOTE]

Kan du begrunne hvorfor det kan bli bedre ved å ha større?
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

se manualen, det står der under kasse anbefalinger. (2,5liter)
                  Mvh. Damir

Comment

Ja så det nå. Men den er roger, da er det jo bare å kjøre på. Skru ut gamle, og sette inn det nye. Bare litt synd at kassa er av spon...
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

meh, er ikke så farlig.
                      Mvh. Damir

Comment

og man må allikevel ikke glemme watt. Jeg ville aldri gått for en JL Audio 500W rms forsterker når den koster like mye som en Hifonics 2000W rms monoblokk hvis mitt mål er å få kraftig bass. Selv om JL audio er et bra merke, så er det ikke så bra.

Det en må huske at mange store merker som JL audio, RF, Kicker, Alpine, Infinity osv bruker veldig mye sitt gode rykte til å selge varer. Dem gir som regel ikke dårlige forsterkere, men du betaler en del ekstra for merket og dermed så bør man vurdere om det finnes andre merker som gir minst like bra kvalitet for en lavere pris.
                        Mvh. Damir

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                          Kan du begrunne hvorfor det kan bli bedre ved å ha større?
                          Jepp.
                          Du får lavere Q, snillere avrulling, dypere frekvensrespons og bedre transientrespons.
                          Kort fortalt vil det låte mer naturlig, mindre boomy.
                          Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Glemte å neve det her, men jeg kjører nå rundt med JL'en og den låter veldig bra + at den trøkker skikkelig!
                            Er storfornøyd, til tross for litt for liten kasse (ca 30l + element) og en monoblokk som kunne vært bedre.

Sjekk prosjekttråden for monteringen min. Lasta opp en liten snutt (tatt med mobilen da, elendig lyd): Photobucket.
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Hadde en gang i tiden 2X12 slike som du har anskaffa deg TTT
                              Bare gode ord på de iallfall,presis å fin bass.

Må da være en god oppgradering fra Pioneer?
                              ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                              Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

Det var en grei og nødvendig oppgradering for meg. Presis & fin bass er bra beskrivelse her ja! Merker særlig på basstromma, trøkker på en annen måte. Digg!
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Working...
                                X