Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer ODR RS-A2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer ODR RS-A2

Noen som har erfaring med disse gamle forsterkerne?
    Hvordan spiller de?
    Pioneer RS-D7RII - RS-P90 - PRS 3 veis frontsett, men mangler M171 midbass - 2x Phoenix Gold Titanium 500.4 - Phoenix Gold ZX 600Ti - Sub? - 92 MB W124 - 02 525DA M-Sport

Har hatt 4 stk av dem i sin tid...

Er knall gode forsterkere , men kanskje litt for svak syns jeg til å drive en tung drevet bass elementer.. Så jeg brukte da kun 1 stk Peerlees 10" element den gang.. 1x160watt blir litt lite liksom..

Husk at du MÅ ha den digitale dsp boksen RS-P1 for å kunne bruke RS-A2 forsterkere som sitter mellom odr spilleren og forsterkerne..

Jeg brukte da alle A2 til et 4veis system.. Ville ha kanskje kjørt da følgene:

2x RS-A1 (2x15" class a) til diskanter & mellomtoner 3"- 4,5" elementer og 1x RS-A2 til midbass 6.5" og evt 1x A2 pr bass element..

Ikke noe problem å bruke Pioneer spillere P9 , P90 , D7R , D7RII på dsp`n RS-P1 som blir koblet til RS forsterkerne.

Comment

Takk for svar. Er du sikker på at man må bruke RS-P1? Ser nemlig ikke slik ut her:
      http://www.diymobileaudio.com/forum/...s-a2-amps.html

Ser ut til at jeg får meg D7RII og RS-P90. Men får vel ikke brukt RSP-90, for den har vel ikke digital ut?

Edit: Hva mener du vil være grei pris på en RS-A2 i dag?
      Last edited by Tor Håkon; 22-03-2010, 00:06.
      Pioneer RS-D7RII - RS-P90 - PRS 3 veis frontsett, men mangler M171 midbass - 2x Phoenix Gold Titanium 500.4 - Phoenix Gold ZX 600Ti - Sub? - 92 MB W124 - 02 525DA M-Sport

Comment

Hm.. stemmer det , man "Kan" bruke A1/A2 sammen med en ODR spiller uten å bruke RS-P1 mellom , men da har man KUN EQ meny og ikke delefilter (NETWORK) mener je..

Får da bruker man de innebygd 3 bånd P.EQ som er i forsterkerene...ODR forsterkerene har da slike adress mode innstillingere som skal stilles inn etter RS-P1 som da har faste adresse 1 og resten kommer da etter det - totalt kan man ha 6-7stk forsterker i et system fra det gamle ODR serien!

Ang RS-P90 , Så er jeg usikker om det digital utgang på dem. Mener har hørt at det skal være det , men sjekk med Ketil (Audio-art) her på forumet han VET en del mer om ODR enn meg

Ang brukt-priser på RS-A1/A2 er vel litt avhengig tilstanden på dem , kanskje alt mellom 2000-4000kr stk..

Comment

Takker. Funnet ut at RS-P90 ikke har digital ut, så da får jeg ikke brukt den til disse.

Comment

har du noen A2 amper liggene?

ja, RS-P90 er en go dsp enhet

hatt en selv før jeg gikk over til odr amper A9 + A7..

Comment

Beklager sent svar! Jeg har en A2 på vei. Dukker vel opp til uka.
              Mulig det snart også er en A1 og en A2 til på vei.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med RS-P90. Hva kan jeg evt få igjen for den tror du?

Kanskje det beste hadde vært å beholde P90 og bruke noen andre forsterkere?
              Er du interessert i A2?
              Last edited by Tor Håkon; 27-03-2010, 20:05.

Comment

Behold begge , skaff deg en RS-P1 og test hva du syns låter best

Siden du alrede har RS-P90 + noen RS-A1/A2..

RS-P1 er nok lett å skaffe seg for billig penge..

Her ser du hvordan man kan sette opp et ODR system fra den første serien

Last edited by Soundboy; 28-03-2010, 09:13.

Comment

Ja, kanskje jeg skal gjøre det.

Da er i hvert fall D7RII, RS-P90, TS-101PRS og TS-T031PRS i hus.

Comment

Working...
                  X